Promise SATA 376 diskar funkar inte efter nyinstall

Permalänk
Medlem

Promise SATA 376 diskar funkar inte efter nyinstall

Jag har ett asus a7v8x med Promise SATA 376 på moderkortet den har två sata kontakter och på den har jag två st hårdiskar en 200 gig och en 250 gig när jag körde win2000 så var dessa formaterade i ntfs och funkade aldelles utmärkt men nu när jag formaterade och installerade xp pro (windows ligger på en vanlig ata disk) så installerade jag Promise SATA 376 drivruinerna och kontrollen gick igång men mina hårdiskar finns ändå inte med i den här datorn eller i diskhanteran men bägge hårdiskarna finns i enhetshanteran med detta felmedelandet This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31) vad kan det va för drivrutin som windows är ute efter ? för så var det inte i win2000

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Testa att installera om Windows och installera Sata-stödet direkt under installation kanske. Om inte annat kan du testa att ta bort drivrutinen och installer den igen.

Testa även att dra ur diskarna starta om datorn, stänga av datorn, sätta i diskarna igen och starta upp.

Ps: Jag läste din rubrik lite fel och trodde det var problem med dina 376 st Sata-diskar :Ds

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |