Hjälp, bilden försvann på Nividia GF2 MX 400!

Permalänk
Medlem

Hjälp, bilden försvann på Nividia GF2 MX 400!

Jag har klantat mig totalt och skulle uppskatta lite hjälp.
Jag tänkte försöka få min TV-out att fungera men har lyckats ändra nåt så att när inloggningsrutan kommer upp så slocknar min monitor helt! Det är någon sorts bild på TVn men det är så flimrigt att det inte går att urskilja nåt.
Eftersom jag visste att jag var vid inloggningsrutan så tänkte jag att jag kan kanske ändå logga in med ett tryck på ner-pilen och sen enter och det fungerar och då kom bilden tillbaks.
Det är dock bara bakgrundsbilden som syns, inga ikoner eller startmeny eller nåt. Det går inte heller att göra någonting. Jag har WinXPproSP2 och ett Nividia GF2 MX 400.

Det hade varit underbart ifall någon vet hur man fixar detta.

Permalänk

Starta i felsäkert läge och ändra tillbaka inställningarna.

Permalänk
Medlem

Det här är ganska pinsamt men jag har inte haft WinXP i mer än en dag. Hur startar man i felsäkert läge?

Permalänk
Medlem

f8 innan den hinner ladda windows

Visa signatur

Intel 486 DX-66 4 MB RAM , 0.5 MB VGA , 270 MB HD, 14" CRT, 2x CDROM - Så började mitt beroende!!

Permalänk
Medlem

Ok, när jag gör det så kommer jag in i Windows på monitorn men det enda jag kan ändra på är upplösningen och färgkvalitén, inte något om standardskärm eller nåt. När jag startar om i normalt läge sen så är det samma visa igen?
I felsäkert läge menyn (f8) så finns det ett alternativ som heter "Aktivera VGA-läge. Kan det fungera kanske?