The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Håll in R och rotera med musen.

Permalänk

SPOILER (?)

Jag har problem med Mage-Guildquestet med pelaren.
Nåt som "damages magicka" ska man använda, men jag har provat både drain magicka och absorb magicka. inget av dem funkar. Finns det nåt som ordagrant heter Damage Magicka och var hittar man isåfall det?

Har hört att scrolls ska finnas i en kista i närheten men jag tror jag har länsat den och sålt allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Håll in R och rotera med musen.

För mig är det C. R är spellcasting default.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
För mig är det C. R är spellcasting default.

Nej F är väl Spellcasting Default?

En grej man kan göra är väl att trycka tab och rotera gubben som kommer fram där. Men det kanske i "verkligheten" du vill se din gubbe framifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Nej F är väl Spellcasting Default?

En grej man kan göra är väl att trycka tab och rotera gubben som kommer fram där. Men det kanske i "verkligheten" du vill se din gubbe framifrån?

F är dra fram vapnet för mig. Kanske är olika på CE edition och vanlig? Jag har CE.

Iallafall så liknar de kontroller jag har de från Morrowind väldigt mycket. Spell = R, Vapen = F.

Permalänk
Medlem

har nästan tröttnat på detta, pga det är samma sak när man ska stänga alla oblivion gates, mages guild questen va roligare(enda guild quests jag gjort) men dom är slut..

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

du kan ju joina db, dom har helt klart dom roligaste questen...

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
F är dra fram vapnet för mig. Kanske är olika på CE edition och vanlig? Jag har CE.

Iallafall så liknar de kontroller jag har de från Morrowind väldigt mycket. Spell = R, Vapen = F.

Aha, C menar jag. C var Spellcasting Default för mig. Sen switchade jag F:s funktion mot C:s

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på en sak, finns Umbra Sword i Oblivion? Kommer ihåg när man hittade det i Morrowind.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Umbra finns, det har gått vidare till en brud i Vindasel. Det är en quest-relaterad item.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Umbra finns, det har gått vidare till en brud i Vindasel. Det är en quest-relaterad item.

Vindasel låter nästan som Vin Diesel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
har nästan tröttnat på detta, pga det är samma sak när man ska stänga alla oblivion gates, mages guild questen va roligare(enda guild quests jag gjort) men dom är slut..

Huvudstoryn är tråkig jo. Men du behöver inte stänga alla portar som finns, om det är det du håller på med, utan bara en i varje stad. Sen tycker jag du ska göra de andra guild-uppdragen också. Dark Brotherhood är klart de bästa uppdragen i hela spelet enligt mig. Gör uppdragen med kännsla för stiliga och diskreta mord och lösningar samt nedsläckt rum mitt i natten. Då blir det riktigt spännande, särskillt mot slutet:)

Sen har du Thief-guild som är hyffsad. Fighters-guild verkar också hyffsad. Shrine-uppdragen vid alla statyer. Nästan alla grevar i slotten har ett uppdrag åt dig. Driver du runt mycket i skogarna så hittar du små städer och nybyggare som inte finns med på kartan. Där finns det ofta uppdrag att göra också.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Du behöver egentligen inte ens stänga en gate i varje stad om du inte SSSSSPPPPOOOIIIIILLLLEEEEERRRRRR bryr dig om att skaffa allierade till en viss stor strid.

Sen håller jag med föregående talare om att Dark Brotherhood-questsen är riktigt goa

Permalänk

Dark Brotherhood var riktigt roliga

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som hände med Rawis (trådskaparen)?

Permalänk
Medlem

Är det bara att mörda någon random snubbe i en stad och ta en tupplur så blir man medlem i Dark Brotherhood? Eller hur är det?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Är det bara att mörda någon random snubbe i en stad och ta en tupplur så blir man medlem i Dark Brotherhood? Eller hur är det?

Korrekt. Jag mördade en kvinna som bodde i en liten villa precis utanför Anvil, ingen bounty alls, sen ger hon en quest också. Bara göra klart questen innan man kallblodgit mördar henne, sedan sova i hennes säng.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Vindasel låter nästan som Vin Diesel...

Spekuleras i att det är meningen, det är känt att Vin Diesel spelar rollspel och faktiskt var/är GM på något spel. Umbra är tuff (tycker vissa), Vin Diesel är tuff (tycker vissa). Finns massa likheter!

Permalänk
Medlem

ngn som et hur man får umbra? provade att döda en snubbe som hade det men kunde inte loota.
i morrowind vet jag man dödade en orc på ett berg

/mig

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
ngn som et hur man får umbra? provade att döda en snubbe som hade det men kunde inte loota.
i morrowind vet jag man dödade en orc på ett berg

/mig

Väst/sydväst om huvudstaden finns precis efter vattnet en ruin där en vampyr vid namn Umbra har .....guess what, svärdet Umbra

Dödar du henne kan du loota svärd+rustning

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Någon som vet vad som hände med Rawis (trådskaparen)?

Nope, varken jag eller Max på forumet (3 gamla klasskompisar) vet, överhuvudtaget alltså.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
För mig är det C. R är spellcasting default.

För mig är det:

C - Cast
R - Rotate
F - Ready weapon

Det enda jag ändrat är "invert mouse" (som jag alltid får göra).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Någon som vet vad som hände med Rawis (trådskaparen)?

tror han fastnade framför Oblivion och glömde ta matpaus...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Hur många gates of oblivion finns det? Jag har kommit på ett sätt att klara varje gate på 3 minuter och jag springer omkring som en dåre och samlar sigill-stenar. Vore trist om dom tog slut när jag befinner mig på nivå 5

Finns det nån najs pilbåge nånstans som inte tar slut helt plötsligt p.g.a magin? Jag har en "fine steel bow" men skulle vilja ha en ny :/ Nån quest kanske?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Spoler Warning! Spoiler Warning!

Någon som är villig att hjälpa mig med ett quest?
Det är questet som man får av en cuintess kommer inte ihåg i vilken stad det är, vet bara att det är hon som inte har någon make.
Iallafall questen går ut på att man ska hitta en relic. Man får en dagbok med vägen. Så ska man starta vid en sten formation. Sen står där i dagboken att man ska gå west och det gör jag. Sen står där att han som har skrivit dagboken hittar en staty som vakar över north. Men den hittar jag inte. Har sprungit runt i ca 5 h och försökt att hitta vägen.. Men hittar bara massa vapmyrer i de dungeons jag hittar och ingen relic.
När jag endå är igång så kan jag fråga om var man hittar Grand Soul Gems till curen av vampyr. Har bara hittat en och det var av en i en mage guild.
Så om någon vet var man kan hitta dom?
Hjälp uppskattas verkligen! Har nämligen kört fast rejält!

Spoiler Warning!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Spoler Warning! Spoiler Warning!

Någon som är villig att hjälpa mig med ett quest?
Det är questet som man får av en cuintess kommer inte ihåg i vilken stad det är, vet bara att det är hon som inte har någon make.
Iallafall questen går ut på att man ska hitta en relic. Man får en dagbok med vägen. Så ska man starta vid en sten formation. Sen står där i dagboken att man ska gå west och det gör jag. Sen står där att han som har skrivit dagboken hittar en staty som vakar över north. Men den hittar jag inte. Har sprungit runt i ca 5 h och försökt att hitta vägen.. Men hittar bara massa vapmyrer i de dungeons jag hittar och ingen relic.
När jag endå är igång så kan jag fråga om var man hittar Grand Soul Gems till curen av vampyr. Har bara hittat en och det var av en i en mage guild.
Så om någon vet var man kan hitta dom?
Hjälp uppskattas verkligen! Har nämligen kört fast rejält!

Spoiler Warning!

ställ dig vid stenen och gå åt det hållet tills du ser en stor staty som pekar någonstans.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

aa har gjort det det står att man ska gå west.. har gått dit. Hittar en staty långt upp i bergen där står det 3st anhängare av någon snubbe. Snackar man med dom så kan man inte komma vidare eftersom jag inte är lvl 10 :/ Men det måste ju finnas en annan väg....

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
aa har gjort det det står att man ska gå west.. har gått dit. Hittar en staty långt upp i bergen där står det 3st anhängare av någon snubbe. Snackar man med dom så kan man inte komma vidare eftersom jag inte är lvl 10 :/ Men det måste ju finnas en annan väg....

Jag hade samma problem att hitta och gick alldeles för långt. Det handlar bara om typ hundra meter väster om stenen, upp på en kulle.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

okok ska hem och testa
Igen som vet var man får tag på Grand Soul Gems också?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
okok ska hem och testa
Igen som vet var man får tag på Grand Soul Gems också?

typ i varenda grotta. njae men lite överallt. Det verkar vara värre med black soulgems. Ingen som kan komma med en liten tutorial

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
SPOILER (?)

Jag har problem med Mage-Guildquestet med pelaren.
Nåt som "damages magicka" ska man använda, men jag har provat både drain magicka och absorb magicka. inget av dem funkar. Finns det nåt som ordagrant heter Damage Magicka och var hittar man isåfall det?

Har hört att scrolls ska finnas i en kista i närheten men jag tror jag har länsat den och sålt allt

Sever magicka ska du använda. Gjorde det själv igår