Permalänk
Medlem

Smäll

jaha.. då har man varit klåfingrig igen
kollade bakpå på datorn och fick se en omställare, och jag som är klåfingrig ändrade den medans datorn va på.. gissa vad som hände.. jo det smällde fint.. :/ jaja.. nån fråga bara..

Är det kört för det nätagget eller?
Kan jag prova och sätta på datan eller börjar hela datorn brinna?
Ska jag låta den stå bara?

Permalänk
Medlem

Testa så får du se:D

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk

det är nog kört! HAHA

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

Ändrade du den som satt på nätaggregatet så har du smält det, och om du har tur så BARA det... Annars kan du börja leta nya datordelar...
Den som sitter på en del nätaggregat, är en väljare för 110/230V. Du gav alltså dubbelt så mycket kräm till agget än vad som var lämpligt....

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Köp ett nytt nätagg

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

haha.. tur att det var en gammal häck ja sabba då jaja.. men men..

EDIT: agget va ganska dött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
haha.. tur att det var en gammal häck ja sabba då jaja.. men men..

EDIT: agget va ganska dött

Hur var det med dom andra komponenterna?

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Ändrade du den som satt på nätaggregatet så har du smält det, och om du har tur så BARA det... Annars kan du börja leta nya datordelar...
Den som sitter på en del nätaggregat, är en väljare för 110/230V. Du gav alltså dubbelt så mycket kräm till agget än vad som var lämpligt....

Gav han inte hälften så mycket ström till nätagget om han ställde brytaren från 230v till 110v???

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

gjorde så igår med mitt chiftec och det funkar

Visa signatur

©KaKaN©

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Ändrade du den som satt på nätaggregatet så har du smält det, och om du har tur så BARA det... Annars kan du börja leta nya datordelar...
Den som sitter på en del nätaggregat, är en väljare för 110/230V. Du gav alltså dubbelt så mycket kräm till agget än vad som var lämpligt....

Hälften skulle ja säga

[edit]Me tanke på vad osytol så tar jag tillbaka va ja sa [/edit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
Gav han inte hälften så mycket ström till nätagget om han ställde brytaren från 230v till 110v???

Nej.
Innan skulle agget transformera 230v till 12v.
Nu tror agget att det ska matas med 110, men får istället 230v, alltså en fördubbling (typ).

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxx0r
Hälften skulle ja säga

Dubbelt så mycket.
Han ställde in nätagget på att det bara skulle ta emot 110V och matade det med 230V.

EDIT: Attans. Var inte först.

Permalänk
Medlem

lyckat! Om du gav t.e.x grafikkortet dubbelt med ström så tror jag nog inte det funkar.. Om inte alla fläktarna började gå på högvarv och lyckades kyla ner hela datorn. Om nu inte fläktarna small dom med

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaKaN_KaKaN
gjorde så igår med mitt chiftec och det funkar

lotto :P, ställde du om och startade om ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
lyckat! Om du gav t.e.x grafikkortet dubbelt med ström så tror jag nog inte det funkar.. Om inte alla fläktarna började gå på högvarv och lyckades kyla ner hela datorn. Om nu inte fläktarna small dom med

Ström är inte samma sak som spänning.

Permalänk
Medlem

ska inte någon säkring brinna i nätagget ?

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
ska inte någon säkring brinna i nätagget ?

Den brann kanske också ;).

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

ahah det har jag också gjort när jag var liten. Det blev till att köpa nytt nätagg

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk
Medlem

Det kan man kalla voltmodning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WinMax
ahah det har jag också gjort när jag var liten. Det blev till att köpa nytt nätagg

Japp då var man tvungen att pilla på allt för att se vad som hände.

Permalänk

Om det va ett riktigt gammalt agg sitter det nog en vanlig säkring i.. inte som dagens med automatsäkringar som man bara flyger i flingor och inte går att byta... Tacka vet jag gammla hederliga grejer hehe

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

Varje gång jag hör om såna som ska PILLA PÅ ALLT får jag så ont ända in i mitt innersta o_O

Ibland överlever aggen, men räkna inte med nån driftsäkerhet..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

du får nog byta net agg (gjorde så när jag lekte med ett gammalt koppla in det och fifflade om den, det small )

Visa signatur

Night|WereWolf

Permalänk
Medlem

Ja trodde alla visste om att "röd vip" på agget är destrukt key.

hur gammal e du? (inte för att vara dum!

Permalänk

Påminner om min lillebror när han var jätteliten och var tvungen att pilla på allt. Nu kanske du ha lärt dig en läxa - Ge fan i att pilla på allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejsann
Ja trodde alla visste om att "röd vip" på agget är destrukt key.

Jo, det är ju en klassiker

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att alla någon gång i tiden har vart o pillat på den där knappen,
Det hör liksom till, är ett test på väg mot vuxen livet

Permalänk
Medlem

Tips: limma fast omställaren i läget för 230V

Visa signatur

Intel P4E (Socket775) 3.2@3.6Ghz | Abit AS8 i865PE | A-Data 1Gb PC4000 | Zalman CNPS7700-Cu
Chieftec BX MidiTower 360W | Samsung 3,5" ATA100 120Gb 7200RPM HDD | NEC ND-3520A DVD±R DL
Creative GeForce4 Ti4800SE@Ti4800 AGP8x | Creative SoundBlaster Audigy 2 | Samsung 17" 720T TFT

Permalänk
Medlem

hahaa skulle aldrig falla mig in att göra något sånt .. en polare gjorde så och han trodde hela datorn skulle gå sönder .. höll på och dö av skratt då

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol
Nej.
Innan skulle agget transformera 230v till 12v.
Nu tror agget att det ska matas med 110, men får istället 230v, alltså en fördubbling (typ).

den stog på 230v och sen så kommer jag där med mitt pekfinger och ändrar (:D) till 110v .. trodde seriöst att det var fläkten jag skulle ändra på.. v= varv, trodde smarta jag

Är 14 år.. blir 15