Vad ska jag göra?!

Permalänk
Medlem

Vad ska jag göra?!

Jag har i en av mina tidigare trådar berättat om min skärm som gick sönder:
Belina goes boom -> http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=310478

Sen har jag i en tråd berättat om hur acp har hjälpt mig:
Acp dålig hjälp vid retur av defekt vara->
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=313568

Saken är den att jag nu har suttit med en trasig skärm sedan den 7juli(om inte tidigare), anledningen till att jag inte har fått skärmen är att dom tydligen inte har den på lager(antaservice), men skall "få in den någon gång framöver", första gången jag ringde in (2veckor efter att jag hade anmält felet) så fick jag svaret:"den kommer inom 2 veckor", efter 3 veckor ringde jag upp och frågade om min skärm, då fick jag höra att den inte fanns på lager, och dom visst inte när/om den kom in på lager igen.

Hur länge skall jag behöva vänta på min skärm som jag köpt?
Hur länge har dom rätt att låta mig vänta?

Skall jag vända mig till Allmänna reklamationsnämnden?
Skulle verkligen arn kunna hjälpa mig med detta?

Vem skall jag skylla på? Acp känns inte rätt att skylla på för dom har inget med detta att göra(eller är jag bara lurad?), det är antaservice som har hand om belina skärmarna här i sverige, men på vilket sätt skall jag "attackera" dom, och vad skall det ge, vad kan jag kräva och skall jag ta det med deras kundtjänst eller skall jag skriva in något vanligt brev till någon chef eller dylikt, jag jobbar själv på boxers kundtjänst "Boxer Kundtjänst Jocke" så jag vet hur lesamt det är med missnöjdakunda kunder som ringer in och gormar, så kan man inte hjälpa dom på något sätt för att dom har problem med ligger inte inom de ramar jag kan hjälpa till med.

Jag har mailat acp idag angående detta så jag räknar starkt med att få ett svar om ca 3-4 veckor(+-2-3veckor)

Permalänk
Medlem

Kontakta ARN, dom kan hjälpa dig!

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Kan säga att Antaservice är lika sega mot både slutkunder och återförsäljare.
Det är inte ofta som dom har skärmar på lager att byta med.

Du tjänar lite pengar iaf på att låta Anta ta hand om det
Då du slipper frakten till ACP.

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,