Permalänk
Medlem

vpu recover

drog upp mina minnen från 270 till 300. sen när jag startade om datorn kom det upp om vpu recover.. sen kom de upp en blåskärm där det stog att ati2d någonting inte fungerade.. och när jag klockade tillbaka det till 270 igen så fungerade det fint.. varför blev det så?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Ditt grafikkort klarade inte av att köras stabilt med minnena i 300Mhz, det gjorde så att ATis drivrutin buggade ur och VPU Recover nollställde den, istället för att du fick en trevlig blåskärm eller bara nåt svart

Permalänk
Avstängd

han har rätt.........

Visa signatur

Jag e ett riktigt Star-Wars freak! (jag kan alla Chewbaccas repliker!)

Permalänk
Medlem

hmm det va jo kasst men jag provade och slå ifrån vpu recover och då kom meddelandet från vpu recover upp ändån :S men hur kan jag göra så det fungerar? sätta på flänser på minnena?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

eller skit i att klocka Men jo, flänsar på minnena borde fungera, bättre ventilation i chassit, kanske voltmodd.
Men det är inte värt det, man blir omkörd av nån korean ändå, med flytande kväve som han kyler nån obskyr 10000:- prolle med, samt ett grafikkort för 6000+ som han kyler med nåt mysko hemmabygge som han skrapat ihop av gamla övergivna kylskåp och tomahawkrobotar.