Hjälp, bytte agp kort och nu dog skärmen

Permalänk
Medlem

Hjälp, bytte agp kort och nu dog skärmen

Hej.

Har haft ett A7n8x i ett och ett halvt år nu och är så nöjd som det går att bli, aldrig strulat förutom när man har klockat för mkt och varit tvungen att rensa cmos. Men inga riktiga problem.
Förns igår, fick hem ett 9600xt som jag köpt begagnat, kom fint inga skador eller något alls, fick problem när jag kopplade in det och skulle spela, tänkte att det var nog problem med nvidia drivers osv.
Testade massa drivers och grejer, sen tillslut tröttnade jag och bytte tillbaka till nvidia kortet för att kunna spela, sen bestämde jag mig för att trycka i ati kortet igen och testa nånting nytt.

Nu till det riktigt sura; kopplade in allting, rutin grej näst intill.
Inga problem med nåt alls, trycker på startknappen och så får jag ingen bild i skärmen, ingen alls. Testade med både nvidia kortet och ati kortet inget funkar, vet inte vad jag ska göra, nån som råkat ur för samma och vet vad som kan vara problemet?
Testade rensa cmos fast det verkade inte hjälpa, testade skärmen på denna bärbara jag skriver på och det funkade, så det är inte skärmen det är fel på. HJÄLP, och desutom; nån som vet hur lång garanti det finns på asus kort? och komplett?

Hjälp snälla, vill kunna gama i sommar.
Tack på förhand.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att grafikkortet verkligen sitter i?. Mitt stack ut någon mm, blev tokig innan jag såg vad det var.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Re: Hjälp, bytte agp kort och nu dog skärmen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
Förns igår, fick hem ett 9600xt som jag köpt begagnat, kom fint inga skador eller något alls, fick problem när jag kopplade in det och skulle spela, tänkte att det var nog problem med nvidia drivers osv.

Konstigt att det inte funkar med nvidia drivrutiner till ett ati kort?

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hjälp, bytte agp kort och nu dog skärmen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Konstigt att det inte funkar med nvidia drivrutiner till ett ati kort?

Det borde ju ge bild i standardgrafiklägena fram tills windows slår om till det riktiga grafigläget, man får ju bild i bios oavsett drivrutiner.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Har du testat skärmen på någon annan dator som du är säker på fungerar?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Tycker inte det alls ska gå att installera nvidia drivisar till ett ati kort.

Permalänk

Han har haft ett ati kort och sen inte avinstallerat dom om jag fattade allt rätt...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet på detta forum enligt våra forumsregler. Vanligtvis hade vi låst båda dina trådar, men jag gör ett undantag denna gång. Så håll dig till din första tråd nu.

*tråd låst*

EDIT: Kolla din andra tråd.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe