Permalänk

Hemmabygge vägrar

Jag har nu plockat ihop min dator, specs:

Gigabyte GA-7N400 Pro2 nForce2 Ultra 400 4DDR-DIMM 5PCI Audio GB-LAN Raid SATA FireWire SocketA ATX

AMD Athlon 3200+ Barton

Twinmos PC3200 DDR400 2 x 256 mb ram

GF4 ti 4600

Hårdisk från en gammla compaq och sedan lite vanliga prylar ja inte orkar nämna fläktar cdrom osv.

Jag kan instalera xp och använda det, men när jag instalerar nVidia drvirutiner (www.nvidia.com) så startar jag om datorn sedan efter bilden "loading windows xp" så kommer det som en "bluescreen" blå bakgrund med mkt vit text sedan dör datorn och startar om... vad kan vara fel? :\

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax

Permalänk
Medlem

Re: Hemmabygge vägrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahlstorm
Jag har nu plockat ihop min dator, specs:

Gigabyte GA-7N400 Pro2 nForce2 Ultra 400 4DDR-DIMM 5PCI Audio GB-LAN Raid SATA FireWire SocketA ATX

AMD Athlon 3200+ Barton

Twinmos PC3200 DDR400 2 x 256 mb ram

GF4 ti 4600

Hårdisk från en gammla compaq och sedan lite vanliga prylar ja inte orkar nämna fläktar cdrom osv.

Jag kan instalera xp och använda det, men när jag instalerar nVidia drvirutiner (www.nvidia.com) så startar jag om datorn sedan efter bilden "loading windows xp" så kommer det som en "bluescreen" blå bakgrund med mkt vit text sedan dör datorn och startar om... vad kan vara fel? :\

hade nästan samma problem fast med ett gf4 ti 4800 jag bytte till win2k så funkade det

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk

Re: Re: Hemmabygge vägrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
hade nästan samma problem fast med ett gf4 ti 4800 jag bytte till win2k så funkade det

noooo :\ säg inte att ja måste byta os

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax

Permalänk
Medlem

Vad får du för felmeddelande? (första raden/-erna från bluescreen:en)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Vad får du för felmeddelande? (första raden/-erna från bluescreen:en)

Hinner tyvärr inte läsa, har försökt flera gånger hinner inte ens se första ordet innan den dör. däremot fick ja en gång felmedelandet: hårdsiken stöder inte hpa (ingen aning vad det är)

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax

Permalänk
Medlem

har du testat att installera om OS:et? lite svårt att säga vad som är fel eftersom du inte hinner se vad som står. men skulle tro att det är ngt av de klassiska... "windows dumpar virtuellt minne". om det är det felet så ska det räcka med en omformatering av windows partitionen sedan en ny fräsch installation av windows.

Visa signatur

P4 2,4@2,8GHz | 1024 MB DDR Ram | GeForce4 TI4200 128MB DDR Tv-Out | 52x LG CD-Rom | 520 GB HDD | Chieftec Dragon F-Tower + Massa gott modd

: (http://www.eskimoe.com) : (info@eskimoe.com) :

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loudness
har du testat att installera om OS:et? lite svårt att säga vad som är fel eftersom du inte hinner se vad som står. men skulle tro att det är ngt av de klassiska... "windows dumpar virtuellt minne". om det är det felet så ska det räcka med en omformatering av windows partitionen sedan en ny fräsch installation av windows.

En kompis hade det "dumpar virtue...." och det blev också såhär men ja har testat formaterat och instalera om ett antal gånger

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahlstorm
Hinner tyvärr inte läsa, har försökt flera gånger hinner inte ens se första ordet innan den dör. däremot fick ja en gång felmedelandet: hårdsiken stöder inte hpa (ingen aning vad det är)

Då går du in och stänger av automatisk omstart innan du installerar drivrutinen som ger problem....förhoppningsvis hinner du läsa vad som står sen.