Permalänk
Medlem

Conky

Jag har börjat leka lite med ett program som heter Conky.
För de som inte vet är Conky en system monitor som visas direkt på skrivbordet.

Är det någon här som använder Conky?
Om så, hur har ni konfigurerat det och vilket tema använder ni?

Här är några exempel:
https://www.ubuntupit.com/best-conky-themes-for-linux/

Nu använder jag GNOME. Där är Conky inte lika viktig då jag kan få samma info med extensions, men om man vill ägna sig åt ricing och unix p*rn är Conky kul att leka med - och jag funderar på att testa Cosmic och Hyprland.

Permalänk
Medlem

Har portat mina Superkaramba-tema till Conky som jag gjorde för KDE 3 för typ 17 år sedan. Min config är högst personlig och mycket som bara fungera på mitt system. Utseendet är rätt old school också. Kan ge configen om det ändå är intressant.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Turbo - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 12 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

<Uppladdad bildlänk>

Har portat mina Superkaramba-tema till Conky som jag gjorde för KDE 3 för typ 17 år sedan. Min config är högst personlig och mycket som bara fungera på mitt system. Utseendet är rätt old school också. Kan ge configen om det ändå är intressant.

Gillar utseendet känns väldigt som det var förr med ikonerna Dela gärna!

Kör också Conky kan dela en bild lite senare idag när jag sitter vid hemmadatorn

Edit bild (detta är bara min extraskärm):