Vilka eller vilken PC-klassiker skulle du vilja se en remake av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetbland:

Ignition
Motocross Madness

+1 ignition, satan va roligt det var.

Permalänk
Medlem

Vampire - The Masquerade: Bloodlines hade ju gärna fått lite kärlek. Ny grafik, en massa buggfixar och kanske lite polering. Kanske inte riktigt en remake utan en "Re-imagining"? Jag tänker mig att hotellet hade kunnat vara väldigt stämningsfullt med 2025 års grafik.

Permalänk
Medlem

Atlantis-spelen av Cryo Interactive!

Bästa spelen ever!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

KKND 2

Earthsiege 2

Visa signatur

CPU: Intel i5 8600K - Mobo: Asus Z370-F - RAM: Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz, 4x8GB - GFX: Asus Strix RTX 2060 - SSD: Samsung 750 EVO, 840 EVO, 960 EVO, 850 PRO - HDD: WD Red 4TB - PSU: EVGA SuperNova G2 750W - Chassi: Fractal Design Define R4 Window - OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Inte en full remake men har ni testat spelet med Freelancer: HD Edition, lyfter grafiken och gör att den funkar alldeles utmärkt på ett modernt system.

ModDB...
Freelancer: HD Edition

Tack ska testa i morgon, provade tidigare nåt mod med mindre lycka det var dåligt / pre alpha typ.

Just Freelancer är så sjukt bra spel.

Säga vad man vill men spel var bättre förr så många bra spel som skrivits.

Hela Fallout serien, FO 4 med nyare spelmotor vore drömmen samma med Dungeon siege 1 och speciellt 2an

Permalänk
Medlem

Silver skulle vara kul att se med en uppfräschad grafik.

Permalänk
Medlem

Det här var faktiskt skitsvårt för mig. Att tänka tillbaka på äldre spel som skulle må bra av en remaster/remake, som jag skulle kunna tänka mig att spela igen om det hände. Jag kan bara komma på ett par så här på rak arm, men jag återkommer väl med fler om jag kommer nåt.

Beneath a Steel Sky
Jedi Academy

Permalänk
Medlem

Jag saknar verkligen Crimson skies.
Fantastiskt roligt spel.

Permalänk
Medlem

Myth 1 & 2
Unreal och Unreal Tournament

Permalänk
Medlem

Diablo
Dune
Dune 2000
Street rod
Street Legal Racing: Redline
Carmaggedon 1+2

Permalänk

Fallout New Vegas förstås.

Permalänk
Medlem

USM 98-99
(Ultimate soccer manager)

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Köra runt och leta efter race ser jag inget fel på (är även en del av Underground 2), är bara mer fysiken som aldrig riktigt känns så rolig med nyare, sen var hela känslan (pga. staden, alltid mörkt, musiken etc.) alltid bäst i NSFU2. Däremot var det också kul ibland med poliser i Most Wanted tyckte jag.

Fokus på att modda klassiska ofta billiga bilar istället för nyaste snabbaste lamborghinin.

Ja i Underground 2 är det inget större problem att köra till de olika racen, men hade det varit mycket större värld så hade det inte varit lika roligt skulle jag tro.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

WC3 med custom games

Alla moddar till HL

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Jag saknar verkligen Crimson skies.
Fantastiskt roligt spel.

omg crimson skies <3 <3 <3

https://www.youtube.com/watch?v=8uVJ-9qDado

Permalänk