TTH inconsistency, DC++

Permalänk
Medlem

TTH inconsistency, DC++

jag har litet dc relaterat problem, köpte ny dator för en dryg vecka sedan, och har sedan dess haft problem på dc med "TTH Inconsistency" och "error during compression", det går i stortsätt inte att ladda ner ett skit, eftersom det kommer tillbaka inom 5sek-5min.. mjukvaran är nästan identisk min gamla burk som fungerade perfek(win2k, DC++ 0.674).. har tänkt på om det är nvidias firewall som ställer till det.. har även en hdd som jag har haft problem med förut, men som verkar fungera nu.. någon som har något tips om TTH? blir tokig på det här problemet..

Jag får problemet från olika användare, mitt under en fil.. dock ofta samtidigt från två olika vilket jag tycker är märkligt, som om någon firewall skulle va där o sno paket? eller tex att hddn pajar något samtidigt, vet inte.. mkt gissningar från mig, antar att det blir så när man inte köper ny hdd när man köper ny burk, man tror allt är hdns fel
glad för tankar o svar

Visa signatur

Feting kraggare.. kraggar 14000 rpm på autoban

Permalänk
Medlem

Nvidias Firewall?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jo.. chipset-prestandahöjande från nvidia, för nforce föreslog det.. så jag installerade.. men jag har provat att ha det inaktiverat, får samma problem ändå

Visa signatur

Feting kraggare.. kraggar 14000 rpm på autoban

Permalänk
Medlem

I dc++ i inställningarna avmarkera "enable safe and compressed transfers"

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,