Permalänk

BareBone

Hur stor är ett barebone chassi? Vad är måtten? Tänkte ge mig på att bygga ett eget chassi i träslöjden som är anpassat efter min aegna behöv osv. Och hur stort är ett moderkort?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Det är som att fråga Hur stort är ett chassi?
Finns inga bestämda mått, allt beror på vilken tillverkare det är, vilken modell det är och vad man anser vara Barebone. Vissa anser att det bara finns Shuttle, andra ser att det finns laptops också...
Bygg enligt dina egna specs helt o hållet, så kan du slippa o tänka på annat.
Nästa fråga: Samma svar. Finns otaloga mått på olika moderkort, lättast är att gå in på tillverkarens hemsida och kolla upp måtten där.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

du kan juh alltid bygga ett chassi för microatx, 25x25 cm typ.

Permalänk

Tänker nog bassera lådan på de moderkortet jag väljer, och stoppa de i botten. Tycker ni att jag ska göra ett (fast inte så fint) och bara stoppa in delarna från min P2 333MHz först?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Tänker nog bassera lådan på de moderkortet jag väljer, och stoppa de i botten. Tycker ni att jag ska göra ett (fast inte så fint) och bara stoppa in delarna från min P2 333MHz först?

Kan du ju alltid göra så att du får öva lite..
Där gav du mig en ide vad jag ska göra av en av mina gamla p2:or..:P

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Där gav du mig en ide vad jag ska göra av en av mina gamla p2:or..:P

Hehe, hur många är de (ren nyfikenhet)?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk

Hur långt är ett snöre?

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk

Beror på vilket, var vill du komma med detta?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Re: BareBone

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Hur stor är ett barebone chassi? Vad är måtten? Tänkte ge mig på att bygga ett eget chassi i träslöjden som är anpassat efter min aegna behöv osv. Och hur stort är ett moderkort?

1. Alla barebone-chassin har väl inte exakt samma mått?
2. Om du nu ska anpassa chassit efter egna behov, varför inte bestämma måtten själv??!!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Re: Re: BareBone

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
1. Alla barebone-chassin har väl inte exakt samma mått?
2. Om du nu ska anpassa chassit efter egna behov, varför inte bestämma måtten själv??!!

Helt rätt! Bara undrar hur stora barebone chassin brukar vara, på ett ungefär, så jag vet vilka mått det kommer röra sig om.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

varför inte bara titta efter hos tillverkarna, det finns massor av länkar hos datorbutikerna ( på deras hemsidor ) , sen står där måtten i mm... du kan inte få ett mer ordentligt mått än att titta där ju

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk

Min shuttle är ungefär 18x18x26cm (höjd,bredd,längd)

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.