Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Stop Killing Games har snart nått 1 miljon röster.

Permalänk

Stop Killing Games har snart nått 1 miljon röster.

Under senaste veckan har Stopp Killing Games gått från cirka 400 tusen röster till snart målet, som ligger på 1 miljon.
Stop Killing Games tog fart igen när skaparen Ross Scott (Accursed Farms) gjorde en lång svars video mot en annan kreatör, Pirate Software. Denna video spred sig som löpeld. Då många påpekade att Pirate Software helt hade missat vad Stop Killing Games var och vad de ville åstakomma. Extremt många stora youtubers och streamers har gjort videos samt inlägg för att stötta Stop Killing Games. Vad tycker ni om senaste veckan? Hade gärna sett en uppdatering kring detta från Sweclockers då de skrivit om detta tidigare.

Ni som vill vara med och hjälpa till, här är länken. Detta är helt gratis och något man kan göra om man är EU medborgare. Går att signera via Bank ID:
https://eci.ec.europa.eu/045/public/#/screen/home

Länk till Stop Killing Games egna hemsida, om man vill läsa lite mer om det (finns även en hel del info i länken ovanför)
https://www.stopkillinggames.com

Sweclockers inlägg:
https://www.sweclockers.com/nyhet/41179-namninsamlingen-stop-...

Ross svars video (skaparen av Stop Killing Games):
https://www.youtube.com/watch?v=HIfRLujXtUo

På denna sida kan ni lätt se hur många % varje land ligger på, tack till @Mithos för länken.
https://stop-killing-games.keep-track.xyz

Mer info till läsarna
Permalänk
Medlem

Fick dom 1 miljon röster? Sidan visar 0 nu. För en halvtimma sedan behövde dom fortfarande 46k röster

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på hur fort det gått nu (953k 11:24, 962.5k 12:14 så över 11k/timme) kan de väl lika gärna vänta på att det gått över miljonen innan en nyhet.

Men sen så lär ju lite marginal behövas, vissa röster är säkert ogiltiga. Har sett flera från USA påstå att de skrivit på.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Jag tror sidan är nere, det snurrar bara haha

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Färre än 10k röster kvar.

Permalänk

Äntligen får vi ett riktigt "Gamers Rise Up" moment. Pumpa! Fick sambon att skriva på som inte visste om detta, även hon är en gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

<Uppladdad bildlänk>

Visar just nu 1000 mer röster, det går undan

Permalänk
Medlem

Målet blir uppnått vilken minut som helst!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Servern har dött!

Foliehatt att det är spelföretagen som ddos:ar? 😅

Edit: verkar leva igen och målet är nått!!

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Nu är den stora frågan, har tröskelvärde i 7 EU länder uppnåtts?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Oja.

Välj %Percentage sort på kartan, kolla hur många som är över 100%
https://stop-killing-games.keep-track.xyz/

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det var klart sedan länge.

Det irriterande är att igår ledde Finland över Sverige (procentandel av invånarna). Servern är smått överbelastad nu så det är svårt att kolla nu.

Permalänk
Musikälskare

Tar det lång tid att skriva på?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Oja.

Välj %Percentage sort på kartan, kolla hur många som är över 100%
https://stop-killing-games.keep-track.xyz/

Härligt!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Sidan är överbelastad deluxe nu så... Men när den inte var det, under minuten att signera.
Öppet att signera till 31:a Juli så par veckor kvar.

Skrivet av Alexraptor:

Härligt!

Samma som åvan, när officiella sidan inte är överbelastad ska väl följande länk också visa vilka länder som har nått minimigränsen.
https://citizens-initiative.europa.eu/initiatives/details/202...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Nej
Man bara fyller i namn och personnummer vad jag mins. 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Skrivet av Mega-Dark:

Nej

Gick snabbt att peta banid så tog den namn och det som behövdes om man vill också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Nej

perfekt då finns en till databas över allas namn och personnummer

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Joinade deras disc, dom vill ha 500k till för att verkligen driva hem detta!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr_Lazy:

perfekt då finns en till databas över allas namn och personnummer

EU har nog tillgång till det ändå, eller?
Känns iaf inte som ett problem för de flesta.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Musikälskare

Undrar hur många fejk röster där är som måste räknas bort? 20-30%?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte skriva på, jag är för lat. Hur ska man orka det när det är så jobbigt att ens blinka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Nej

Man kan göra så, men som svensk så rekommenderas starkt att använda BankID eller FrejaID! På så vis kan man inte råka skriva fel i något fält osv.

Du legitimerar dig emot EUs hemsida så det ska vara helt säkert att göra!

Fortsätt jobba på nu Sweclockers, hugg tag i er familjemedlemmar och be dem att skriva under också!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av NodCommander:

Man kan göra så, men som svensk så rekommenderas starkt att använda BankID eller FrejaID! På så vis kan man inte råka skriva fel i något fält osv.

Du legitimerar dig emot EUs hemsida så det ska vara helt säkert att göra!

Fortsätt jobba på nu Sweclockers, hugg tag i er familjemedlemmar och be dem att skriva under också!

Försökte använda bankid men det gick inte, det såg ut som man måste skapa en användare etc. det orkade jag inte så jag bara fyllde i

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

@NodCommander @flashen Fick också error message efter bank id användes så fyllde i manuellt.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 5070Ti | 9800X3D
6000 CL28 | 990 PRO | B650E-F | 1250W | Meshify 2C

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Det är därför dom vill att folk fortsätter rösta även fast 1m uppnåtts. EU kommer antagligen sålla bort en hel del röster. Det nuvarande "målet" är därför satt till 1,2m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Man legitimerar väl sig? Så tror inte att den delen är så hög. Men är ju som alla andra initiativ på den sidan så denna bör räknas lika högt som andra.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av JeanC:

Man legitimerar väl sig? Så tror inte att den delen är så hög. Men är ju som alla andra initiativ på den sidan så denna bör räknas lika högt som andra.

Vi får se, jag gissar på att 20-30% går bort

Visa signatur

📷 Mina fotografier