Vad har ni för erfarenhet av netonnet's eget märke Centrum?

Permalänk
Medlem

Vad har ni för erfarenhet av netonnet's eget märke Centrum?

Som en lyssnare och tittare som inte har alltför höga (extrema) krav på bild och ljud har jag nu hittat fram till netonnet's eget märke Centrum.
Är det rena skitprodukter eller är dom helt dugliga?

Hur är tex deras TV-apparater? respektive förstärkare/reciever och högtalare?
Duger det åt mig måntro?

Vad har ni för erfarenheter av märket?

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk

Kan iallafall säga att det är ett Svenskt märke och de har funnits i jäkligt många år.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

jag köpte Centrum Gemini 340 och är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Fixade just en kompis bilstereo av märket centrum... den har iaf fungerat
felfritt i ett par dagar

Permalänk
Medlem

Nej, dem är helt dugliga.
faktiskt rikgtigt bra.

de är enligt mig iof inte lika bra som produkter som jvc, pionner, HK osv.
men har du inga extrema krav så är faktiskt Centrum ett utmärkt alternativ.
Jag har haft min centrum dvd nu i 2,5 år, och den är fortfarande något av det bästa jag använt. (I denna prisklassen)

däremot rekomenderar jag INTE Centrums högtalare, dom är däremot kass.
Men elektronikprodukterna är bra.
så köp ex. en centrum aires (32"), en centrum gemini (dvd) och en centrum titan 500.
och ett högtalarpaket (rekomenderar detta: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=38180) och en bra sub till detta. Då har du kanonljud

/edit

"Kan iallafall säga att det är ett Svenskt märke och de har funnits i jäkligt många år."

Nej, det är bara delvis sant. Centrum var ett högkvalitetsmärke när det fanns. Men det lades ner/kursade för att bra tag sedan.
För några år sedan bestämde sig netonnet för att köpa namnet. (bra val, eftersom namnet är känt sen innan)
Så Centrum är ett "nytt" märke.

Permalänk
Medlem

Det lät ju positivt
Läste på forumet som prisjakt har. En kille skrev detta

Citat:

Citerat av Löfke
Hej.
Jag har en Aries 300, och den har en miss som inte gör den lämplig för svenska
(länder med textning) förhållande.

Det går nämligen INTE att justera upp bilden vid 16/9 läge så man ser undre textraden. (jag menar vid tv-sändningar när undre textraden ligger strax under bilden).

Så mycket för ett "svenskt?" märke.

Verkligen uselt av ER på Netonnet (ja, där fick ni) att inte informera om en sådan sak, i synnerhet som man inte får "provköra" apparaten hos dem.

Nu blir jag än mer irriterad när jag tänker på att: "Centrum är ett
gammalt svenskt märke". Vadå? gjordes apparaterna innan textning kom till sverige?

Det finns ju en viss möjlighet att den funktionen är med på Aries 310, men jag kan inte se något i derars spec.

Någon som vet om Aries 310 har samma problem?

Får ta och kolla på alternativa högtalare iaf.

Hur är Eltax produkter? Syftar mest på högtalare.

Tack till alla er som svarade

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Jag har en centrum reciever som jag har haft i typ ett år och jag måste säga att den är helt ok! Men jag har ju inte heller en sån som måste ha high end prylar.

Permalänk
Medlem

Må vara att Centrum är ett svenskt märke, men deras tv-apparater är tillverkade i turkiet, och de flesta tv-apparater som kommer från turkiet är inge vidare. Visst, de funkar.
Men det är ofta det är fel på dem, det gäller inte bara Centrum's tv-apparater, utan även philips och grundigs apparater som kommer från turkiet.

Om jag skulle köpa en tv-apparat idag skulle jag satsa på en Finlux i 9-10 000 kr klassen, det låter som mycket pengar, Men hur ofta köper man en tv-apparat? köper man kvalité på en gång så kommer det löna sig i längden.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

centrum dvd 332 funkar klockrent iaf.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Märket centrum ska man akta sig för. När man går in på netonnet o kikar på fyndavdelningen, typ returer o så som de säljer lite billigare så består 90% av centrum tv apparater.

Visa signatur

24ever

Permalänk
Avstängd

tvapparaterna är sådär, men ljuddelen är väöldigt bra tycker jag

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Kan iallafall säga att det är ett Svenskt märke och de har funnits i jäkligt många år.

Kan säga att du inte kan jämnföra Centrum nu, mot tidigare.. från början var Centrum ett dyrt märke, nu är det mer ett billigt märke, vissa saker håller dålig kvalité medans vissa kan vara mkt prisvärda.. föreslår att du går och kollar i www.dvdforum.nu/forum där det diskuterats en del om centrum.

Permalänk
Medlem

jag har deras divx/xvid dvd spelare.. funkar skit bra.. det tycker några andra kompisar som oxå har en sån..

Har man inte budget att lägga 10 tusentals kr på hemma bio, tv osv.. så duger centrum.. jag skulle kunna tänka mig att köpa in en tv från dom.. men min har inte pajat än..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
jag har deras divx/xvid dvd spelare.. funkar skit bra..

Samma här!

Permalänk
Medlem

Det nya Centrum är inte ett svenskt märke. Kanske ägarna är svenska det vet jag inte, men Centrum köper upp färdiga elektronik-kretsar/konstruktioner av ett asiatiskt företag. De köper alltså färdiga grejer och gör egna chassin till de med sitt egna namn.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag skulle köpa en tv-apparat idag skulle jag satsa på en Finlux i 9-10 000 kr klassen, det låter som mycket pengar, Men hur ofta köper man en tv-apparat? köper man kvalité på en gång så kommer det löna sig i längden.

Nä.. roligare att köpa nytt emellanåt

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Har en gemeni 220 DVDspelare, sämre skit får man leta efter. Har aldrig gått att köra filmer felfritt. Bilden är ostabil och hackar ofta, dessutom måste själva läsenheten vara snebalanserad då DVDspelaren t.o.m. överöstar min hifianläggning med ett störande gnissel.

Har retuerat till Netonnet men de påstår att enheten håller den kvalité man förväntar sig från centrum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Det nya Centrum är inte ett svenskt märke. Kanske ägarna är svenska det vet jag inte, men Centrum köper upp färdiga elektronik-kretsar/konstruktioner av ett asiatiskt företag. De köper alltså färdiga grejer och gör egna chassin till de med sitt egna namn.

Det gjorde de ju förr också.
Tillverkade på licens från phillips och liknande.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har en del erfarenhet av de, min kompis köpte högtalare, förstärkare samt dvd.

DVD: seplaren känns VÄLDIGT plastig, så plastig att man är rädd att knappen "open" ska trilla av eller att man ska trycka in den. Ingen vidare kvalitets känsla.

Förstärkaren: Centrums fantasi watt ser kanske bra ut, men det är mer än watt som räknas, kolla ampere, hur låg/hör Hz den spelar o.s.v Hade köpt en billig Yamaha eller Pioneer istället.

Högtalarna: Ja, jag har hört bättre. Tycker inte någon vidare om de heller. Man kan få "bättre" för de pengarna.

Säg iställer hur mycket du är berädd att lägga ut, om du vill ha 5.1 6.1 7.1 system, och vad du ska ha den till Stereo/Film. Sen kan ja kanske komma med förslag.

Låter kanse lite negativt, men detta är min erfarenhet av Centrum

Permalänk
Medlem

Konstigt... tänkte precis starta en tråd om detta och sen så ser jag denna!

Har kollat på bättre högtalare bra länge nu och hittade tillslut märket centrum på netonnet, såg ju bra ut specielt med tanke på det låga priset. Men efter att ha läst den här tråden så är jag inte lika sugen längre.

Men vad ska man köpa då, vill ha 2 frontar, 1 centrum, 2 bak sen om någon kunde rekommendera en bra eller iaf duglig förstärkare till detta system som inte kostar allt för mycket, tack!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Skräp, kommer aldrig köpa det igen!

Hojt,
köpte en DVD spelare som funkade jätte bra... och han spela c:a 12 skivor innan den packade ihop...

Skräp!

Permalänk
Medlem

Min Centrum grammofon har funkat klockrent i trettio ( 30 ) År.:D
No crap at all !!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

har en centrum dvd 332 , även en yamaha dvd s540.. käör centrumen för den funkar bäst.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razzz
Har en del erfarenhet av de, min kompis köpte högtalare, förstärkare samt dvd.

DVD: seplaren känns VÄLDIGT plastig, så plastig att man är rädd att knappen "open" ska trilla av eller att man ska trycka in den. Ingen vidare kvalitets känsla.

Förstärkaren: Centrums fantasi watt ser kanske bra ut, men det är mer än watt som räknas, kolla ampere, hur låg/hör Hz den spelar o.s.v Hade köpt en billig Yamaha eller Pioneer istället.

Högtalarna: Ja, jag har hört bättre. Tycker inte någon vidare om de heller. Man kan få "bättre" för de pengarna.

Säg iställer hur mycket du är berädd att lägga ut, om du vill ha 5.1 6.1 7.1 system, och vad du ska ha den till Stereo/Film. Sen kan ja kanske komma med förslag.

Låter kanse lite negativt, men detta är min erfarenhet av Centrum

Då säger jag väl ~6000:- för reciever, högtalare samt en dvd. Inte mycket till budget, jag vet :(, men det är det som jag får betala för centrums paket.
Jag vill nog minst ha ett 6.1 paket

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet nu, så jag vet inte exakt vilken modell jag har, men jag köpte en 32" wide 100mhz från netonet för ungefär 2 - 3 månader sedan, och jag är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

Intel 3,2ghz Shuttle sb62g2 1st 10000rpm Sata 39gb(wd) 1st 250gb maxtor extern 1st 300gb maxtor extern asus radeon 9800xt 256mb (5st 200gb seagate +120gb maxtor i servern)

Permalänk
Medlem

Tänkte liva upp den här gammla tråden igen.
Jag är lite sugen på att köpa ett högtalarsystem. Kollat en del på centrum men efter att ha läst detta så värkar jag inte så sugen på sådana längre.
Så jag vill ha bra förslag på grejer under 6000. Då ska et ingå två golvfrontar, två sateliter bak, en center och en sub.

Några tips?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag köpte netonnets centrum grejer, och jag kan säga att jag är grymt nöjd med allting. Aries 400 32" tv, 6.1 ljud och med reciever, dvd som klarar divx och xvid... Jag är grymt nöjd iaf. Köpte ljudpaketet som bestod av 2st front, 2st bak, 1 center, 1 centerbak samt en aktiv subwoofer och reciever. Grymt bra ljud när man kör optiskt och kollar på film, samt när man kopplar in analogt via datorn. Fem tummar upp.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag skall säga om centrum... första intrycket var att det var skit så centrum gemeni 200 dvd spelaren åkte in i sovrummet direkt till förmån då att låta min Sony DVP-NS400D spelare stå kvar i vardagsrummet, tills... jag köpte en projektor & upptäckte att centrumen ger bättre bild än sonyn... märkligt? visst... så det verkar som centrum ändå är duglig.

GurkGager! Dessa kanske?

3 290:-
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=38180&sid=1000532&SpaceCo...

2 590:-
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=62252&sid=1000531&SpaceCo...

Totalt ex. frakt: 5880:-.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Polarn har en Centrum Surround Receiver och en modell av högtalare som liknar dom du visar där och det låter kalas måste jag säga, kunde vara lite mera tryck men han har ingen subwoofer heller.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Ska du ha en TV ska du vara försiktig med vad du köper. Centrum har problem med släpningar i bilden på sina 100hz, 50hz funkar kanon och är en bra budgettv, tänk dig för om du vill ha 100hz bara.

Det är inte bara Centrum som har problem med släpningar i bilden på billiga 100hz, tänk dig flr oavsett märke. Ska du ha TV, köp en Panasonic.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.