Permalänk

Gratis Antivirus

finns det några gratis antivirusprogram med bra prestanda?
det enda kravet jag har är att det ska uppdatera sig själv.
finns det något gratisprogram som kan gå upp mot norton?
vilket är det bästa komersiella programmet?
om man skulle köpa norton 2004 slutar det att uppdateras 2005?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Free for you :)

Här kan man få 1 års gratis antivirus och brandvägg. http://www.my-etrust.com/microsoft/register_cart_ms.cfm?CVVX$@GFDSG$YTU=344246

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Jag kör AVG Antivirus på ett par datorer. Funkar ok, uppdaterar själv och tar inte speciellt mycket prestanda.
www.grisoft.com

edit: Du skriver att du vill ha bra prestanda. Menar du att programmet skall ta lite systemresurser för att skydda din PC?
Eller skall du ha det på en fet fileserver med mycket trafik eller en mail-gateway eller liknande?

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk

Jag kör också AVG antivirus, funkar kanon! Tar mycket lite kraft av datorn jämnfört ex. med Norton Antivirus.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Tänk nu på att microsoft har med ett finger i spelet på www.my-etrust.com så antagligen så släpper den igenom alla virus och brandväggen.....stoppar all trafik som du vill acceptera.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk

AVG är bra och helt gratis.

Permalänk

jag kör norton antivirus 2004 pro

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jag kör också AVG antivirus, funkar kanon! Tar mycket lite kraft av datorn jämnfört ex. med Norton Antivirus.

Jag upplevde faktiskt att datorn blev kvickare när jag bytte från Norton till AVG på en seg dator (Celeron 500).
Men AVG hur som helts ett bra alternativ!

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Mäter man säkerhet så är gratis programen typ hälften så bra som de flesta komersiella. F-secure och norton är ju bra men hyfsatt dyra.
Gratis brandväggar däremot är bra keiro är bra finns fler men kan inte namnen.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

keiro, det har jag aldrig hört talas om.. HSr de någon officiell hemsida? Hitta inte på google...

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

anledningen till att du inte hört talas om det är att det heter kerio och hittas på www.kerio.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avast är gratis och uppdaterar sig själv.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst denna tråd beslutade jag mig för att avinstallera Norton Anti-Virus 2004 och testa AVG Anti-Virus (av nyfikenhet)....

...och vilket underbart beslut... aldrig mer Norton för min del.. vilken skillnad... datorn blev bra mycket snabbare och mer minne till övers

Min egna erfarenhet är att:

Har man ingen större "data-vana" är norton att föredra men är man mer van vid datorer är AVG att föredra.

Efter att också ha läst detta: http://www.anti-virus-software-review.com/
undrar jag också nu hur BitDefender och PC-allin är...

Kvarstår att se

Visa signatur

Asus P4C800/GOLD | P4 3.0/800 | 350W Enermax | 512 DDR PC3200 | Gainward GeForce4 Ti/400 128Mb | Hercules Game Theater 6.1 | Samsung SyncMaster 19" 900SL+ (1600x1200/85Hz) | Plextor DVD-RW 708A | Windows XP Pro | Fuji FinePix S304 Digitalkamera

Permalänk
Medlem

OJ jäklar, BitDefender och Pc-allin 2003 ser riktigt mustiga ut, man kanske tillochmed ska köpa? ;P Eller de kankse finns gratis någonstans? höhö

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk

blir det problem med uppdateringen om jag lånar en licens från en kompis?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

eTrust EZ Antivirus
Mfg: Computer Associates
http://www.my-etrust.com/microsoft/?CFID=11127871&CFTOKEN=3f3...

Bytte från Avast till detta och tycker det är mycket snabbare och tar inte så mycker resurser.
Gratis 1 år, Har fått bra bra resultat i tester.
Det har brandvägg med men har inte testat det, kör med ZoneAlarm.

Permalänk
Medlem

Hum, angående brandvägg. Har Kerio baar en 30-days trail å sen måste man köpa? Urh... EZ har ju 1-år, men finns det något bra där man inte har nå trail-time alls?

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haba
Hum, angående brandvägg. Har Kerio baar en 30-days trail å sen måste man köpa? Urh... EZ har ju 1-år, men finns det något bra där man inte har nå trail-time alls?

Läste du ens på deras sida?

Citat:

Kerio Personal Firewall is FREE for home and personal use.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok
Läste du ens på deras sida?

Men det står även:

Kerio Technologies offers a 30-day trial of its products in the hopes that all customers will evaluate the software before making a purchasing decision. For this reason, we maintain a strict no-refund policy.

kanske har jag fel, men jag tolkar det som en 30-dagars gratis period, och sen ska man köpa det., Visserligen står det att de hoppas men.. ? Jag frågar av okunskap, inte något annat

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haba
Men det står även:

Kerio Technologies offers a 30-day trial of its products in the hopes that all customers will evaluate the software before making a purchasing decision. For this reason, we maintain a strict no-refund policy.

kanske har jag fel, men jag tolkar det som en 30-dagars gratis period, och sen ska man köpa det., Visserligen står det att de hoppas men.. ? Jag frågar av okunskap, inte något annat

Jag tolkar det som att det är gratis för privatpersoner, men att företag osv. ska betala för sig.

Permalänk

Jag hade AVG Antivirus ett tag. Det funkar väl, men det går inte att jämföra med Norton AntiVirus eller PC-Cillin.

tycker jag