Artikel: Modifikation av Wavemaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Det är kanske bra gjort och så men jag tycker att det fortfarande ser ut som vilken låda som hellst, windowmod har ju iprincip alla numera, och det med fläkten i taket passade ju inte alls in samt många som har det så

Hade nog varit ännu snyggare om han inte gjort likadana modd som alla andra har utan kommit på något nytt unikt, dock var det med mönstret ganska snyggt, men svart vete fan

men herregud. Han skriver juh i artikelen, att han gör detta för att visa folk att det inte behöver vara så svårt att ge sin dator en "personlig touch". Han skriver även att det inte är ett avancerat bygge, och att han har fullt upp med fyra andra projekt, som kommer bli byggda från grunden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Men med lite mer "studiobilder" på slutresultatet hade jag varit än mer förväldigad =D

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Det där var det snyggaste jag sett i chassi väg, du borde börja designa chassin åt något företag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur kan du med att bygga något så snyggt:D

Permalänk
Medlem

jag är riktigt oroad över sweclockarnas smak.. givetvis ett bra arbete bakom det hela.. men i ärlighetens namn är väl chassit snyggare original?

Permalänk
Medlem

Så jävla underbart fint :).

Permalänk
Medlem

Kanske inte helt genomtänkt eller unikt, men fortfarande härliga gravyrer!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Yes, mycket fint

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt

Visa signatur

Dator 1: Venice 3200+ | Asus A8N-e | X800XL | 1GB Pc3200 | Samsung 250GB Sata | Western Digital 250GB Sata | Seagate 200GB Sata | 400W FSP | SB X-Fi Xtrememusic | LG 40x12x12 | Antec SLK3000B
Dator 2: Intel P3 1GHz | Asus TUSC-2c | GF4 Ti4200 | 512MB PC133 | Samsung 80GB | SB Audigy | Coolermaster Cavalier 4

Permalänk
Medlem

Trots att jag gillar mycket stilrent så tyckte jag om den den modden. Gillar vänster sidan höger oxå snygg men inte lika som vänster. Fronten är snygg men det blev lite för mycket borrande av dom små hålen på övre delen men helt klart godkänt. Ovan sidan just det där fläkthålet skulle du nog ha tagit en dekorativgaller så hade det sätt bättre ut. Finnishen är det som jag gillar mest klockrent.
På natten så är den jävligt tuff.
Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

helt okej, dock gillar jag inte fläckten i taket. varför ingen list runt den som runt fönstrena? sen tycker jag inte riktigt listerna och de som du polerat upp har riktigt samma förg, hade varigt snyggare då...

annars mycke fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av source
jag är riktigt oroad över sweclockarnas smak.. givetvis ett bra arbete bakom det hela.. men i ärlighetens namn är väl chassit snyggare original?

Ja, det håller jag med om.
Ska jag vara ärlig tycker jag inte det "keltiska" passar på en datorlåda. Modifikationen var dock väl utförd i minsta detalj.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

jag tycker att orginal är snyggare

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

snuskigt snyggt---

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

Magnus Persson:

Du måste säga mig Var du köpte kromlisten, hur mycket den kostade etc? Jag antar att du inte köpte ett windowkit?

Här ser man den relativt tydligt: http://www.sweclockers.com/html/artikel/wavemaster_modd/case3...

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Inaktiv

Jo det var duktigt graverat som vanligt men tyvärr... hade förväntat mig mer.
Blev faktiskt lite besviken...

Men det valdes ett svårt chassi att modda oxå!

Permalänk
Medlem

Varför lägga ner så helgolands massa jobb på utsidan när det e kaos på insidan. Bortkastad tid enligt mej. Dock snygg utsida

Visa signatur

Mac Mini: 1,25GHz, 512MB RAM
Workstation: P4: 2,8GHz, 768 RAM, ATi 9700PRO
Laptop: HP nx7010: 1,6GHz Centrino, 512 RAM, DVD-RW

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BosseRingholm
Magnus Persson:

Du måste säga mig Var du köpte kromlisten, hur mycket den kostade etc? Jag antar att du inte köpte ett windowkit?

Här ser man den relativt tydligt: http://www.sweclockers.com/html/artikel/wavemaster_modd/case3...

jula har kromlist med klister på.
gtek har annan.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1225&session=67a49b...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Trött på alla dessa cs/gamer chassin.

Permalänk
Medlem

snygg utifrån... men insidan ! urkkkk ! fixa plz

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Vågade du inte vända stjärnan "rätt" :/

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt snyggt gjort, även om jag föredrar "tråkiga" stilrena alu-lådor.

Permalänk
Medlem

ruggigt snyggt!
har själv lite skills men stupar på tålamodet

är det ok att jag *copy*paste* bilderna till min onanimapp?

;D

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Avstängd

Fan jag vill också ha en sån

Permalänk
Medlem

Visst är det snyggt, men nyskapande vet jag inte. Fast det var väl kanske inte tanken heller. Som det skrivits innan så ser fläkten i på ovansidan tråkig ut, gärna list där. Åtminstone lite färg hade ju varit snyggt!

Får lite känslan av att det pillats ihop så snabbt som möjligt, och ge sig på att borra raka rader med hål (på en vågig yta!) utan att ha "riktiga" verktyg är ju inte lätt. Trots att du hade stativ till den lilla leksaken blir det ju inte så rakt.

Jag tycker alltså inte att den var ful, men lite snabbt verkar det ha gått.

Edit: Lät lite väl nedvärderande, men jag har aldrig förstått mig på varför alla ska använda såna där små dremel-prylar till allt. Kanske borde jag skaffa en själv och lära mig?

Permalänk
Medlem

förstår inte ens vad folk snackar om när dom säger att det inte är så snyggt. Det var helt otroligt snyggt. Snyggast var det i dagsljus utan alla blåljus. Det är klart att puzzleboxen var mer imponerande men det står ju att denna modd gjordes för att inspirera andra och att visa att det går att få en personlig touch utan att vara hantverkare.

Jaja.. Underbart snyggt enligt mig.

Ska bli mycket spännande att se vad nästa bygge kommer att bli.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
jula har kromlist med klister på.
gtek har annan.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1225&session=67a49b...

Hur töjbar är den listen?

Jag har gjort ett fönster, en rektangel, med rundade kanter. Kommer det att gå att töja ut och sätta fast utan att det bryts? I jula köpte jag list som hade svart skit inuti, tjära eller olja eller någotö. Det varäven hårt och gick inge bra att arbeta med. INte ens nrä man värmt upp det. Plus att de tinte var lätt att värma upp och monter direkt.

Gick inte heller att ta ut det som fanns inuti..

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk

ser riktigt bra ut.... fast de orginella som du har ser nog bättre ut.... tak fläkten förstörde intrycket av en smyg modd låda..

Visa signatur

MVH// huggybear

Permalänk
Proffsmoddare

Man tackar för alla vänliga kommentarer
Jag tänkte bara påpeka en liten detalj angående takfläkten. På bilderna ser den väldigt framträdande ut vilket är resultatet av att jag fått ta bilderna i överdrivet ljus och sen även tvingats ljusa upp ännu mer i photoshop. Kameran jag har gillar inget annat än 100% dagsljus så därför ser det skumt ut. I själva verket är fläkten helt kolsvart och sticker inte alls ut så mycket som den ser ut att göra på bilderna.

ps

Ni som ansåg att denna modden var lite för basic vänta bara Nästa projekt kommer att bli allt annat än basic.

You ain´t seen nothing yet!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Bland det snyggaste jag sett!
Får lite Castlevania känsla av chassit.

Visa signatur

Dator: Abit VA-20 - AMD Sempron 2500+ 1.75ghz, FSB 166mhz - 2x 256mb PC3200 DDR 166mhz (2.5-3-3-7-1)
Maxtor DiamondMax Plus9 80gb 8mb cache - GeForce3 Ti 200 64mb