Problem med TightVNC

Permalänk

Problem med TightVNC

Jag styr min server med TightVNC och det har funkat bra i några månader men nu har det börjat strula. Jag kan inte koppla upp mig mot servern längre, när jag skriver inte lösenordet och trycker enter står det: Connection closed eller att det blir nåt fel när den väntar på "server message"
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Jag använder win2003 på servern och xp pro/win2k på datorerna jag styr den med.

Permalänk

Har du uppgraderat antingen VNCklienten eller VNCservern? Jag råkade nämligen ut för problem när jag gjorde det. Om det inte är det kanske det kan du ju kolla om du lyckats stänga någon port i routern.

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk

VNC är tyvärr inte världens stabilaste.

Pröva att starta om tjänsten via TS eller admin tools?

Permalänk

Ok installerade om igen så nu fungerar det, t.o.m snabbare är det. Tips på något annat bra program som är lika enkelt och gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unforgiven
Ok installerade om igen så nu fungerar det, t.o.m snabbare är det. Tips på något annat bra program som är lika enkelt och gratis?

Windows 2003 inbyggda terminal server i administrationsläge är bättre, och den nivån ingår i licensen. Givetvis ansluter man från wts klienten med hostname /console

Klienten stöds av alla Microsoft os från win95 och uppåt, finns även en klient till linux som funkar bra.