Man kan redan idag köra Wifi om man vill ja, men det krävs inte ännu, och där är väl ändå Telenor först va?
Det är först nu som Telenor inför tvångsmässig streamad tv konverterat till tv-hubben & om du säger att alla andra
stora leverantörer av kanalpaket redan gjort det & endast erbjuder Android boxar så ska jag ju undvika dessa, mitt krav är att dina adressberoende lösningar som inte innefattar att köpa parabol kan erbjuda mig kanal 1-12 + SF kanalen
+ Text tv
Jag ska ha det på tv'n. text tv är utöver alla andra argument inte användarvänligt på nätet
1.
Jag har Itux som nätleverantör & dom har dragit in fibernät i alla lägenheter ja, skulle det vara förenligt med att skaffa kabel TV? hur gör man det? köper man kanalpaket från boxer till kabel TV?
2.
Vad är antenn? (inte samma sak som kabel-tv) jag bor i hyreshus och det har som sagts dragits in fibernät, svårt
att se att det går att skaffa antenn till det?
3.
Jag förstår inte vad det här är för adressberoende lösningar du åsyftar?
Jag har gjort en sökning på bredbandsval (antar att det är adressberoende lösningar?) och får en massa erbjudanden om bredbandsleverantörer, men var & när får man välja medföljande kanalpaket? & var är den tydliga skiljelinjen om att det är enbart TV jag byter leverantör för och inte internet
Jag har nämligen Telenor som internetleverantör också och det vill jag kanske ha kvar, jag borde väl inte automatiskt förlora internet abonnemanget med Telenor på kuppen? ifall jag väljer en ny bredbandsleverantör för TV enbart, Itux står ju för nätet vilket borde göra att man kan ha två bredbandsleverantörer (eller vad vi nu vi ska kalla det) liggandes parallellt i sitt fibernät? ett för tv och ett för internet
Lugna dig, du kan nog söka på en sökmotor. Jag har inget intresse av att svara på frågor på samma sätt som du ställer de
Du behöver inte byta internetleverantör, Itux tillåter att du har olika leverantörer på TV och bredband, du ser vilka du har att välja på hos www.itux.se. Alla dessa lösningar är adressberoende, d.v.s. du kan inte ta med dig boxen till fritidshuset och köra på 4G/5G och de kanske inte finns på nya adressen om du behöver flytta. Kalejdo som finns i Itux nät kör vidare med Arris-boxarna just nu, men hos dem (och de leverantörer som använder Kalejdo) får du nog betala för boxen – ca 2000 kr.
Mitt förslag om man måste ha SVT med text-tv är att kolla om det går att köra en inomhusantenn. Om det fungerar med inomhusantenn där du bor får du då SVT 1, SVT 2, SVT Barn/SVT24, Kunskapskanalen och TV4 med text-tv på SVT 1 och SVT 2 och textning via text-tv på SVTs alla kanaler. Kör sedan streamad tv med app i TVn för resterande utbud. Hos TV4 direkttextas t.ex. bara Nyhetsmorgon om du tittar via TV4 Play.
Eller så inser du att det är enklare med textning med OTT-boxarna där du inte behöver gå in/ur text-tv varje gång du ska byta kanal.