Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Här är Nothing Phone (3)

Permalänk
Medlem

Det hade varit snyggare om det inte såg ut som att ena kameran håller på att lossna, och inte alls är centrerad i sin kvadrat…

Men det är lite kul att de går hela vägen denna gång och satsar lite mer

Men den gamla skolan som oneplus när man kunde få samma specs som flaggskeppen för några tusenlappar är långt förbi

Permalänk
Medlem
Citat:

12 GB primärminne och 256 GB lagring för 9 990 kronor och 16 GB primärminne och 512 GB lagring för 10 990 kronor.

Haha, vad, skojar de?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Mindre misstänksam mot Nothing än andra tillverkare med integrerad AI som har tillgång till data från varenda app.

Lärde mig precis om Graphene OS, kanske håller på Pixel ändå.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Varken säkerheten hos en Pixel med GrapheneOS eller möjligheten till att kunna lagas enkelt som en Fairphone... Varför ska man köpa en sådan där?

Har tittat på GrapheneOS till och från.
Använder du det själv?
Om du gör, hur funkar Swish och BankID?

Och när du nämner Fairphone, vilken miss av mig, de släppte Fairphone Gen 6 för en vecka sedan.
Varför ingen nyhet om det här?
The Fairphone (Gen. 6)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Precis det här.
Mina telefoner måste ha lägst Otterbox Defender skal för att klara den arbetsmiljö jag befinner mig i (byggen) så allt sånt här lull lull är så onödigt i mina ögon.
Och hur mycket stirrar du på baksidan av din telefon och slickar i dig alla udda design val.
Ja, jag vet att jag var 14 år för många många år sedan och det kanske är telefoner som ser ut så här folk vill ha idag.

LoveMei är solida skal med. Kan man inte använda telefonen som styrketräning eller försvarsvapen så är skalet för klent 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Har tittat på GrapheneOS till och från.
Använder du det själv?
Om du gör, hur funkar Swish och BankID?

Och när du nämner Fairphone, vilken miss av mig, de släppte Fairphone Gen 6 för en vecka sedan.
Varför ingen nyhet om det här?
The Fairphone (Gen. 6)

Ja jag använder GrapheneOS (Pixel 8)
Fungerar felfritt med BankID och Swish, inklusive att ha virtuellt betalkort i Swish så att man får samma funktionalitet som med Googles plånbok som annars inte fungerar på custom roms så som GrapheneOS

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

10000?!
Hade hoppas under 7999..

För 10k, kan jag köpa en Pixel 9 Pro istället. Som är ett riktigt flagskepp.
Får vänta tills man sett/läst några recensioner.

Om det är verkligen är ett flagskepp, känns det finns mycket att välja på runt 10k, kommer ju krävas något speciellt..

Jag tycker inte att Pixel 9 Pro är ett riktigt flaggskepp. Deras Tensor G4 ligger efter Apples och Qualcomms.
Fast å andra sidan är Pixel billigare.
Men som mobil i mellanklassen så är nog Pixel väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Jag tycker inte att Pixel 9 Pro är ett riktigt flaggskepp. Deras Tensor G4 ligger efter Apples och Qualcomms.
Fast å andra sidan är Pixel billigare.
Men som mobil i mellanklassen så är nog Pixel väldigt bra.

Jo, alla har ju olika uppfattningar vad flaggskepp är.
Om vi säger, Googles flaggskepp enligt dem själva är Pixel 9 Pro XL.

Men är ute efter ny mobil. Men har besökt titta mer på andra sidan.
Som tex
Find X8 Ultra
Vivo X200 Ultra
Nubia Z70 S Ultra

Alla dessa går få runt 10K.. och nothing phone vill ha samma.
Nej tack.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jo, alla har ju olika uppfattningar vad flaggskepp är.
Om vi säger, Googles flaggskepp enligt dem själva är Pixel 9 Pro XL.

Men är ute efter ny mobil. Men har besökt titta mer på andra sidan.
Som tex
Find X8 Ultra
Vivo X200 Ultra
Nubia Z70 S Ultra

Alla dessa går få runt 10K.. och nothing phone vill ha samma.
Nej tack.

Jag har inte så mycket erfarenhet av Find, Vivi eller Nubia. Antar att de ger mervärde än Phone 3?

Hade jag däremot köpt en Nothing Phone idag så hade jag utan tvekan köpt 3a.
Jag tycker att där får man mycket för pengarna.

Just nu så har Inet kampanj på 3a och du får med hörlurar på köpet.