vad är steam för skit egentligen!!!!!

Permalänk
Medlem

vad är steam för skit egentligen!!!!!

försöker man starta ett SINGLE player spel, så kommer lilla luriga rutan "steam error" upp, med meddelandet *The Steam Servers are currently too busy to handle your request. PLease try again in a few minutes* alla spel som är kopplade till steam, garry´s mod even, går inte att starta!! hata valve hata steam, fy fan för steam (ja kan bli en anmärkning men det skiter jag i)

edit råka se en liknande tråd lite längre ner, som är samma problem, då de updaterade, men updaterar de en hel dag...!!! 17:20 nu

edit2. denna tråd skapade jag av ren ilska mot steam, då ja var skit sugen på o lira CS & garrys, men då jag inte kommer in på hela dagen eftersom man msåte uppdatera via steam, som inte har servers så de klarar sig, vilket jag tycker är väldigt dåligt av dem, då de borde förstått va de gav sig in i när de fick denna idén med steam!

edit!3!. alla de som klagar öveer många tråder med samma ämne, ja skit i och läs alla trådar då! finns många andra att kolla på, annars så brukar inte en vansinnig användare som slår i tangentbordet av ilska mot steam, kolla igenom 500 sidor forum innan de skapar tråd, dessutom så *ju mer klagomål (trådar) desto bättre* då Valve kanske kan göra något åt saken!

Permalänk
Avstängd

Ja, Steam håller på o uppdateras för nya banor till CS:S o.s.v. Och det är många som uppdaterar. Och steam's servrar är riktigt kassa, så dem tåler inte hög belastning

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Ja steam måste vara det sämsta som hänt inom spelvärden på flera år,
Har jag betalat 400kr för ett spel så vill jag kunna spela det när jag vill.
Och när jag väl kan spela så har man ett program i bakgrunden som slukar
15MB minne. Nä det var bättre förr.

Visa signatur

[size="1"]AMD T-BIRD Ayhja Y 1.4@1.6GHz
Iwill KK266
ATI Radeon 64MB DDR
[/size]

Permalänk
Medlem

Tacka alla oss som aldrig köper spel

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig totalt. Steam är åt H-E. De försöker uppfinna ett system för att skydda sina spel och göra det enkelt för spelarna. Ändå lyckas haxx0rz komma runt det och släpper cracks och alla får skit, samt får det svårt att kunna spela. usch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevil
Ja steam måste vara det sämsta som hänt inom spelvärden på flera år,
Har jag betalat 400kr för ett spel så vill jag kunna spela det när jag vill.
Och när jag väl kan spela så har man ett program i bakgrunden som slukar
15MB minne. Nä det var bättre förr.

Håller med om att man ska kunna spela det när man vill när man har köpt det. Dock så tycker jag att det är lite onödigt att klaga på att det tar upp minne, det gör ju alla spel? Om du menar när du inte spelar så är det bara att klicka på Steam-ikonen och välja "exit". Då stängs den ner och 15 färska MB frigörs

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Steam är fruktansvärt segt och kasst, kan inte komma på något jobbigare program faktiskt =/

Hatar Valve och Steam

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

men redan....

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Håller på att testa detta som moderatorn svarade i denna tråd (andra inlägget skrivet av Better|Off|Dead) http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?s=&threa...

EDIT: Har testat nu, en hel del uppdaterades men sen när jag skulle spela så kom samma meddelande upp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Idsoftware någon?

Permalänk
Medlem

Det tipset hjälpte inte mig... Man får logga in igen och sedan kommer man till samma ställe...

Suck, jag var ju lite sugen

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Avstängd

ni är noobs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
ni är noobs.

Vänligen ge motiv varför vi är nybörjare genom att vi hyser starka åsikter gentemot spelutvecklare.

Permalänk

Fan fördjävligt detta.. Här har man köpt ett spel, borde man då inte få spela det när som helst? Inte behöva vänta på ett nån extern källa ska vara ledig, ren skit!

Permalänk
Avstängd

eftersom ni inte verkar kunna använda steam på rätt sätt.. jag fattar inte hur ni lyckas.

jag hade lite problem med steam under 1.6 betan men efter det har det fungerat 100% hela tiden. jag har formaterat datorn ett par gånger sedan dess också och steam har funkat varje gång. och jag tror ju knappast att det har med tur att göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
eftersom ni inte verkar kunna använda steam på rätt sätt.. jag fattar inte hur ni lyckas.

jag hade lite problem med steam under 1.6 betan men efter det har det fungerat 100% hela tiden. jag har formaterat datorn ett par gånger sedan dess också och steam har funkat varje gång. och jag tror ju knappast att det har med tur att göra.

Ja inte har det med skicklighet att göra åtminstonne....! Inte som det ser ut nu... Steam är ÖVERBELASTAT....!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Steam har aldrig varit ett problem för mig. (innan)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Avstängd

Finns det något som är bättre än WAREZ ? Vi tar ett exempel på ett spel.
Det går smidigare, får spelet oftast innan realesen, kostar inget ( det bästa ). Nackdel : Krångligt om man ska lira över nätet.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Kräks över Steam. Tar det betalt för något ska det fungera.

Imorgon går jag och reklamerar spelet. Har även utryckt mitt missnöjje till deras support. Bra om fler gör det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
eftersom ni inte verkar kunna använda steam på rätt sätt.. jag fattar inte hur ni lyckas.

jag hade lite problem med steam under 1.6 betan men efter det har det fungerat 100% hela tiden. jag har formaterat datorn ett par gånger sedan dess också och steam har funkat varje gång. och jag tror ju knappast att det har med tur att göra.

Nej du har rätt, du är mycket bättre än oss andra på att låta steam autostartas när du loggar in i windows eller klickar på "Steam"-genvägen i startmenyn. Kan du inte ge en kurs så vi andra får veta hur exakt man ska göra när man klickar?

Allvarligt alltså så tycker jag steam-iden är bra men det här med att man inte kan spela övriga spel bara för att det finns en uppdatering på ett är kass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Finns det något som är bättre än WAREZ ? Vi tar ett exempel på ett spel.
Det går smidigare, får spelet oftast innan realesen, kostar inget ( det bästa ). Nackdel : Krångligt om man ska lira över nätet.

Kultur mår bäst fritt
För övrigt kan jag hålla med om att Steam är rätt uselt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Ja inte har det med skicklighet att göra åtminstonne....! Inte som det ser ut nu... Steam är ÖVERBELASTAT....!

Kanske för att CS 1.6 och CS:Source toppar onlinespels-listorna enligt Gamespy? Ser att en del vill tillbaka "till dom gamla dagarna"... Om ni nu tänker efter så klagade ingen på WON, och nu höjer alla WON till skyarna... Tog 2-3 dagar att få hem en ny uppdatering till CS. Valve är först med att ha ett sådant här system, så det finns ju självklart fel, men jag ser ofta väldigt överdrivet negativa poster gällande Steam.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk

chilly_schrimp: Kan inte mer än att hålla med! Riktigt tråkigt att inget spel fungerar, bara för en liten update.

Och iori yagami borde ju se över sina "skills", att låta Steam starta automatiskt är verkligen inte så svårt. Det är ju inte där problemet ligger, vilket du verkar tro. Idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Kanske för att CS 1.6 och CS:Source toppar onlinespels-listorna enligt Gamespy? Ser att en del vill tillbaka "till dom gamla dagarna"... Om ni nu tänker efter så klagade ingen på WON, och nu höjer alla WON till skyarna... Tog 2-3 dagar att få hem en ny uppdatering till CS. Valve är först med att ha ett sådant här system, så det finns ju självklart fel, men jag ser ofta väldigt överdrivet negativa poster gällande Steam.

Håller med om att det finns en hel del överdrivet negativa inlägg (se t.ex. topic), tycker istället att idén de har med att spelet uppdateras automatiskt är väldigt bra, dock inte lika väl genomförd. Jag tycker att det vore mycket jobbigare (men kanske effektivare?) om alla uppdateringar låg på tredje-parts hemsidor och att man var tvungen att ladda ner dessa och installera dem för att kunna spela.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

jag tycker steam a skräp och tycker heller inte att cs förkänar så många spelare, finns mycket (imo) roligare spel som förkänar dom spelarna.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Men snälla. Förmodligen är de bara överbelastade till tusen, och det händer hur ofta? Några gånger per år, övriga delarna av året funkar det perfekt.

Men visst, tycker också det är dumt att man måste vara inloggad på steam för att köra ett singleplayerspel..

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
eftersom ni inte verkar kunna använda steam på rätt sätt.. jag fattar inte hur ni lyckas.

jag hade lite problem med steam under 1.6 betan men efter det har det fungerat 100% hela tiden. jag har formaterat datorn ett par gånger sedan dess också och steam har funkat varje gång. och jag tror ju knappast att det har med tur att göra.

Inlägget ovan är ett typexempel på hur man bemöts på Steam's forum om man ställer liknande fråga som trådskaparen. Det ger även en liten handvisning på majoriteten av steam-fans mognadhetsgrad.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

AAAAHHHHHHHHHHHH... Jag blir tokig.....! (aj aj rycker i håret) Att dom inte kan se över om att utöka sina servrar! Dhaaa... Om jag hade ett sådant företag som steam så skulle jag utgå efter hur många användarkonton som fanns registrerade och där efter utökandet av server kapasitet!!!!!!! Vill spela nuuuu...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Testpilot

Jag kom på en jättebra idé: vi skapar massor av trådar utan att först kolla om det redan finns nån annan som tar upp samma ämne.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag kom på en jättebra idé: vi skapar massor av trådar utan att först kolla om det redan finns nån annan som tar upp samma ämne.

Redan försent ...

Visa signatur

. C++
. PHP