The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Men alltså..

SPOJLER-VARNING!

Köpte det där "Benirus Manor", det tokbilliga huset med spöken som tillbehör..
Finns någon skum portal i källaren som jag inte får upp! Någon med idé?
Kan man möblera och rusta upp eländet? Hur går det till isåf?

SPOILER!!

Du ska snacka med killen som sålde huset till dig, han sitter i ett inn i byn.
Jag har inte hittat något om hur man kan möblera i det huset dock, men det är redan rätt bra möblerat från början.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
SPOILER!!

Du ska snacka med killen som sålde huset till dig, han sitter i ett inn i byn.
Jag har inte hittat något om hur man kan möblera i det huset dock, men det är redan rätt bra möblerat från början.

Vafan, han drog när hans ålt huset till mig =( Vart hittar jag honom nu då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Vafan, han drog när hans ålt huset till mig =( Vart hittar jag honom nu då?

Imperial City. Sen kommer han vägra hjälpa dig, och då ska du övertala honom

Hur gör man det?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag undrar var man kan köpa lockpicks nånstans. Har kollat runt lite men har inte hittat var man kan få tag på det.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Nu slutar jag spela till det kommer ut en officell patch som löser lite crashproblem.
Har sen jag köpte datorn kanske haft totalt 5 krasher (på 3 år!) ...i Oblivion på 640x480, låga settings, så krashar det minst en gång i timmen. Jag ger upp....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Imperial City. Sen kommer han vägra hjälpa dig, och då ska du övertala honom

Hur gör man det?

Han vägrade inte att hjälpa mig, han följde med mig direkt till huset när jag sökte upp honom i imperial city.
Muta honom eller nåt sånt, han kanske inte "gillar" dig tillräckligt eller nåt.

demax: lockpicks kan man köpa på ett thievs guild, eller hitta i någon av grottorna norr om imperial city. Jag har hittat massor i de gruvorna nu.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

I Roxey Inn så finns det några som har glass armor och en som har daedric armor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
I Roxey Inn så finns det några som har glass armor och en som har daedric armor.

I vilken by/stad ligger Roxey inn?

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Han vägrade inte att hjälpa mig, han följde med mig direkt till huset när jag sökte upp honom i imperial city.
Muta honom eller nåt sånt, han kanske inte "gillar" dig tillräckligt eller nåt.

Han är redan på 100 så jag kan varken snacka med honom eller muta honom. Funkar inte att spöa på honom heller. Jävla skitspel.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
I vilken by/stad ligger Roxey inn?

åvanför imperial city. Men den ända utvägen är att döda dom. Kan bli svårt då alla börjar slå på en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av falcor75
Nu slutar jag spela till det kommer ut en officell patch som löser lite crashproblem.
Har sen jag köpte datorn kanske haft totalt 5 krasher (på 3 år!) ...i Oblivion på 640x480, låga settings, så krashar det minst en gång i timmen. Jag ger upp....

Var inte dryg. Om det bara är du som har exakt det problemet ligger felet nånstans i din dator, inte i spelet. Gissningsvis kanske du ska köpa lite nya delar. Hur kul är det egentligen att köra i 640x480? Jag har kört Oblivion 40 timmar sen det släpptes, inte en enda crash.

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak

men raderas spells. Shift + spellikonen

Funkar inte... :/ Väljer den bara precis som när jag klickar utan shift!

Permalänk
Medlem

Inte 100% säker. Men verkar som om svårigheten kan bugga lite. Iaf jag kom till kvatch som lvl2 och det va hur jävla svårt som helst. kunde typ göra en pixel i skada med varje flare och svärdträff, medan de tog typ 20% av mitt liv varje slag.

Så jag drog ner difficultyn till 25% då va det helt okej, eller lite för lätt. Så jag drog upp till 50% igen och då va det på rimlig svårighets grad igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demax
Hej.

Jag undrar var man kan köpa lockpicks nånstans. Har kollat runt lite men har inte hittat var man kan få tag på det.

Tack på förhand.

SPOILER??

Finns en kille utanför Imperial City.. har massa gifter och sånt med
Bara att gå längs muren utanför så står han där och ser lite småond ut

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Han vägrade inte att hjälpa mig, han följde med mig direkt till huset när jag sökte upp honom i imperial city.
Muta honom eller nåt sånt, han kanske inte "gillar" dig tillräckligt eller nåt.

demax: lockpicks kan man köpa på ett thievs guild, eller hitta i någon av grottorna norr om imperial city. Jag har hittat massor i de gruvorna nu.

Nu har jag vänt upp-och-ner på hela Imperial. Var gömmer sig karln? Har ju ingen sån quest-pil att följa =(

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Nu har jag vänt upp-och-ner på hela Imperial. Var gömmer sig karln? Har ju ingen sån quest-pil att följa =(

Fråga runt kanske?

Men okej, horskitquesthelvetet är buggat eftersom jag inte kan övertala honom, hur fuskar jag mig igenom det här?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Fråga runt kanske?

Men okej, horskitquesthelvetet är buggat eftersom jag inte kan övertala honom, hur fuskar jag mig igenom det här?

Jag kan inte fråga någon om honom, så då blir det svårt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

alla säger : jag har kört i 40 timmar. kan man kolla eller håller ni bara reda på hur länge ni lirat?

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeoRinr
SPOILER??

Finns en kille utanför Imperial City.. har massa gifter och sånt med
Bara att gå längs muren utanför så står han där och ser lite småond ut

Okej tackar, ska kolla upp det nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Han är redan på 100 så jag kan varken snacka med honom eller muta honom. Funkar inte att spöa på honom heller. Jävla skitspel.

Jag har samma problem. Säkerligen en bugg. Funderar på om man skall attackera honom och dra eller stjäla något, då lär han inte bli lika glad och sedan kanske man kan muta upp honom?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssson
alla säger : jag har kört i 40 timmar. kan man kolla eller håller ni bara reda på hur länge ni lirat?

Står på save-filen.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jag kan inte fråga någon om honom, så då blir det svårt.

Har du ens fått uppdraget än? Du ska sova i huset du köpte, så vaknar du av spöken. Då uppdateras själva "köpa-det-billiga-huset"-uppdaget då det står i dina anteckningar om att gå till en pub i Avril och fråga efter killen som sålda stället till dig. Då säger han att killen stack till Imperial City direkt efter att du köpte stället. Då får du dra till imperial och fråga folk. Då ska det även vara möjligt att trycka på hans namn när du snackar med folk. Tillslut får du ett tips som leder dig till honom, då ska du få han att haka på tillbaka till Avril och fixa den där skumma porten i källaren. Jag behövde inte övertala han, men vissa med låg "personality" kanske måste övertala han, eller dylikt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Jag har samma problem. Säkerligen en bugg. Funderar på om man skall attackera honom och dra eller stjäla något, då lär han inte bli lika glad och sedan kanske man kan muta upp honom?

Han blir bara medvetslös om man slår honom. Sen händer inget mer.

Fusk?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Har du ens fått uppdraget än? Du ska sova i huset du köpte, så vaknar du av spöken. Då uppdateras själva "köpa-det-billiga-huset"-uppdaget då det står i dina anteckningar om att gå till en pub i Avril och fråga efter killen som sålda stället till dig. Då säger han att killen stack till Imperial City direkt efter att du köpte stället. Då får du dra till imperial och fråga folk. Då ska det även vara möjligt att trycka på hans namn när du snackar med folk. Tillslut får du ett tips som leder dig till honom, då ska du få han att haka på tillbaka till Avril och fixa den där skumma porten i källaren. Jag behövde inte övertala han, men vissa med låg "personality" kanske måste övertala han, eller dylikt.

Jaha, dåså. Ingen aning att man behövde sova där.
Bara hittade den där skojiga portalen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Lite småsvällt för mig som sitter på en amd x2 4200+ 2 gig ram och 2 stycken 7800 gtx..att jag ska ha runt 20 fps i Början av spelet när man möter kungen o vakterna..utomhus har jag ca: 40-25 fps ..kör då på ultra quality 1280*1024.. är det min dator det är någe fel med ellr e det bara så ooptimerat? gärna ideer..om detta är ett problem..om man ser till datorn jag införskaffat..drivrutinen jag kör med är från xfx[grafikkortstilverkaren] 83.98 whql certified...testar jag med 84,21 eller 84,25 får jag sämmre.. är dessa ngo drivrutinerna som finns att ladda hem bra?

Permalänk
Medlem

Till er som är vampyrer och inte gillar ert skrövliga ansikte så går det tyvärr inte att se normal ut igen av det jag läst på Beths forum. Oavsett hur mkt blod ni dricker, lite synd tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan skaffa eller köpa bättre pilbåge än steel bow

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power1
Lite småsvällt för mig som sitter på en amd x2 4200+ 2 gig ram och 2 stycken 7800 gtx..att jag ska ha runt 20 fps i Början av spelet när man möter kungen o vakterna..utomhus har jag ca: 40-25 fps ..kör då på ultra quality 1280*1024.. är det min dator det är någe fel med ellr e det bara så ooptimerat? gärna ideer..om detta är ett problem..om man ser till datorn jag införskaffat..drivrutinen jag kör med är från xfx[grafikkortstilverkaren] 83.98 whql certified...testar jag med 84,21 eller 84,25 får jag sämmre.. är dessa ngo drivrutinerna som finns att ladda hem bra?

Hmm, något som inte stämmer där, polarns sitter med samma setup, fast ett 7800GTX och en X2 4400+, han maxar grafiken lätt. Inte ett hack.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur jag kan fuska mig vidare i spelet när HORBÖGEN vägrar följa med mig och fixa huset? Det måste ju gå? Jag tänker inte svälja att jag spenderat 5000 på en quest som inte går att klara. Skitspeeeeeel

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Vart fan ligger Roxys inn? Har letat som en tok ovanför Imperial city med hittar inget sådant ställe :/ Jag vill ha glass och deadric saker!