Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evil penguin:

Det fanns läckor en kort tid innan: https://www.sweclockers.com/nyhet/32169-windows-11-hittar-ut-...

Men ja, jag håller helt med om att vi helt enkelt inte vet varken det ena eller det andra.

Det är också mest det jag ville åt från början; vi har ingen anledning att förvänta oss Windows 12 nu, men vi har heller inget vattentätt motbevis.

Ja precis. Det jag ville säga var att vi inte direkt har något som motsäger att det kommer en ny version i år. Vi har förvisso inte sett några läckor, men de kanske bara håller tätt än så länge.
Kanske handlar det också mer om AI än om användargränssnitt den här gången och det är kanske lättare att gömma bland alla andra AI-grejer man håller på med.

Permalänk

puh.. alltså jag vill ha nytt windows inte win 12... kör inte med win 11 för att det är win 10 i grunden. bara flyttar om menyer oh lägga till funktioner.. nee microsoft skärpning. satsa ett windows som inte finns software filen där register ligger....och regedit... old school....

Visa signatur

<<< AMD Ryzen 7 3700X | Corsair DDR4 16GB 3200mhz PRO RGB | WD SN850X m2 - Gigabyte 1tb m2 - Samsung 256gb SSD | Gigabyte RTX 3060 Vision 12GB OC
Fractal Design Define Compact vit TG | 2 st Acer 24" skärmar >>>

Permalänk

Var väl sex år lite drygt mellan 10 och 11 och tror nog det blir något liknande igen. Om det alls kommer något Windows 12.

Permalänk
Medlem

Sjukt att det går mot fyra år sedan win 11 släpptes

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Krångligare vägar att hitta till samma menyer. Gör alla knappar dynamiska också så att inget nånsin är på samma plats två gånger. Gärna en modern version av clippy superladdad med AI.

DU ÄR ETT GENI! Varför anställer ingen denna killen?!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Jag önskar att Windows kunde göra en custom installation. När man skapar ett medium eller påbörjar en nedladdning så får det att välja vad man vill installera. Kan ju inte vara helt omöjligt. Då får dom även statiskt på vad folk använder.

Du har ju i alla fall https://schneegans.de/windows/unattend-generator/
Fungerar kanon, bara lägga filen i rooten på usbstickan vid installation.
Finns ju också ntLite där man kan slipstreama en Windows ISO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Vet inte. Stundens hetta. Jag har alltid, sen windows xp tiden raderat alla partitioner under installation, skapat nya för att sen installera om windows. Jag hade ett USB minne med ISO filen för "den gamla" installationen men ja... haha, den stickan är "borta" så enklaste va att köpa en ny. Har faktiskt aldrig installerat windows från partitionen windows skapar i nyare versioner. Jag hoppade från windows xp till 10 och emellan så var det 100% mac som gällde.

Produktnyckeln sparas i UEFI så den ligger kvar även om du formaterar eller helt byter ut disken. Windows hittar och använder den automatiskt efter ominstallation, så länge du väljer samma utgåva som innan (d.v.s. att du installerar Pro igen om du hade Pro innan). USB-sticka kan du göra ny gratis via det officiella nedladdningsverktyget på https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Permalänk
Medlem

"Windows 12 dröjer" ja det får vi väl för fan hoppas.

Skrivet av maoi:

Sjukt att det går mot fyra år sedan win 11 släpptes

Det släpptes alldeles för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

NEJ!!!!

Jag vill ha ytterligare en undermeny när jag högerklickar på skrivbordet!!!!

Och en till kontrollpanel!

NUUU!

Styrpanelen? Flytta in cirka 40% av Inställningar dit. Låt gamla kontrollpanelen finnas kvar 10 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

DU ÄR ETT GENI! Varför anställer ingen denna killen?!

Väntar på att rekryterare från MS ska höra av sig. Välkomna

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Hoppas det blir nya funktioner i Windows , och förbättringar står inget om det förutom att det ska vara en ny kod är ju bra om det fungerar snabbare installationer

Kod gjord av chatgpt

Permalänk
Skrivet av radx:

Jag minns för många år sedan, då såg man kanske inte direkt fram emot större uppdateringar av MS men det fanns ändå ett litet hopp varje gång att det skulle finnas något som var bättre än det gamla. Nu är det mest irritation kring detta. Det finns alltid en kass känsla närvarande varje gång MS släpper en uppdatering idag.

"Undra vad de har förstört denna gång? Varför tar det sån jävla tid?! Jag behöver komma igång och jobba, ffs. Varför funkar inte min skrivare? Vad har hänt med högerklicks menyn? Jag hittar inget längre!!"

Sedan har jag iallafall känslan av att jag har hört i evigheter att det ska gå snabbare och snabbare att installera dessa tröttsamma obligatoriska uppdateringar, men inte ser jag någon skillnad? Det känns som min dator blir bara kraftigare efter varje uppgradering jag gör men är det en sak som är som en våt disktrasa i ansiktet så är det alla uppdateringar som släpps av MS.

Sedan alla dessa idiotiska krav av MS.
- Kontrollpanelen ser inte modern ut, ja vet, vi förstör den och gör en ny som är omöjlig att hitta något i, men vi går bara halva vägen, så användarna ändå måste leta upp den gamla kontrollpanelen.
- Alla måste ha TPM, ja de är viktigt.. När vi ändå är igång, vi ignorerar alla Intel 7th gen CPUer som har TPM, den CPU är för gammal.
- Högerklicks menyn ser ut att behöva "moderniseras", låt oss göra den sämre också.
- Startmenyn har vi inte rört runt på ett par veckor nu.. dags för ännu en "förändringsresa" av den.
- Låt oss göra hela systemet grymt mycket segare och introducera 100st ytterligare bakgrundsprocesser som ingen har bett om. Telemetri är viktigt!

Tänk om de istället hade fokus på:
- Säkerhet
- Lean, vi ska ha det snabbaste och mest responsiva systemet på marknaden
- En fungerande sökmotor som INTE ska ut på nätet varje gång jag ska leta efter en .txt fil på min dator.
- Optimerat för spel, på riktigt.

Istället sitter vi här med dessa eviga helskärmsinstallationsfönster när de släpps uppdatering och ibland dyker de upp lite random och där det mer eller mindre döljs hur man kommer ur dessa och uppmanar användarna att signa upp för deras sketna cloudtjänster ännu en gång, ja menar man kanske har ändrat sig efter de första hundra gångerna man blev tillfrågad?

MS kan inte skylla på resurser. De har i princip oändligt med resurser. De är helt enkelt bara inkompetenta.

Du kan vara den första som anser att din dator känns "kraftigare " efter varje uppdatering. Jag själv och iallafall alla andra jag läser om och känner säger en o samma sak. "datorn blir segare för varje uppdatering." tycker det känns hopplöst om w11. Installerade w10, och som stor gamer, mest CS2 vid nuläget anser att w11 är till för estetiska val och inget annat. Tycker generellt att gränssnittet är snyggt, men SEGT så in i bomben. Kommer hålla mig på sista uppdateringan utav w10 och vägrar installera w11 igen. Och ännu mindre w12. Dom bra som kan koda har uppenbarligen lämnat microsoft. Och dom som är kvar är nyexaminerade snorungar utan kunskap och enbart förlitar sig på AI. vidrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisJange:

Du kan vara den första som anser att din dator känns "kraftigare " efter varje uppdatering. Jag själv och iallafall alla andra jag läser om och känner säger en o samma sak. "datorn blir segare för varje uppdatering." tycker det känns hopplöst om w11. Installerade w10, och som stor gamer, mest CS2 vid nuläget anser att w11 är till för estetiska val och inget annat. Tycker generellt att gränssnittet är snyggt, men SEGT så in i bomben. Kommer hålla mig på sista uppdateringan utav w10 och vägrar installera w11 igen. Och ännu mindre w12. Dom bra som kan koda har uppenbarligen lämnat microsoft. Och dom som är kvar är nyexaminerade snorungar utan kunskap och enbart förlitar sig på AI. vidrigt.

För mig har jag inte märkt mycket skillnad i själva snabbheten jämfört med 10:an, för mig går vissa saker snabbare till o med (iallafall direkt efter att jag gick över till 11:an från 10:an för 2-3 år sedan).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisJange:

Ledsen om jag var otydlig och valde lite knasiga ord, men jag menade faktiskt samma som dig. Vad jag menar är att hårdvaran blir kraftigare, ganska markant så, men ändå känns Microsofts grejer hopplöst sega.

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum