300 GB för 1164:- Inkl moms

Permalänk
Medlem

Beställde två st. diskar från nettobutiken.se till 1197:- stycket igårkväll. Fick en manuell orderbekräftelse från ägaren att jag skulle få diskarna till detta pris och strax efter höjde de en tusing. Känns som lite småtur iaf

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Avstängd

hm är det nån som har fått diskarna från datorhandeln?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Nepp, inte ännu. Jag mailade dem dock samma dag och frågade om det var en felskrivning och fick

Citat:

Hej!

Priset är en kampanjpris, dock vet vi inte när vi kan få tag på dessa
hårddiskar.

/Datorhandel.Com

Så jag antar att de som beställt till det priset kommer få dem. Frågan är nog snarare hur lång tid man får vänta.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

hm ajdå, då kanske man kan få vänta tills de normalt kostar så mycket? hm ack :/ vilken blåsning

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

fan alltså har kollat på denna forumdelen alla dagar förutom denna veckan, och då går man miste om nått sånt här =P

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Avstängd

men det kommer ju dröja innan de skickar nåra hdds, så innan dess lär det dykaupp lika billiga hdds någon annanstanns :/

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

de skickar dem väll priserna på hårddiskar gått ner så mycket

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Re: 300 GB för 1164:- Inkl moms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Probert24
Jag Tänkte köpa en ny hd till min ftp server.

Såg att det var bra pris på en 300 gb hd.
http://www.datorhandel.com/se/index.php?artnr=5A300J0

Är priset värt det för den ?

Någon som testat den och har erfarenheter ?

Bra pris men jag skulle inte ha en 5400 rpm 2mb till server hd iaf.... men det är upp till dig fast priset är ju bra.

Edit: Såg inte att priset var ändrat men forfarande 5400 rpm till server :s

Visa signatur

AMD Athlon 2000+ | 512 DDR PC2700 | 80GB HD Maxtor IDE | Club3d Ati Radeon 9800PRO

Permalänk
Medlem

Re: Re: 300 GB för 1164:- Inkl moms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodworn
Bra pris men jag skulle inte ha en 5400 rpm 2mb till server hd iaf.... men det är upp till dig fast priset är ju bra.

Edit: Såg inte att priset var ändrat men forfarande 5400 rpm till server :s

5400rpm, funkar fint plus att den förmodligen kommer att vara tystare och svalare än 7200rpm diskarna

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hårddisk

Nej om du ska köpa det mest prisvärda på marknaden så ska du köpa en 200Gb Hitachi HD fått mycket bra i olika recentioner

Lycka till med köpet;)

Visa signatur

Antec Sonata Lifestyle| AMD64 3000+ Winchester| ATI 9600XT Bravo| MSI K8T-NEO2-FIR| Corsair XMS 512 MB PC3200| 320Gb Seagate Barracuda ATA 8Mb

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 300 GB för 1164:- Inkl moms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
5400rpm, funkar fint plus att den förmodligen kommer att vara tystare och varmare än 7200rpm diskarna

Tystare och _svalare_ isf.. inte varmare..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: 300 GB för 1164:- Inkl moms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av paran0id
Tystare och _svalare_ isf.. inte varmare..

haha my bad, syftade såklart på att 7200 är varmare än 5400..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: 300 GB för 1164:- Inkl moms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodworn
Bra pris men jag skulle inte ha en 5400 rpm 2mb till server hd iaf.... men det är upp till dig fast priset är ju bra.

Edit: Såg inte att priset var ändrat men forfarande 5400 rpm till server :s

"Server" kan betyda tusentals olika saker. En 5400 RPM-disk är naturligtvis inget man stoppar in i en tungt belastad databasserver men den funkar utmärkt till en vanlig simpel diskserver som förmodligen är det som många planerar att använda disken till.

Ifall den dyker upp nån gång that is..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Re: Re: Re: 300 GB för 1164:- Inkl moms

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
"Server" kan betyda tusentals olika saker. En 5400 RPM-disk är naturligtvis inget man stoppar in i en tungt belastad databasserver men den funkar utmärkt till en vanlig simpel diskserver som förmodligen är det som många planerar att använda disken till.

Ifall den dyker upp nån gång that is..

Simpel "diskserver" var tanken

Permalänk
Medlem

Matrox gör kortlivade, slöa och högljudda diskar .. 1000 för en sådan disk är rätt pris

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanfar
Matrox gör kortlivade, slöa och högljudda diskar .. 1000 för en sådan disk är rätt pris

Antar att du menar Maxtor och inte Matrox. Jag håller iaf inte med dig, inte på någon punkt. Alla mina maxtordiskar fungerar klockrent.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanfar
Matrox gör kortlivade, slöa och högljudda diskar .. 1000 för en sådan disk är rätt pris

Matrox gör inga diskar alls, däremot gör de grymt bra 2D-kort, ofta med dual/triple-head. Har själv ett G550, rullar prima, bilden är grymt bra, även vid tv-ut...

Maxtor gör diskar däremot, sen huruvida de gör slöa och högljudda diskar kan man lätt läsa sig på t ex http://storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php . Om de är kortlivade är nog bara dina egna erfarenheter som säger.

Nu handlar detta om en 5400rpm-disk så det är självklart att den är slöare än en 7200-disk, konstigt vore väl annars. Nu använder jag dessa diskar i min filserver här hemma och där passar de utmärkt, låter bra mycket mindre och är i regel svalare.

EDIT: min order hos datorhandel står nu markerad som "behandlad", får se om det dyker upp något snart. Någon annan som fått sin(a) disk(ar)?

Permalänk

På min står det tom "2 Behandlad"

De har väll behandlat ärendet två ggr för säkerhetens skull

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Antar att du menar Maxtor och inte Matrox. Jag håller iaf inte med dig, inte på någon punkt. Alla mina maxtordiskar fungerar klockrent.

Jag pratar om mina erfarenheter av Maxtor .. har haft 2 diskar .. båda höll ca 1 år .. Men det kan bero på mitt system .. förvisso .. De seagate diskar jag köpt har aldirg krånglat trots att de utsatts för hög arbetstemp och tät montering. Men man får vad man betalar för ..

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk
Hedersmedlem

Hur som helst är 300 GB för under 1200:- inte att klaga på. Sen ifall man inte litar på Maxtor (jag är själv lite tveksam) så kan man se till att inte ha allt för kritisk data på den. Skulle den rasa har man tre års garanti på den så..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

jag tror att det är så här:

maxtor har börjat sälja ut sina gamla hårddiskar till datorhandlarna till ett väldigt bra pris eftersom dom håller på att ta in nya. då har vissa butiker börjat sälja dom till kampanjpriser och vissa inte. de som har sålt diskarna billigt har väl sett att andra butiker fortfarande tar mycket betalt och höjt priset till det vanliga igen för att tjäna mer pengar.

P.S. Detta är bara en ren gissnig för jag har inte en aning om hur det funkar.

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

peetteerr är nog inne på rätt spår. Det är nog svårt att sälja en 5400 rpm-disk med 2 MB cache, när motsvarande SATA-disk från samma tillverkare i 7200 rpm med 16 MB cache bara kostar en femhundring mer. Diskarna levereras samtidigt, så det rör sig antagligen inte om ett restlager i butiken.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LT
peetteerr är nog inne på rätt spår. Det är nog svårt att sälja en 5400 rpm-disk med 2 MB cache, när motsvarande SATA-disk från samma tillverkare i 7200 rpm med 16 MB cache bara kostar en femhundring mer. Diskarna levereras samtidigt, så det rör sig antagligen inte om ett restlager i butiken.

läng tack där jag kan köpa 300gb sata disk med 16mb cache för 1600:-

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
läng tack där jag kan köpa 300gb sata disk med 16mb cache för 1600:-

Alltså, hittar du en sån så får du skrika till.
Du misstolkar mig. Jag menar att det är svårt att sälja en 5400-varvare (2 MB) för 2115 spänn när motsvarande 7200-varvare (16 MB) kostar 2638, och att det antagligen var därför de äldre diskarna dumpades i pris.

Eller så hade vi turen att få bevittna ett simultant, mer eller mindre identiskt datafel hos minst tre skilda datorbutiker. Sån tur hade vi nog inte, men vi kan ju alltid trösta oss med våra utökade lagringsmöjligheter.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

De verkar ha fått datum på diskarna på de flesta ställen nu. Mina skickas tydligen på torsdag, så man kanske inte blev så jäkla blåst iaf :).

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk

nej, ni kommer säkert få dem til det priset. hoppas jag...

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rince
De verkar ha fått datum på diskarna på de flesta ställen nu. Mina skickas tydligen på torsdag, så man kanske inte blev så jäkla blåst iaf :).

oj skall du få dina diskar? hm jag har inte hört ett knyst från dem ännu ... skall man maila dem tro?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
oj skall du få dina diskar? hm jag har inte hört ett knyst från dem ännu ... skall man maila dem tro?

Jo, de skickades idag. Får väl hoppas att de inte sista-minuten-ändrat fakturan nu bara

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Avstängd

Hur fick du reda på att de skickades?? har du använt ditt beställningsnummer nånstanns?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Hur fick du reda på att de skickades?? har du använt ditt beställningsnummer nånstanns?

Fick en leveransbekräftelse idag, samt ett kollinummer. Jag beställde som sagt från nettobutiken.se. Datorhandel.com vet jag inte hur de gör, de hävdade ju tydligen att det var felaktig prissättning på diskarna på deras forum, så där kanske det inte blir några.

Visa signatur

gammalågrå.