Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Medlem

Men fan, nu är det verkligen dags att skaffa ny burk! Installerar spelet och får reda på att mitt grafikkort inte är tillräckligt för att starta skiten Usch. Jag som trodde att det var lite power i ett G-force 2 pro

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Fy fan....så fult kan inte jag äns få det om jag kör allt på low, det där är nog något annat fel, ditt kort kanske inte har stöd? Eller det kanske behöver nya drivrutiner..?

Ska inte vara någe fel på radeon 9700, visst det är inte snabbt, men bilden ska vara som den ska. Har provat en hel del drivare.

Visa signatur

I put twenty-four holes thru your metaldoor.

Permalänk

En ganska rolig bugg är att om man inte har några skott kvar så behöver man bara ta upp kniven precis efter man skjutit. Ok, kanske inte så kul med AK:n då man bara kan skjuta ett skott, men det är ganska skoj att ha oändligt med skott till RPG:n

Permalänk
Medlem

USH! Vad jag blev besviken på allt som har med bilar att göra i det här spelet. Styrningen och motorljudet är värdelöst, sen ser allt inne i bilarna fult och tråkigt ut. Animationen när man går in och ut ur bilar är förjävlig, killen kör ju huvudet rakt igenom taket hela tiden. Spelar heller ingen roll om man står på förarsidan eller passagerarsidan när man trycker på ENTER, man går alltid in på förarsidan. Sen att man fastnar i lyckstolpar och sånt gör ju inte saken bättre.

En till sak som jag stör mig på är att när man har hjälpt t.ex the goverment att döda några guerillor så springer goverment snubbarna runt i cirklar, fram och tillbaka som om dom höll på att pissa på sig. Ser så sjukt fult ut!

Kör på grafiken på Medium, 1024*768 och det flyter på bra trots 512 ram.

Permalänk

Tänkte köpa spelet billigt av en kompis eftersom det inte gick att spela på hans dator
Provade att installera spelet, och det är tyvärr ospelbart på min dator också.. Med allt på low. Ska dock försöka att klocka CPU'n lite, så får vi se om det hjälper. Men tror att problemet kan bero på att jag bara har 512 mb ram.

Har förövrigt en XP 2500, ska försöka dra upp den till 3200 igen, och se om det hjälper. GF 6600GT, och 512 mb ram.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

irriterande det börjar bli med allt detta klickande när man är i strid.
och dom där uppgraderingarna som nån tipsade om verkar inte heller fungera.
har siktet så perfekt siktat på fienden *klick,klick,klick,klick* och sen efter ett antal klickningar och ett antal skador på en själv,så går det att skjuta.
är på nått uppdrag nu där man ska åka långt ut i jungeln för att döda nån maffia snubbe,jungeln är packad med vakter...om man bara hade haft ett vapen som funkade ordentligt så skulle det inte vara nå som helst problem att klara uppdraget,men tack vare detta så har jag misslyckats ett antal ggr nu=/.
skulle ju kunna ta bilen och bara köra igenom alla vakter osv,men dom är rätt så smarta dom jävlarna i detta spel,kommer jag tex och kör på en väg då spränger dom ett träd så att trädet faller över vägen så jag ej kan köra,samt att dom gör samma ska med ett träd bakom mej så jag ej kan fly.
svårt som fan är det iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag tror minimum är 768 i ram. åtminstonde om man läser runt i config filerna så hittar man att tex om man har 768mb ram så ska motorn ladda de o de.. 1024mb ram fler grejjer osv.
Tror de kommer komma ut tweaks och dylikt till det här inom kort för det verkar inte vara svårt att pilla o ha sig med sånna inställningar. man kan ffs ändra i game.ini speeden på när man går/springer svänger o dylikt.

Permalänk

spelet går inte över 40FPS oavsett system
varför vete tusan

http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=551913&...

ja menar FX55 med X800XTPE 2gb ram ändå inte mer än 40fps äre så tungt eller tokigt kodat vem vet men det får en och fundera på maskner som inte finns idag inte ens kanske om 4år nja men på ett tag iaf.

bara jag visste hur man fick fram fps för fraps är väl inte alltid så rätt visande eller?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Relik 📜

Hopp, har man provat detta med då.. har precis som alal andra problem med knastrande ljud (surroundet verkar funka sådär på en höft), telefonrutor och allmänt buggig AI.

Dessutom råkad ejag parkera bilen på botten av floden, där den nu står och lyser för sig själv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har testat det nu, och det går jäkligt segt. Har oftast inte mer än 30 fps och då kör jag inte högsta grafik heller direkt, snarare mediumgrafik. Allmänt ful grafik med tycker jag faktiskt.

A64 3000+, 1GB RAM @ 400Mhz Dual channel, GF 6800GT.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Jag kör spelet flytande förutom massa iriternade småhack som uppkommer lite då och då. Sen så funkar inte vapnen ordentligt heller, dom klickar typ hela tiden och man får vara glad om man får ut 3 skott i en följd. Sen så suger motorljuet och styrningen på bilarna. Sen fattar jag inte hur man får fram storyn? spelet är för fritt tycker jag. En sak jag iriterar mig som fan på är civilbefolkningens skrik. Jag blir tokig av det!.

Ångrar mitt köp.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Jag kör spelet flytande förutom massa iriternade småhack som uppkommer lite då och då. Sen så funkar inte vapnen ordentligt heller, dom klickar typ hela tiden och man får vara glad om man får ut 3 skott i en följd. Sen så suger motorljuet och styrningen på bilarna. Sen fattar jag inte hur man får fram storyn? spelet är för fritt tycker jag. En sak jag iriterar mig som fan på är civilbefolkningens skrik. Jag blir tokig av det!.

Ångrar mitt köp.

precis! jag hatar när dom skriker... om man typ råkar köra på dom bara pyttepyttelite så står dom där o vrålar i 15 timmar... råkade göra det innan jag skulle in på den där black cobra baren (eller vad den nu hette) så råkade jag parkera min bil för nära en civil person och då satt den sig ner och skrek hur länge som helst, när jag kom ut ur baren så tog jag upp min pisol och tömte ca3 magasin på han... problem solved, fast sen fick jag femtioelva beväpnade civila som sköt sönder min bil så jag råkade åka ner i vattnet, sen fick jag inte upp bilen igen :(... men dom civila gick då mot en ond bråd död.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Det flyter rätt fint på min dator(2,4ghz,9800pro,1gbram) i 1024x728@2xaa med allt på högst förutom då helikoptern dyker upp och man hamnar på under 10fps.
Spelet har verkligen potential men det är på tok för mycket brister i det som gör att man snabbt blir förbaskad och lägger ner...känns som att det iaf ger en liten föraning om hur STALKER kommer att bli fast att det är mer som en taskig demonstration av spelmotorn än ett egentligt spel.
Hoppas på en patch snart som är på 1gig plus.

Permalänk

jag har löst FPS problemet använder FRAPS ta "no" på fullscenantialiaising och vertical sync
annars hade jag på 6xAA 16XAF AI på advanced ja allt sånt där

så endast FSAA på NO Vsync på NO sedan hade jag uppåt 40-60FPS
provad et så ser vi ju annars har företaget en del att fixa i kommadne patchar

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

det här, är BY-FAR, det sämsta, fulaste, skitigaste spel som släpts. inget är bra i detta spel, inget alls. jag har e nbra burk och det flyter på bra men allvar asså skitigaste grejen får man fan leta efter. men som tur är har jag laddat ner det, så det är bara att slänga skiten, behöver inte hitta nån idiot som ska köpa det utav mig

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nela04
det här, är BY-FAR, det sämsta, fulaste, skitigaste spel som släpts. inget är bra i detta spel, inget alls. jag har e nbra burk och det flyter på bra men allvar asså skitigaste grejen får man fan leta efter. men som tur är har jag laddat ner det, så det är bara att slänga skiten, behöver inte hitta nån idiot som ska köpa det utav mig

Håller med dig till 100%, jag har även tankat det som man alltid gör innan man köper ett spel så slipper man sitta i en månad utan pengar.

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Medlem

Känns som ukrainarna har lite press på sig nu. VI VILL HA PATCH OCH DET NU!

Permalänk
Medlem

Ett riktigt skitspel! Känns som man gått tillbaka i tiden i när vi snackar grafik! Tyckte det va helt kasst! Inget som imponerade på mig iaf!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk

det där "klickande" ljudet är för att vapnet har använts ett tag och är rätt så utslitet.
kolla på vapnets "wear" och se hur mycket procent den har,har den 0% så är den helt oanvänd och ska då funka helt perfekt.
att plocka upp vapen från döda fiender är ingen bra ide om man vill slippa klickandet,för dom vapnen brukar vara rätt så använda.
köp ett nytt vapen och uppgradera det istället och plocka sen bara upp ammunitationen från fienden.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem

Att vissa alltid ska kontaminera trådarna genom sitt tjat om warez!

nela04: Får sin andra varning och blir därmed avstängd 1 månad.
natas_akryd: Får en varning

Tillbaks till topic nu!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har fått till flytet nu. Hackar till lite smått ibland men annars är det ok.

xp 2100+
9800 np (Klockade till pro enbart för detta spelet)
768 MB

Håller med er som säger att det inte är ett färdigt spel. Känns som en alphaversion men kul är det

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

förstår inte gnället var doom 3 perfekt från början??? NEJ asså ge det tid jag ser potential i det med lite fixar och så

så jag anser inte jag slängt pengar i sjön mer än jag gjorde med doom 3 far cry HL2 GTR TOCA R.D 2 osv.

jag tycker det verkar bra var därför jag köpte det
IGN har gett ddet 8.8 så jag ansåg det som bra skäl och köpa det

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
förstår inte gnället var doom 3 perfekt från början??? NEJ asså ge det tid jag ser potential i det med lite fixar och så

så jag anser inte jag slängt pengar i sjön mer än jag gjorde med doom 3 far cry HL2 GTR TOCA R.D 2 osv.

jag tycker det verkar bra var därför jag köpte det
IGN har gett ddet 8.8 så jag ansåg det som bra skäl och köpa det

Doom 3, Far Cry och HL2 gick i alla fall att starta, vilket är mer än vad jag kan säga om Boiling Point...

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa

IGN har gett ddet 8.8 så jag ansåg det som bra skäl och köpa det

Har du en länk till den recensionen? Den måste jag läsa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det där "klickande" ljudet är för att vapnet har använts ett tag och är rätt så utslitet.
kolla på vapnets "wear" och se hur mycket procent den har,har den 0% så är den helt oanvänd och ska då funka helt perfekt.
att plocka upp vapen från döda fiender är ingen bra ide om man vill slippa klickandet,för dom vapnen brukar vara rätt så använda.
köp ett nytt vapen och uppgradera det istället och plocka sen bara upp ammunitationen från fienden.

Du kan dra till weaponsmith och repaira!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Du kan dra till weaponsmith och repaira!

Låter ju som WoW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Du kan dra till weaponsmith och repaira!

har inte försökt med det än,men visst går det.
men jag tänkte mer på om man har fått slut på ammo när man är 8 km från staden och blir så tvungen att plocka upp ett vapen och använda.

köpte en assault rifle nu,uppgraderade magasinet osv,funkar helt ok,inga klickningar eller nått.

men jag tycker nästan det borde ta och komma en trainer snart till spelet,eller åtminstånde en kod så man får mer pengar,man hinner ju inte tjäna ihop nått innan man blir så tvungen att göra sej av med dom.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Avinstallerade skiten, buggade mer än de flesta spel. Sen att spelet är näst intill ospelbart är en annan sak samt dåligt optimerat. Lite synd, då spelet har en jäkla potential...

Just my 2cents.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

jag fattar fortfarande inte vad ni har för problem spelet fungerar klockrent för mig
ni måste ha nåt fel nånannastans än i spelet för hur kan det funka så bra för mig
när vissa av er intre ens får igång det?????

jag kan spela det klockren med 6XAA 16xAF A:I och ändå ha 40-60FPS

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

Drivrutiner och operativsystem ?

Visa signatur

. C++
. PHP