Permalänk

Ny kameramobil

Jag funderar på att köpa ny telefon, med kamera... Har funderat på Nokia 6600 och 7250i. Vilke av dem är mest prisvärd? Är det någon som provat tlefoerna och har en bild som man kan se vilken kvalitet det blir på dom?;)
Skulle gärna också få tips på andra bra kamera telfoner, helst Nokia!
Tack på förhand!

Permalänk

får jag frånga varför nokia?

Permalänk

har z600 och den har allt. 7250i har bara 4090 färger medan z600 har 6500.
Grym skärm och snygg att kolla på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastjolle
får jag frånga varför nokia?

Aa det får du Jo för att dom har bäst menysystem och jag tycker helt enkelt dom är snyggast och bäst!
6600 har ju 65000 färger och är också jävligt snygg! MEn är den prisvärd? 2300kr med Telia abbonemnang i 24 månader...

Permalänk

Jag har 7250i mycket nöjd med den men skulle gärna vilja ha en 6600

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

ska man göra mer än att ringa & sms:a med mobilen är det helt enkelt symbian mobilerna som gäller, dvs nokia: 3650, 3660, 6600...
tyvärrr verkar sonyericsson vara lite skraja på symbian och vill bara ha det på sina 2 mer företagsinriktade P800 & p900.
Kamerorna i dessa grunkor är även de bästa på europeiska/amerikanska marknaden.

helt enkelt roligare med symbian, kunna installera program som i sin tur kan använda mobilens komponenter som de själva vill istället för att vara begränsade. Finns hur enormt stort bibliotek som helst med symbian program tack vare att se & nokia har flera modeller byggda på samma plattform och verkligen har en säker framtid. Du kommer ju även kunna köra java program om du nu skulle vilja göra det. Det kommer ta ett bra tag innan du tröttnar på mobilen med andra ord.

jag kör med en 3650 och är otroligt nöjd, 4096 färgers display men går knappt att se skillnad mellan den och 65000 versionen. dessa displayer är mycket lika och kan jämföras med varandra.
Visst har T610 & z600 65000 färger, men kvalitén är långt ifrån lika bra som 3650´s 4096 färgers display, det är mer än antalet färger i specen som bestämmer hur bra en display är.

Diggar du nokia diggar du nog inte heller clamshell mobilerna.
men gå till en riktig butik och be att få klämma på en FUNGERANDE mobil, gärna en med symbian os så vet du direkt om du gillar eller inte.

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

SKulle satsat på en P900 istället

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

smaksak, om man gillar skrift på skärm eller knappar...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

har en nokia 6600, hade en T610 innan och dessförinnan en P800.

kan säga att jag absolut inte ångrar bytet från SE T610. Tycker nokia har överlägset mest logiska menyerna osv. men det är en smaksak.

p800 var för tjock o stor. men visst behöver man en handdator är det absolut något. P900 verkar oxå fin. MEN tycker inte man kan jämföra dem med 6600, de är bra på olika saker. 6600 är mer en riktig mobil, p900 o p800 är mer en handdator med mobilfunktion o är faktiskt rätt mycket större. javisst, bara 5-10 mm på pappret, men det är bra mycket i verkligheten.

så jag säger, köp en 6600, den helt klart prisvärd.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

P800/P900 - en handdator med mobilfunktioner
3650/3660/6600 - mobiler med handdator funktioner

så är det

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
P800/P900 - en handdator med mobilfunktioner
3650/3660/6600 - mobiler med handdator funktioner

så är det

precis

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Okej ska iväg och kolla på mobiler nu, tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Tur att min trad om kameramobil bilder jamnförelse överlevde!... not.

Men qtek 7070 tar bra bilder men vid mörkare miljöer blir bilder skumma. Nokia 3650 tar bast bilder och det har nu kommit en battre varsion av den (3660?). 7250 har jag anvant. Bilderna blir inte godkanda pa skalva displayen men pa 6600 och qtek 7070 blev bilderna OK för att ha endast i mobilen.

Om du ska valja mellan 6600 och 7250i sa ar 6600 valet. Mycket mera prisvard. 7250i har val samma kamera funktioner som 6600?. Men bara du skaffar dig ett program sa kan du zoma över 5x med 6600!!. Bilderna jag har tagit med 6600 har alltid varit bra i telefon displayen men jag har bara överfört en av dom till datorn.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=21632...

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Nokia verkar ha lyckats bra med 6600 förutom att den är lite stor. Men den är ju helt klart ett grymt framsteg mot vad de skickat ut för mobiler de senaste åren. Detta är förståss vad jag tycker och inget annat

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte goes crazy
har z600 och den har allt. 7250i har bara 4090 färger medan z600 har 6500.
Grym skärm och snygg att kolla på.

Hur har du fått tag på en Z600? de säljs itne förrän i Jan har jag hört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Hur har du fått tag på en Z600? de säljs itne förrän i Jan har jag hört.

Nu måste du väl skoja? De har väl funnits ett bra tag

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

6600 helt klart! Symbian rockar

EDIT: Blandar ihop 6610 med 6600

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
6610 helt klart! Symbian rockar

ingen kamera.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

6610 är ingen symbian mobil, däremot är 6600 det

Visa signatur

weeee

Permalänk

Jag säger bara Sagem My X-6
Många i klassen som tycker den är bättre än deras T610!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02

jag kör med en 3650 och är otroligt nöjd, 4096 färgers display men går knappt att se skillnad mellan den och 65000 versionen. dessa displayer är mycket lika och kan jämföras med varandra.
Visst har T610 & z600 65000 färger, men kvalitén är långt ifrån lika bra som 3650´s 4096 färgers display, det är mer än antalet färger i specen som bestämmer hur bra en display är.

Ber att få säga emot lite där. Jag har visserligen inte en T610 eller Z600, utan en Samsung E700, men när jag jämfört den displayen mot div Nokia med färg... Det går inte riktigt att jämgöra, Nokian ser helt urvattnad och blek ut i jämförelse. Det är iofs bara min åsikt, men men. För mig är det STOR skillnad.

Permalänk
Medlem

min jämförelse va främst mellan de olika symbian mobiler nokia har producerat, samt de sonyericsson mobiler som va på tapeten i tråden.

jämfört med andra märken så finns det såklart bättre skärmar jämfört med nokias, kanske mindre batteritid som kostnad osv, samsung skärmarna är bra, likaså sharp. men min jämförelse gällde inte dem

så när det gäller balansgång mellan batteritid och skärmkvalité´så tycker jag personligen att nokias symbianmobiler rockar.
hoppas vi har sopat bort missförstånden nu

Visa signatur

weeee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unforgiven
Aa det får du Jo för att dom har bäst menysystem och jag tycker helt enkelt dom är snyggast och bäst!
6600 har ju 65000 färger och är också jävligt snygg! MEn är den prisvärd? 2300kr med Telia abbonemnang i 24 månader...

nej, nokia kan aeta mig uppochner men säriöst så e de ena konstiga mobiler hela högen, speciellt den där fjortismobilen 3310 den har förstört mitt liv!!

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte redan har bestämt dig så råder jag dig att köpa en 6600, och det är inte bara för att jag äger en sådan som jag säger så.
Telefonen som jag hade innan denna, en nokia 7210, är i princip samma telefon som 7250/7250i, bortsett från att dessa har kamera och lite mer avancerade menyer och mer minne.
Orsaken till att jag bytte bort min 7210 var helt enkelt för att den var för tråkig. Det fanns inga intressanta program eller några spel som var något att ha.
De direkta fördelarna med 6600 jämfört med 7250i är: mer minne, bättre kamera, större upplösning, bluetooth, bättre/större skärm, bättre ringsignaler, större utbud av program och spel. De enda fördelarna som 7250i har är batteritiden och storleken.

Kortfattat: Vill du ha en vanlig mobiltelefon med kamera, köp en 7250i.
Vill du ha en mobiltelefon som du kan göra allt möjligt med, och lite till. Köp en 6600.

Permalänk
Medlem

av de två telefonerna du valde skulle jag valt en 6600. Men jag skulle helt klart välja en P900 istället för den, då den lär va klart bäst.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

bäst...mjo, bäst för vad & vilka ändamål?

Visa signatur

weeee

Permalänk

Har redan köpt en 6600 nu! Fan vad lång tid dom där 16 timmarna man ska ladda den i kommer ta!
Läste i manualen att den kunde spela upp ljud och film m.m. men filformat mp3 stöds ju inte! FIlformaten som stöds är: *.3gp, *.mp4, *.amr, *.rm, *. ram, *.ra och *.rv vilken av dessa är för ljud? Vad för program kan konvertera mp3s till ett sånt format?
Edit: SKa lägga upp länkar till bilder och video imorrn så intresserade kan se vad det är för kvalitet på bilderna.

Permalänk
Hedersmedlem

Nokia MultiMedia converter konverterar de flesta filer till *.3gp och *.amr
Det finns en inofficiell mp3-spelare att få tag på, men ljudet är i mono, tyvärr.
Är du intresserad av program/spel så är det bara att slänga iväg ett pm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Nokia MultiMedia converter konverterar de flesta filer till *.3gp och *.amr
Det finns en inofficiell mp3-spelare att få tag på, men ljudet är i mono, tyvärr.
Är du intresserad av program/spel så är det bara att slänga iväg ett pm.

TAck så mycket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Nu måste du väl skoja? De har väl funnits ett bra tag

Som sagt har jag hört det när jag frågat hos butiker.