Permalänk
Medlem

Köp en Mac och sluta formatera!

Visa signatur

Powerbook 15", 80gig och bakgrundsbelyst tangentbord *porr*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av satania
Köp en Mac och sluta formatera!

Och anledningen till att vi skulle vilja det är?

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Och anledningen till att vi skulle vilja det är?

Att slippa formatera?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piano
Att slippa formatera?

Jag kan formatera flera gånger i veckan, bara du inte tar ifrån mig min PC.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Låt folk få formatera men jag förstår inte vitsen med att formatera flera gånger i veckan

Permalänk
Medlem

Formaterar inte speciellt ofta numera, men när man körde Win9x serien, inkl Me så blev det ju lite oftare. En sak som är intressant, tycker jag, är att omformateringar händer oftare om man använder någon av pyttemjuks hem-produkter, ex Win9x, WinXP home.

Jag håller också med om att Windows slöar till sig mer och mer, ju mer man använder det, men det har nog inte så mycket med att Windows i sig själv brakar ihop efter ett tag. Ju mer man installerar, tar bort, micklar och donar, destå mer "påfrestar" man systemet, så att säga. Hade i och för sig varit skönt om det inte vore så, så att man slapp formatera ofta. Jag är en av de där som har en hel del olika program jag inte klarar mig utan, inställningar jag ska fixa till osv. Så installationen av alla olika program tar nog längre tid än vad det gör att göra själva Windows-installationen. Backup osv behöver jag inte bry mig om Ett par mappar i C:\program files\ som kopieras till en annan partition under tiden bara. Resten ligger på andra ställen.

//Kaptens

Permalänk
Medlem

Windows formaterar man vid behov. Linux formaterar man vid varje litet fel

Fel forum btw.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Winnt properties:

Created: den 17 juli 2002, 14:13:30

Har inte installerat om Win2k sen jag skaffade datorn.

WINNT egenskaper:

Skapad: den 17 augusti 2002, 13:37:09

Har inte formaterat om Win2k Pro sen jag skaffade datorn.

Backup tas månadsvis på skapat data ifall lagen om alltings jävlighet plötsligt träder in.

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wallaxtoon
Jank0 the noble master priest, Will bring darkness my son.

Are you sure?! My master !

Visa signatur

Du har just blivit smekt av den allsmäktige guden, säg inte ett ord till för det är strängt förbjudet! ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Windows formaterar man vid behov. Linux formaterar man vid varje litet fel

Fel forum btw.

Ja, för det går så snabbt att få tillbaka sitt gamla fungerade system precis som det var innan. - Med alla program!

Visa signatur

lyckegard: Ditt beteende i denna tråd gör att du skrapar ihop till en varning.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig formaterat mina datorer, förutom första gången man fick dem. Så onödigt och jobbigt att fixa hem all data igen.

ANTI FORMATC:-KLUBBEN :e

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Glömsk

Vad gör den här tråden i Övriga Ämnen??

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Vad gör den här tråden i Övriga Ämnen??

Vill får fler som läser tråden?
Eller någon annan baktanke?

Visa signatur
Permalänk

Wallaxtoon:

Jag lider med dig. Men jag har dock gjort det enklare för mig. Laddat upp de viktigaste programen på FTP. VNC är en favorit. En snabb guidning om vad de ska göra på telefon. Sen tar jag över resten. Har även en DNS jag använder för dessa ändamål.

Några hjälper man. Det finns några som inte klarar att lära sig hur man gör. Men installera om... jo de kan de göra. Sen finns det några som bara inte vet hur, men vill lära sig, men ändå inte fattar. Samt vänner och bekanta.
Sen till de som jag inte hjälper längre. De är dem som skiter i att lära sig nånting överhuvudtaget. De vill bara att det ska funka.

Har även lagt lite backup på min FTP så de kan få tillbaka det mesta. Nu verkar de flesta vara kloka nog att de ringer innan de absolut vill installera om. Då gör jag en backupp på det materialet de vill ha kvar.
Men jag ger dem rådet att ta reda på vad det är för fel de har, så de inte står där nästa gång det händer.

Det värsta jag har varit med om. När internet inte funkar. Killen åkte 16 mil och mutade mig med ett flak öl, MITT I NATTEN...!!!. Ja vad ska man göra då...?? Jag åkte med. Väl framme så.... tryckte i nätverksladden ordentligt EUREKA allt funkar.... blev skitfull och hans syrra fick skjutsa hem mig dagen efter.

Permalänk
Medlem

På min förra dator, en amd 900 mhz, så hade jag ME installerat och jag installerade aldrig om datorn. Jag hade datorn i 3 år. Men jag bytte till XP sista året, men hade fortfarande kvar ME också

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk

satorcodex: du är min idol!

Visa signatur

Dålig stavning, ja jag vet..

Permalänk
Avstängd

formaterade för dryga 14mån sedan och väntar en stund till fast det är fuckad redan... spel går inte att installera.. men orka

EDIT: glömde det viktiga, orka efter att jag fixar redan 1-2 burkar per vecka...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ska ta o göra en fin ghost efter nästa ominstallation. Så man slipper formatera/installera någon mer gång på ett par år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Ska ta o göra en fin ghost efter nästa ominstallation. Så man slipper formatera/installera någon mer gång på ett par år

mm tills du köper ny hårdvara

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Klart, men jag köpte helt nytt system i september. Kommer bara bli lite nya diskar än på länge, behöver inte formatera för det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Har inte formaterat på drygt 3 år ^^

Samma här

Börjar trötta på en polare som knappt kan klara sig i några veckor innan han måste formatera igen. ..

Permalänk
Medlem

Formaterade Windowspartitionen senast den 7:e Januari. Inte för att jag har några problem, utan för att nuhi är så snabb med nya versioner av nlite Plocka bort plocka bort! http://nuhi.msfn.org/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Formaterade Windowspartitionen senast den 7:e Januari. Inte för att jag har några problem, utan för att nuhi är så snabb med nya versioner av nlite Plocka bort plocka bort! http://nuhi.msfn.org/

Va fan ska man med det till då

Permalänk
Medlem

WORD! så jävla rätt.

(personligen så lyckades jag dock ta bort alla funktioner för nätverk i min windowsinstallation, dock så installerade jag bara över windows ovanpå isntallationen så fungerade det igen.)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Jag har fan i mej inte formaterat min Amiga 500 sedan julen -89 !

Är jag bäst då?

Puss!

Visa signatur

Claatu

Permalänk

Jag formaterade för en månad sen, mest för att fräscha upp datorn då det var ett halvår sen sist. Gången innan var det moderkortsbyte.

Om man inte kan få ordning på Windows ska man formatera.
Om man inte vet att man kan få ordning på drivrutinerna efter ominstallation ska man ABSOLUT INTE formatera.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Om man inte kan få ordning på Windows ska man formatera.

FEL! får man inte ordning på Windows så ska man försöka tills man får ordning på det

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Håller med trådskaparen. Såg en t-shirt nånstans med texten "No, I will not fix your computer", överväger på allvar att skaffa en sån.

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem

Haha, håller med er alla! En annan sak är att alla klagar på en att man sitter vid datorn för mycket. "Jävla datornörd" osv.
Sedan får dom ett dataproblem själv. Också fjäskar dom så jävligt, "Kan du inte komma och fixa min dator, kom igen du är ju alltid så sjysst" osv.

Egentligen är det bättre att inte visa att man kan något om datorer!

Visa signatur

>>Gigabyte 8IPE1000-G|P4 Prescott 3.0Ghz|1x512Mb Kingston|1x80Gb WD 1x40Gb Samsung|Gainward 6600GT 256Mb
>>http://ystad-online.no-ip.com
>>ahlm@kattkiss.com

Permalänk
Medlem

Onödig tråd...