Permalänk
Medlem

Ang. temp på min AMD64 3000+

hej! Jag fick hem mitt "nya" AMD 64 system här om dagen (köpte det beg för bra pris ) och detta inkluderade K8T neo moderkort.

När jag kollar tempen i BIOS så står den på ca. 42 men i windows (när ja mha Core-Center har ställt CPU-fläkten på lägsta pga av oljud) står den på 36 och det gör den även i MBM5... Vad ska ja lita på?

Kan det vara mina slöa DDR266 minnen som gör att flaskhals uppstår och prollen inte kan gå för fullt? För mig känns det dock konstigt eftersom den bootar ju på DDR266 också och inte på 400.

Någon som har nåt tips!?

PS! Mitt BIOS är CP... Ja kan inte höja min fsb hur ja vill, då övergår allting till massa konstiga tecken och ja får göra en reboot, så jäkla weird samt att jag inte har någon divider ja kan ställa in och inte heller bestämma vad ja vill att minnena ska gå i, funderar väldigt väldigt starkt på en flashning

Hoppas nån har nåt at tillägga.

MVH

Mr. O

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag skulle inte lita på något av programmen, utan se det som en riktlinje. Har du inga stabilitetsproblem så är inte processorn för varm. Dessutom är det temperaturen under full belastning som är den intressanta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ok... får ta o dra igång några riktiga "processor killers" till program

Sjukt bara att det kan vara så olika.

O

Permalänk
Medlem

Använd nått annat att kolla värmen med. Jag har en Termometer iaf, med sladd. å sladden sätter jag på kylflänsen å så ser man ungefär vad det är för tempratur. Då kan man gämföra vilken man ska lita på

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

MEn är tempen på flänsen ungefärlig med den som är på prollen?

Svårt o tänka mig de men så kanske det är...

O