Mobilabonnemang där man kan välja eget telefonnummer

Permalänk
Medlem

Mobilabonnemang där man kan välja eget telefonnummer

Vet ni nåt abonnemang där man kan välja eget nr... dvs inte sitta å leta bland en massa kuvert som Comviq har (eller hade förut) utan att man får välja vilket nr som helst så länge det inte är upptaget..

Visa signatur

Så frälst av den farliga branten - Jag liksom föll över kanten

Permalänk
Medlem

Re: Mobilabonnemang där man kan välja eget telefonnummer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharma
Vet ni nåt abonnemang där man kan välja eget nr... dvs inte sitta å leta bland en massa kuvert som Comviq har (eller hade förut) utan att man får välja vilket nr som helst så länge det inte är upptaget..

jag tror inte att det går att göra i någon butik du får kanske ringa o beställa ett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prova ringa till kundtjänsten, min kompis farsa lyckades få samma nummer som han har på hemtelefonen (förutom riktnumret då..).

Permalänk
Medlem

Jag vet iaf att vi i familjen lyckats få våra egna nummer till mobilerna.

Har själv ett telia-abonnemang.
(likaså de andra)

Joye

Visa signatur
Permalänk

var det inte europolitan som hade en sådan reklam förut?

När de spelar bingo:
-"Men du kan ju inte välja dina egna nummer"
-"Aooaoaoaoaooa"

För att man fick välja sitt egna nummer där. Fast nu heter de ju vodafone

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Har också fått mitt hemnummer på mobiltelefonen, blev hyffsat snopen, hade inte frågat om det. Men det var lite försenat så kanske var nån vänlighetsgest från deras sida?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Om man tecknar ett Teliaabbonemang så kan man välja nummer själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniz
Om man tecknar ett Teliaabbonemang så kan man välja nummer själv.

men då får man ju bara välja bland massa redan existerande nummer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag fick välja fyra sista själv. (telia)

men far har vårt hemnummer som mobilnr, men det var nåt som europolitan fixade.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Man kan ibland få välja nummret själv, om det finns täljängligt. Har hört att det ska kosta lite extra, om det är ett nytt abonemang. Jag bytte från Vodafone till Comviq och fick behålla mitt gamla nummer, va nån kampanj eller nåt sånt, menb det ska nog gå nu med. Kan ju gå in i en GEAB eller nåt sånt å fråga dom om man kan få välja nummer. det värsta du kan få är ett Nej.

Visa signatur

Stolt medlem i under 1ghz klubben

#gamer.se @ Quakenet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilet
Jag bytte från Vodafone till Comviq och fick behålla mitt gamla nummer, va nån kampanj eller nåt sånt,

Nej, det var troligtvis inte kampanj eftersom det är lag på att man får behålla sitt nummer om man vill när man byter operatör.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

glocalnet...

Visa signatur

Det är detaljerna som räknas...

Permalänk
Medlem

Tecknar man ett nytt teliabbonenmang så får man välja precis vilket nummer man vill så länge
numret är ledigt. Det går att som någon sa välja exempelvis de fyra sista siffrorna eller fyra första eller två i mitten. Precis som man vill bara det är ledigt som sagt.

Permalänk
Medlem

om man ska få behålla sitt gammla nummer o har kontantkort innan måste det vara skrivet på dig själv annars får man inte byta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
om man ska få behålla sitt gammla nummer o har kontantkort innan måste det vara skrivet på dig själv annars får man inte byta

Nja samma person måste stå på abonnemanget som på kontantkortet, skulle själv skaffa abonnemang som min mor skulle vara ägare av och det gick inte flytta med från kontantkortet eftersom jag stog på det. Iofs kunde jag bytat ägare på kontantkortet men det blev inte av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Nja samma person måste stå på abonnemanget som på kontantkortet, skulle själv skaffa abonnemang som min mor skulle vara ägare av och det gick inte flytta med från kontantkortet eftersom jag stog på det. Iofs kunde jag bytat ägare på kontantkortet men det blev inte av

jag mena bara att det måste vara registrerat jag fick inte behålla mitt nummer eftersom jag inte kunde bevisa att det var mitt kontantkort

Visa signatur