Permalänk

På tal om kryptering så går väl de flesta protokol (ftp,http,p2p) att kryptera idag. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
På tal om kryptering så går väl de flesta protokol (ftp,http,p2p) att kryptera idag. Rätta mig om jag har fel.

Allting går att kryptera så länge båda parterna stödjer kryptering.

Permalänk
Medlem

Nån som fått igång skiten än? vore kul att höra om det smider?

Visa signatur

MSI k8t neo ,Amd 64 3200+, elixir 512 sticka pc400, Club-3d 9600 pro @ 460/340 and some other crap.

Permalänk
Medlem

Fan nu börjar jag lacka, beställde skiten i slutet av maj (tror jag) dom "lovade" v34 och jag har fortfarande inte fått det. Snart avbeställer jag, orkar inte vänta mera.

Permalänk
Medlem

"Hej Niklas

Ditt paket innehållande DSL-modem har sänts till den adress du angav när du
beställde tjänsten.

Inom 5 arbetsdagar kommer du att få hem en avi för att hämta ut ditt modem på
posten."

AHHHH, ge mig nu!!!!!!

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk

smutt Grattis

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
"Hej Niklas

Ditt paket innehållande DSL-modem har sänts till den adress du angav när du
beställde tjänsten.

Inom 5 arbetsdagar kommer du att få hem en avi för att hämta ut ditt modem på
posten."

AHHHH, ge mig nu!!!!!!

Vilken telestation sitter du på? Det står att min ska installeras vecka 39 och det är ju denna veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreakaliS
Vilken telestation sitter du på? Det står att min ska installeras vecka 39 och det är ju denna veckan.

Sitter på Vasa i gbg, där står det fortfarande vecka 34

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

fan va jag blir avis nu =(
min station installerades v34 enligt hemsidan men ändå har jag inte hört nåt

Permalänk

Hoppas på lite siffror när du har fått igång scream. Här finns några url:ar för att köra speed test.

ftp.quicknet.nl/pub/Speedtest/10mb.nul
ftp.quicknet.nl/pub/Speedtest/100mb.nul

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Hoppas på lite siffror när du har fått igång scream. Här finns några url:ar för att köra speed test.

ftp.quicknet.nl/pub/Speedtest/10mb.nul
ftp.quicknet.nl/pub/Speedtest/100mb.nul

Får väl se när jag får modemet, ska ta o ringa till posten sen efter kl.15 o se om dom har fått in nåt paket, annars är det väl bara att vänta på avin..

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

moridin: vad har du för ISP i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix
moridin: vad har du för ISP i dagsläget?

ingen alls, sitter på skolan... har varit utan internet sen 1 juli vilket är VÄLDIGT deprimerande.. hehe

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Här är en review på 510 modemet

http://www.adslguide.org.uk/hardware/reviews/2002/q4/st510v4....

Diggar designen!!! Dreglar som fan, jobbigt att vänta till v43 dock=(

Permalänk
Medlem

du behöver en flickvän

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Är det just det modemet man får till Scream?

Blir lite småbesviken med tanke på att jag just köpt en egen router som jag skulle ha till mitt Scream abonnemang...

edit: såg att review:en handlade om 510 v4

till Scream får man antagligen inte modellen med 4 portar.

Men har 510 inbyggd router ?

Permalänk

Jag funderar på samma sak ang. 610:an

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Jag funderar på samma sak ang. 610:an

hmmm, ja just det. Dem som får VDSL varianten får 610:an medans dem som får ADSL får 510:an.

Permalänk

njaa, jag funderade mest på om 610 har router funktion med fler portar än en.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jahopp, så har man fått hem adsl-modemet också. Det blev ett 510 med en lanport.
Ringde bostream och fick mitt ip-nummer. Men den ville inte ut på internet. Trots sync fick jag inget svar från gatewayen. Testade och sniffa lite och jag var visst inte ensam, såg iaf 4 andra datorer som förgäves sökte efter vår gateway. Har ringt bostream och felanmält...får väl se vad som händer.
Min enda gissning är att dom gett mig (oss) fel ipnummer. Nån annan som har något förslag?

Lite småsurt att vänta 3 månader för att bli lurad när modemet kommer...

/Moridin - först i sverige som fått scream? (som inte fungerar..)

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

asså..lurad ?...ta och kliv ner ett par pinnhål alla...fatta att allt inte går smidigt och inta den diplomatiska stilen istället. Prata med isp på ett vuxet och sakligt sätt så går det attans så mycket bättre. Om nu allt är så skit..varför skaffa det ? Det börjar lukta gnäll asså...sitetr själv med ett större företag och pratar dagligen med våran isp...teknik krånglar...lev med det !!

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moridin
/Moridin - först i sverige som fått scream?

Antagligen... Grattis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av null
asså..lurad ?...ta och kliv ner ett par pinnhål alla...fatta att allt inte går smidigt och inta den diplomatiska stilen istället. Prata med isp på ett vuxet och sakligt sätt så går det attans så mycket bättre. Om nu allt är så skit..varför skaffa det ? Det börjar lukta gnäll asså...sitetr själv med ett större företag och pratar dagligen med våran isp...teknik krånglar...lev med det !!

Kanske var lite överdrivet att skriva lurad... Tar tillbaka det. Läser du resten av mitt inlägg så inser du att jag inte är så sur. Sen har väl inte du någon aning om hur jag pratade med isp?
Mitt inlägg handlade mest om vad som kan vara fel.
Jobbigt bara när man själv kan mer än supporten, och därför inte kan få hjälp. Men dom har förhoppningsvis satt en tekniker på detta nu så sen när det funkar ska jag se om ni kan få lite info om hur bra/dåligt det är..

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk

Så fort du är up&running vill vi se lite siffror att drägla över.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

håller med dig att det är frustrerande men man får gå in lite gran med den inställningen att dom ofta lovar mer än dom kan hålla

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk
Medlem

Han på supporten sa att jag skulle höra av mig om jag inte hört nåt från dom innan fredag. AHHH, vill ju ha nu!!

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

@Moridin,

vart i GBG bor du?

Hade du BoStream abb innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 69link
@Moridin,

vart i GBG bor du?

Hade du BoStream abb innan?

Bor i johanneberg men sitter på vasa station... inget bostream innan

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

Det är tydligen dom som inte har något ADSL abonnemang inkopplat sedan tidigare som kopplas in först (enklare...) - fick jag reda på efter ett samtal med supporten.

Så här sa han jag pratade med:

Citat:

De som har bostream sedan tidigare kommer att bli utan internet i ca en vecka - när skanova säger att allt är inkopplat och klart och fungerar skickar bostream modemet till användaren.

Morodin - har 510:an inbyggd router? (endast en lanport sa du va? - ingen inbyggd switch alltså)