HL2 Vietnam Mod Project

Permalänk
Medlem

Hur går det med hemsidan egentligen? Börjar den bli klar?

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

en bra film är väl We Were Soldiers eller har jag fel? Den handlar väl om Vietnam kriget.

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Hur går det med hemsidan egentligen? Börjar den bli klar?

Ja du, vi påbörjade den igår eftersom vi har ett namn o så, så om inom en vecka hoppas jag iaf att den är klar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrIzZ
en bra film är väl We Were Soldiers eller har jag fel? Den handlar väl om Vietnam kriget.

Bra action, men ingen bra film =/

Permalänk

Verkar riktigt intressant!
Lycka till!

Visa signatur

Come take us out of here / take us anywhere... oh yeah.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
1. Den där baren kommer ta alldeles för mycket utrymme och uppmärksamhet, den tvingar dig att KOLLA på den, med knappkombinationer så behöver man inte stirra på en mätare på skärmen.

så vaddå? Man måste väl ändå kika på geväret "irl" när man ska ladda om?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParalyzeD
Verkar riktigt intressant!
Lycka till!

Tack tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy

så vaddå? Man måste väl ändå kika på geväret "irl" när man ska ladda om?

Ja, men i spelet kommer du sitta o stirra på den där mätaren, som om du stod o fokuserade på en mätare IRL. Du kommer få sämre ching om vad som händer och dessutom måste man ju se den vackra reload-animationen

Permalänk
Medlem

Fan va najs mod! Om ni gör spelet riktigt bra kan de bli mkt populärt

Permalänk
Medlem

Sitter och rullar tummarna framför datorn i min eviga längtan efter denna mod, skynda på med hemsidan nu!

Permalänk
Medlem

jag tycker att det skall vara dåde coop (vietman förstås)
och
Marin vs vietcong.
st det beror på vlicken bana man väljar så blir det på det ena eller det andra sättet.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Kick ass mod!

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
så vaddå? Man måste väl ändå kika på geväret "irl" när man ska ladda om?

En väldrillad soldat (vilka jag antar att "marines" är) behöver inte se på vapnet mycket när denne laddar om, däremot så får man koncentrera sig lite mer på var man har händerna osv.

Till trådskaparen:
Har inte läst mer än första sidan, har inte tid för resten just nu.

Låter som en mycket intressant mod.

Något som inte framgick var t.ex. hur crosshairet ska se ut, kommer det vara ett sikte ritat på skärmen a la Quake (endast ett exempel) eller kommer man använda vapnets egna sikte? Om det ska vara en taktisk shooter så måste jag iaf säga att det är mer eller mindre ett krav på vapnets sikte

Omladdningen låter som en intressant idé, men den kan nog bli rätt jobbig istället, men klart värt att prövas!
När man laddar om så bör man inte heller kunna röra sig lika snabb, om alls. Visst, i verkligheten så kan man ju springa och ladda om, men det kräver din koncentration och man tappar lite på uppsikten runt dig, även om du kan se om det dyker upp en fiende. Men så blir det mer taktiskt om man måste ta det lugnt.

Granaterna låter även de intressanta. Det framgick inte i texten, men när granaterna smäller i närheten av dig så skulle ett härligt pipande ljud höras i öronen, och resten av världens ljud försvinner. Ger härligt med känsla.

Moral idén låter bra. Ett förslag är att kanske göra så att man får bättre moral av att hålla sig i närheten av varandra. En ensam soldat utan någon kontakt med sina kamrater kan lätt tappa mycket moral.

Radiomannen låter som något väldigt bra, kan bli mycket intressant. Se till att även ha en inbyggd klocka i HUD'en eller någon annanstanns lätttillgängligt för att kunna synkronisera eldöverfall mm.

Det skulle också vara väldigt roligt om det fanns en liten chans för eldavbrott, och att man får sitta och trycka på någon knapp för att få det att fungera igen. Självklart så ska chansen för eldavbrott påverkas av vad för vapen, och hur du hanterar det. Ligger du och krälar på backen och simmar genom bäckar så ökar risken. Samma sak ska ju kunna hända för de datorstyrda. Tänk vad kul att höra "click click" och sedan ett par svordomar, som ska uttalas när man trycker på "åtgärda felet knappen".

Och för realismens bit, istället för att ha en vanlig klocka som räknar upp till 20 minuter, så använd tidnummer som 13.00-13.20 typ. Kanske känns helt onödigt, men om det nu ska skilja sig från resten av alla taktiska shooters där ute, så varför inte ?

Hur som helst låter det som om att det kan bli en väldigt intressant modd. En annan modd som jag tycker attn i kan ta en titt på är True Combat modden till Q3 och True Combat: Elite till Enemy Territory, om ni inte redan gjort det. Det har många intressanta element som gör den modden lite speciellt. Länkar kan finnas om du söker här på forumet.

Edit:
Vet inte om detta är möjligt, men varför inte kunna lägga till en sådan funktion som gör så att du får kamouflera ditt ansikte själv, så kan du få din egna speciella look och stridsmålning. Finns säkert många olika sätt att lösa det på. Men visst, det är kanske en sak som kommer i efterhand, först ska man kanske fixa så att det går att spela

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

En väldrillad soldat (vilka jag antar att "marines" är) behöver inte se på vapnet mycket när denne laddar om, däremot så får man koncentrera sig lite mer på var man har händerna osv.

Till trådskaparen:
Har inte läst mer än första sidan, har inte tid för resten just nu.

Låter som en mycket intressant mod.

Något som inte framgick var t.ex. hur crosshairet ska se ut, kommer det vara ett sikte ritat på skärmen a la Quake (endast ett exempel) eller kommer man använda vapnets egna sikte? Om det ska vara en taktisk shooter så måste jag iaf säga att det är mer eller mindre ett krav på vapnets sikte

Omladdningen låter som en intressant idé, men den kan nog bli rätt jobbig istället, men klart värt att prövas!
När man laddar om så bör man inte heller kunna röra sig lika snabb, om alls. Visst, i verkligheten så kan man ju springa och ladda om, men det kräver din koncentration och man tappar lite på uppsikten runt dig, även om du kan se om det dyker upp en fiende. Men så blir det mer taktiskt om man måste ta det lugnt.

Granaterna låter även de intressanta. Det framgick inte i texten, men när granaterna smäller i närheten av dig så skulle ett härligt pipande ljud höras i öronen, och resten av världens ljud försvinner. Ger härligt med känsla.

Moral idén låter bra. Ett förslag är att kanske göra så att man får bättre moral av att hålla sig i närheten av varandra. En ensam soldat utan någon kontakt med sina kamrater kan lätt tappa mycket moral.

Radiomannen låter som något väldigt bra, kan bli mycket intressant. Se till att även ha en inbyggd klocka i HUD'en eller någon annanstanns lätttillgängligt för att kunna synkronisera eldöverfall mm.

Det skulle också vara väldigt roligt om det fanns en liten chans för eldavbrott, och att man får sitta och trycka på någon knapp för att få det att fungera igen. Självklart så ska chansen för eldavbrott påverkas av vad för vapen, och hur du hanterar det. Ligger du och krälar på backen och simmar genom bäckar så ökar risken. Samma sak ska ju kunna hända för de datorstyrda. Tänk vad kul att höra "click click" och sedan ett par svordomar, som ska uttalas när man trycker på "åtgärda felet knappen".

Och för realismens bit, istället för att ha en vanlig klocka som räknar upp till 20 minuter, så använd tidnummer som 13.00-13.20 typ. Kanske känns helt onödigt, men om det nu ska skilja sig från resten av alla taktiska shooters där ute, så varför inte ?

Hur som helst låter det som om att det kan bli en väldigt intressant modd. En annan modd som jag tycker attn i kan ta en titt på är True Combat modden till Q3 och True Combat: Elite till Enemy Territory, om ni inte redan gjort det. Det har många intressanta element som gör den modden lite speciellt. Länkar kan finnas om du söker här på forumet.

Edit:
Vet inte om detta är möjligt, men varför inte kunna lägga till en sådan funktion som gör så att du får kamouflera ditt ansikte själv, så kan du få din egna speciella look och stridsmålning. Finns säkert många olika sätt att lösa det på. Men visst, det är kanske en sak som kommer i efterhand, först ska man kanske fixa så att det går att spela

1. Det är rätt mycket som inte framgår i infon, dels p g a att det inte är riktigt bestämt ännu och dels på att det kanske är hemligt. Just nu lutar det iaf åt att man bara ska använda iron-sights fast man kan skjuta från höften någorlunda träffsäkert (bara att du måste tänka efter var mitten av skärmen är eftersom det inte finns något sikte.

2. Man ska kunna röra sig när man laddar om, bara väldigt segt.

3. Shellshock är standard nuförtiden, ja, man kommer höra dåligt.

4. Just moralgrejen är svårt att programmera, men vi ska göra så bra vi kan

5. Radiomannen är cool

6. Står det inget om Jam i texten? Ja, M16 kommer att jamma sig.

7. Jo, det ska jag försöka fixa med klocka, bra idé.

8. True Combat har jag spelat någon gång, men det var... 2-3 år sedan, typ version 1. Ska prova det igen.

9. Svårt att få det att fungera bra, men vi får se. Däremot hade vi tänkt att man kan välja bland ansikten och så i spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
1. Det är rätt mycket som inte framgår i infon, dels p g a att det inte är riktigt bestämt ännu och dels på att det kanske är hemligt. Just nu lutar det iaf åt att man bara ska använda iron-sights fast man kan skjuta från höften någorlunda träffsäkert (bara att du måste tänka efter var mitten av skärmen är eftersom det inte finns något sikte.

Hmm har du skjutit höftskott i verkligheten? Det är skitsvårt och helt omöjligt att använda sig av i något så när skarpt läge. Vi stod halva kompaniet på linje 10m från helfigurer och sköt en automatsalva på 3 skott. Många träffade inte alls och de flesta 1 träff. Jag hade 2 men bara för att jag typ siktade i marken på första. Då stod vi bara 10m från en helfigur. Ska ni ha någon form av realism så ska höftskott vara omöjligt och automat bara dumt. Automat ska man bara använda vid väldigt nära avstånd mot flera objekt annars använder man 3 skott salvor.

OT. Det är en sak som stör mig i CS:S. Det lönar sig mycket mer att skjuta automat än i 1.6.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo

Hmm har du skjutit höftskott i verkligheten? Det är skitsvårt och helt omöjligt att använda sig av i något så när skarpt läge. Vi stod halva kompaniet på linje 10m från helfigurer och sköt en automatsalva på 3 skott. Många träffade inte alls och de flesta 1 träff. Jag hade 2 men bara för att jag typ siktade i marken på första. Då stod vi bara 10m från en helfigur. Ska ni ha någon form av realism så ska höftskott vara omöjligt och automat bara dumt. Automat ska man bara använda vid väldigt nära avstånd mot flera objekt annars använder man 3 skott salvor.

OT. Det är en sak som stör mig i CS:S. Det lönar sig mycket mer att skjuta automat än i 1.6.

Jag menade inte direkt från höften, utan vapnet är stödgat från axeln och när man kör upp "iron-sight" så lutar sig karaktärens huvud lite och han kikar genom själva siktet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Co-op!
Man är med USA och kämpar mot kommunistsvinen!

kommunism svin och kommunisk svin... skulle nog säga att hellre skulle vara ryss än amerikan

Visa signatur

MVH// huggybear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huggybear
kommunism svin och kommunisk svin... skulle nog säga att hellre skulle vara ryss än amerikan

Förstör inte en så pass fin och städad tråd med massa politiskt drabbel nu....

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huggybear
kommunism svin och kommunisk svin... skulle nog säga att hellre skulle vara ryss än amerikan

Sluta. Denna tråden är jättebra och ren så stfu och ge förslag till den nya moden!

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Något som skulle vara coolt är om skärmen skulle skaka/rycka till när man försöker klubba ner någon med geväret i närstrid, eller blir tillslagen.
Jag vet att det är några spel som redan har så, men jag kommer inte på några just nu.

En viktig sak är bra och kraftfulla ljud! Det ger mer känsla än vad man tror.

Permalänk

Ja. tänkte också på det. Lägg ner tid på ljudet så det verkligen låter krig. Faktiskt mycket viktigt. tänk dig att den lilla truppen hoppar av helikoptern o så hör man kulsprutorna smattra vid horisonten med några explosioner ibland. O kanske möter några skadade på väg till helikoptern som varnar en för att det är fullt med Fi.

MMMmmmmm är den klar snart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Något som skulle vara coolt är om skärmen skulle skaka/rycka till när man försöker klubba ner någon med geväret i närstrid, eller blir tillslagen.
Jag vet att det är några spel som redan har så, men jag kommer inte på några just nu.

En viktig sak är bra och kraftfulla ljud! Det ger mer känsla än vad man tror.

Men Davve, vi har snackat om det, jag sa ju att vi ska HA det! Dumma unge!
Det var för övrigt min idé

Står det förresten inte i första posten?

Permalänk
Medlem

Ge oss en hemsida eller lite bilder att dreggla över nu..

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Viet Life?

Glöm inte tunnlarna Charlie gömde sig i, bara.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huggybear
kommunism svin och kommunisk svin... skulle nog säga att hellre skulle vara ryss än amerikan

Värst vad det var gnäll på det citerade inlägget ovan, jag håller iaf med honom.

Modifikationen kan dock bli hur skön som helst, om ni lyckas med konststycket att göra naturtrogna omgivningar med skog i sourcemotorn. Och när dyker sidan upp?

Permalänk
Medlem

Ska ni inte ha något sikte som är inritat på skärmen? Ni kan väll ha ungefär som i CoD där siktet som är ritat på skärmen är väldigt stort men man kan ta fram vapnets sikte också som är mycket mer precisions säkert.

Sen som flera andra har sagt så lägg ner mycket tid på ljudet det är väldigt viktigt tycker jag, t:ex i Battlefield 1942 låter ju vapnena jätte fjolligt alla fall vissa och det stör mig väldigt mycket.

Permalänk
Avstängd

skulle vara fint med två (eller fler) olika ljudinställningar, som reglerar hur högt ljuden ska vara på ett ungefär. typ "vanligt ljud" där allt har nästan samma volym, och sen "nästan realistiskt ljud" där kulsprutor verkligen hörs. alltså, så att det blir lite mer realistsikt. för annars är det bara att ha volymen rätt lågt på, och då blir man varken skrämd av ljudet, eller missar något.
t.e.x ska radiomannen knappt kunna höra någonting när det pågår eldgivning nära han osv.
man låter servern välja detta, så om man bara vill köra lite oseriöst ett tag så kör man "normalt ljud", men när man är inne för det och vill köra realistiskt så blir ljudet något mer verklighetstroget.

ska dock självklart inte vara TOTALT verklighetstroget, inte så bra om man tvingar folk att sitta med ena handen på volymreglaget ^^

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Ha med kameran som finns i Garrys mod så att man kan ta bilder också! Heh

Så att en kan krigsfotograf.. festligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Ha med kameran som finns i Garrys mod så att man kan ta bilder också! Heh

Så att en kan krigsfotograf.. festligt

tror dock inte modden planerar att vara "festlig" dock

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Festligt och festligt, kvittar väl

Permalänk

Det skulle vara skönt med olika upplägg på banorna. En klassiker att tex ligga och trycka i en liten bunker/kreater med mängder av fienden som stormar från alla håll samt granater som exploderar på slumpvist utvalda ställen under en viss tid. När dom efter en stunnd blir färre så är det dags att ta sig därifrån till en mer skyddad plats innan nästa hord kommer. Ju närmare man kommer till ens bas destu svårare blir det att ta sig fram och lyckas bli av med fienden. Däremot så kan man få understöd av artelleri eller flygplan ju närmare basen man kommer eller om man lyckas ta sig upp på högre mark för att kunna sända meddelande. Då är det Pointmans uppgift att ge koordinater till radiokillen som sänder dom vidare. Då fienden oftast håller eldställningar nära den stackars plutonen så måste pointman se till att ge mer eller mindre vågade koordinater i samarbete med gruppchefen (Om det blir någon sådan separat) som får ansvara för att inte bli träffade av bomberna.

En idee är också att om radiokillen dör så kan någon annan i plutonen ta hans utrustning och agera som en ny radioman beroende på vart han blev skjuten då ett skott i ryggen pajar radion. Även om soldaten överlever ett skott i ryggen så kan radion gå sönder, och man behöver då en ny radioguy eller utrustning som bla kan finnas på vissa LZ eller i helikoptrar. Och sen någon liknande sak med pointman:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hur går det med modden? kommer det någon hemsida snart?