Till er som får er dator omstartad! (RPC) (Lovsan, MSBlast, Poza, Blaster)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geronimo13
Hej har problem som fan. Har en mapp som heter b469582f16d540eee8e38a2afc på en partitionen som inte går att få bort.
sen får jag detta medelandet när jag ska köra xppatchen.

" det gick inte att verifiera integritet för filen update.inf. Kontrolera at cryptographic service körs på den här datorn"

vad beror detta på? mitt norton vill heller inte starta bara krabbar.

hur ska jag göra?

tacksam för svar

Jag har samma problem vet inte va jag ska göra...... HJÄLP

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Alla ovanstående är inte mottagliga för lovesan (blaster). De har dock rpc buggen som viruset utnytjar och det lär väl inte dröja länge innan det kommer fler och elakare virus som utnyttjar den...

Det var bara det jag syftade på .. att RPC buggen finns på dessa

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Säger ni att BBB blockar port 135 i sitt nät eller vad???

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
Säger ni att BBB blockar port 135 i sitt nät eller vad???

Japp.

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Någon som testat symantecs remove tool för msblast?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

jo jag har testat symantecs special... funkar hur bra som helst. Men avaktivera systemåterställningen först. ..kör programmet.... stäng av... vänta i 30 sek. starta... aktivera systeemåterställningenm till dagens inställn. alltså efter symantecs kontroll.

hade du nåt skit i burken så e de borta nu. lycka till.
------------------------
de e lite mycke nu!
------------------------
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

Visa signatur

Autodidakt PC-pulare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
Någon som testat symantecs remove tool för msblast?

Japp funkar perfekt men glöm inte att installera patchen från MS

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xds
I just want to say LOVE YOU SAN!!
billy gates why do you make this possible ? Stop making money and fix your software!!

helt rätt!

Jomen visst.. "Stop making money"-delen är helt underbart... Självklart skall Bill sluta tjäna pengar.. Jag uppmanar t.o.m alla på hela forumet att sluta tjäna pengar..

Ja.. jag vågar nästan påstå att det var riktigt bra att han gjorde masken och kostade företag massor av tid och pengar. (Och problem för 10.000-tals hemma användare).

Fy för Bill Gates! Han är den riktiga boven i dramat!!!!! L3t'Z aLL HaXx0R b1LL g4ATeZ!!!

Nu skyller vi även på företagen som tillverkar yxor. Yxor har ju använts till våldsattacker! Dessutom har det hänt flera gånger! Fyyyyyyy för dom!!!

Permalänk
Medlem

Jag antog att jag fått virus och formaterade om, utan resultat. det går alltså inte att formatera bort? iofs så formaterade jag bara partitionen med windows på. Men viruset sitter väl i windows?

Visa signatur

ABC80 4-ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontz
Jag antog att jag fått virus och formaterade om, utan resultat. det går alltså inte att formatera bort? iofs så formaterade jag bara partitionen med windows på. Men viruset sitter väl i windows?

det går att formattera bort, men det är stor risk att du hinner få det igen innan du hinner installera patchen, eftersom en ren windows-installation är opatchad och sårbar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack kabniel

Visa signatur

ABC80 4-ever

Permalänk
Medlem

Jag fick aldrig masken, installerade patchen och nu är win xp überkukad. Patchen går inte att avinstallera. Det kändes off topic, men var tydligen inte det.

Visa signatur

____________________
Har jag gjort bort mig nu igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av delft
Jag fick aldrig masken, installerade patchen och nu är win xp überkukad. Patchen går inte att avinstallera. Det kändes off topic, men var tydligen inte det.

hehe. det kukade ur för mig också så jag körde en systemåterstänning!
men mitt nätverk är fortfarande urkukat!
ja e så jävla lack så att ja slänger snart ut alla burkar i hela huset!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Jomen visst.. "Stop making money"-delen är helt underbart... Självklart skall Bill sluta tjäna pengar.. Jag uppmanar t.o.m alla på hela forumet att sluta tjäna pengar..

Ja.. jag vågar nästan påstå att det var riktigt bra att han gjorde masken och kostade företag massor av tid och pengar. (Och problem för 10.000-tals hemma användare).

Fy för Bill Gates! Han är den riktiga boven i dramat!!!!! L3t'Z aLL HaXx0R b1LL g4ATeZ!!!

Nu skyller vi även på företagen som tillverkar yxor. Yxor har ju använts till våldsattacker! Dessutom har det hänt flera gånger! Fyyyyyyy för dom!!!

Hehe gillar "fix your software" hur länge hade patchen funnits innan viruset kom nu igen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är jag kanske ute och cyklar igen, men jag lade märkte till att RPC locator är disabled. Har för mig att den måste vara enabled. (Har jag helt fel?).
Iaf så kan jag inte starta den i services.msc (som jag lyckades få igång igen - fråga inte hur), för att de tillvalen är 'greyed out' för mig.
Något tips på hur man startar den mot windows vilja?

Visa signatur

____________________
Har jag gjort bort mig nu igen?

Permalänk
Medlem

Det är väll Remote Procedure Call som det handlar om och inte locatorn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

-Ja (det verkar så), så varför har locatorn stängts av?

Edit:
Hur som helst får jag det här felmeddelandet när jag skall installera ett backupprogram för drivrutiner:

The RPC server is unavailable

-Får jag mörda någon snart?

Visa signatur

____________________
Har jag gjort bort mig nu igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
varför kan man skriva just det???

hur vet man det..

testa nån bara helt plötsligt att skriva shutdown -a
o så funka d?

Start > Kör > cmd:
shutdown /?

Syntax: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datornamn] [-t xx] [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy] Inga argument Den här dialogrutan visas (samma som -?) -i Visa användargränssnitt. Detta måste vara första alternativ. -l Logga ut (kan ej användas med alternativet \m) -s Stäng av datorn -r Stäng av och starta om datorn -a Avbryt avstängning -m \\datornamn Namnet på en fjärrdator som ska stängas av/startas om eller där åtgärden ska avbrytas -t xx Timeout för avstängning, uttryckt i sekunder -c "kommentar" Kommentar för nedstängningen (högst 127 tecken) -f Avslutar progam som körs utan varning -d [u][p]:xx:yy Orsakskod för avstängningen u anger användarkod p anger planerad nedstängning xx är övre orsakskod (positivt heltal som är mindre än 256) yy är nedre orsakskod (positivt heltal som är större än 65536)

Permalänk
Medlem

Men helvete asså!
Jag är inte någon h4xx0r som ni, jag fattar inte ett dugg av allt detta med portar och koder och allt.
Hur ska jag göra? Jag har modem och inga virusprogram eller brandväggar så jag hinner nog inte ladda ner något på dom 60 sekunderna jag har på mig att göra det jag ska...
Kan någon berätta hur man gör allt steg för steg, gärna med länkar eller nått.
Tacksam om någon hjälper mig!

Permalänk

BOOT DISK FAILURE

Hmm, trodde jag hade kommit förbi den sista exploit-hysterin, tänkte, gött o lana lite nu
det sista jag såg utav mitt windows var att jag körde igång en ftp ( direkt mellan 2 datorer )
jag går in i d andra rummet och försöker koppla upp mig mot ftpn, undrar varför d inte går tänker jag.

går in i d andra rummet för o kolla till datorn, och ser att datorn fastnat strax efter BIOS checken

BOOT DISK FAILURE

Jag vill inte annat än att tro att detta beror på detta förbaskade grejimojen vad det nu heter

Även min kompis har samma problem, och även han har haft den lilla "ormen" i datorn.

Snälla, är det någon som kan ge instruktioner, länkar etc. till detta snälla någon

Körde igång linux skivan för o se om fdisk ville se på den men verkar som något fel

Vet ej om BIOS hittar men.

Tack på förhand // Gråtfärdig unge

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan någon berätta hur man gör allt steg för steg, gärna med länkar eller nått.
Tacksam om någon hjälper mig!.

1. Ladda ner och kör detta programmet.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
2. Ladda ner windowsuppdateringen som följer i slutet av programmet, alt. ( http://download.microsoft.com/download/9/8/b/98bcfad8-afbc-45... Gäller WinXP, andra Operativsystem, se länk längre ner)
3. Klart!

Har är även guide från MS på engelska
http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

Permalänk
Medlem

JAg fick nått annat virus genom icq igår. Datorn började starta om och ajg körde virus scan. Den hittade 83 infecterade filer och den fixade alla och sen krasha datorn igen. eftersom det var sent så gick jag och la mig. Sen på morgon vakna jag när syrran satt vid datorn och helt plötsligt började hårdisken knattra som fan. Jag slet ut kontakten och starta datorn igen. DÅ funkade det inte. Det bara låter som fan om hårdisken. Ibland låter den som en disketstation och grejjer. Iallfall så funkar inte disken är den helt kapput elller finns det nått man kan göra ??

edit: garantin är slut

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haampusini
Men helvete asså!
Jag är inte någon h4xx0r som ni, jag fattar inte ett dugg av allt detta med portar och koder och allt.
Hur ska jag göra? Jag har modem och inga virusprogram eller brandväggar så jag hinner nog inte ladda ner något på dom 60 sekunderna jag har på mig att göra det jag ska...
Kan någon berätta hur man gör allt steg för steg, gärna med länkar eller nått.
Tacksam om någon hjälper mig!

Start > kör > skriv services.msc > leta reda på Remote Procedure Call (PRC) > Högerklicka > Egenskaper > Återställning > Ändra till "Ingen Åtgärd" så slutar datorn starta om

Då hinner du tanka patchen...för att få bort masken kan du kolla in http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.b...

Permalänk
Medlem

ehmz... ok... jag har inte haft detta problemet...
och jag patchade för kanske 1,5 timme sen...

kör WinXP Pro... stackars mig
iaf... har kört alla uppdateringar på Windows, Norton Antivirus / Firewall o sen körde
ja den där fixblast från symantec...

då borde man vara lite skyddad??

Permalänk
Medlem

nån som vet vart man kan få tag på msblast? nån som vill ge den till mig?

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem

Installera en opatchad xp och ut med den på nätet så har du det inom några minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Jomen visst.. "Stop making money"-delen är helt underbart... Självklart skall Bill sluta tjäna pengar.. Jag uppmanar t.o.m alla på hela forumet att sluta tjäna pengar..

Ja.. jag vågar nästan påstå att det var riktigt bra att han gjorde masken och kostade företag massor av tid och pengar. (Och problem för 10.000-tals hemma användare).

Fy för Bill Gates! Han är den riktiga boven i dramat!!!!! L3t'Z aLL HaXx0R b1LL g4ATeZ!!!

Nu skyller vi även på företagen som tillverkar yxor. Yxor har ju använts till våldsattacker! Dessutom har det hänt flera gånger! Fyyyyyyy för dom!!!

Jag skiter väll i alla dumma hem-användare som inte klarar av att köra windows update?

Detta får upp ögonen för folk att risken finns och att de måste uppdatera sina system regelbundet.. Fast det är klart, om någon månad är vi där igen då alla supportar blir nerringda för att användarna inte klarar av sin utrustning..

Ta lär dom av detta och uppdatera regelbundet era system, även om ni kör någon linux variant eller som riktiga män unix, uppdatera alltid!

Permalänk
Medlem

Vilka är det som blir drabbade??
om man skiter i att ladda hem nått över huvudtaget. har man stor chans att klara sig då??

eller hur fan funkar d

Visa signatur

|
|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
Vilka är det som blir drabbade??
om man skiter i att ladda hem nått över huvudtaget. har man stor chans att klara sig då??

eller hur fan funkar d

Eftersom den inte följer med någon fil utan sprider sig av sig själv så är nog risken rätt stor.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Hmm, min dator fick totalspelet för en stund sedan. Drog igång brandväggen och vips så börjar det poppa upp massa attacker. ngn ny attack på g måntro?

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra