Permalänk
Medlem

Vilket NHL?

Har svårt att bestämma mig för vilket av de senaste NHLspelen att köpa. 2005 var ett självklart val tills jag hörde att det inte e lika kul som 2004?

Så av låt oss säga 2003 - 2005, vilket är det bästa köpet? (Pengar spelar ingen roll då jag får erbjudande)

Om 2001 eller 2002 är mycket bättre kan jag bli övertalad dock

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

2006 som släpps snart..?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

när släpps det? iaf så vill jag spela nu, så 2006 är en annan sak

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

2000 och 2003 e helt klart dem jag tycker e roligast....men det är ju min åsikt

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

2005 har jag nyss testat demo och jag stör mej på en del saker...

- väldigt svårt att komma in i zon eller göra nått bra utan att bli checkad och nertacklad efter en sekund

- svårt på lättaste graden, motståndarna hämtar alltid upp om man gör mål bara några min efteråt ...typ som om dom skulle få extra krafter eller nått

Av 2003 eller 2004, vilket är då bäst, ni som har testat båda

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk

har det blivigt nån skillnad på alla dessa NHL spel under åren?vet att grafiken och spelar uppställningarna ändras i varje nytt spel och att dom införde allternativet där man får skapa sitt eget lag och spelare,i nått utav dom äldre spelen.....men har det verkligen hänt nått NYTT?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

jag tror NHL serien utvecklas lite grann, spel för spel. De lägger till några nya funktioner i vissa spel, som hålls kvar i senare spel etc. etc.

Om man gillar hockey spel kanske det är onödigt att köpa varenda utav dem, men kanske vartannat?

Själv vet jag inte ett dugg. Det senate NHL spelet jag spelade var 96, och det var inte kul (men det var ju ett tag sen också!)

Permalänk

jo,spelade också 96(på sega) och sen la jag av...sen testade jag 2004 eller vilket det nu var hos en kompis och den enda skillnaden var att dom hade förbättrat grafiken,infört spelar skapar allternativ,ny musik,nya spelare och nya spel vyer....resten var exact detsamma i stort sätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

finns lite nya funktioner så som olika finter/spelsätt osv. sen har AI'n förbättrats avsevärt

Permalänk
Medlem

Jag tycker 94 var roligast eller kanske 96.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

96!
helt klart... det gick att tacklas ordentligt!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

NHL 2004 är det bästa NHL-spelet som släppts, jag tycker att NHL 2005 är sämre än 2004an i allt. Nu återstår det att se hur NHL 2006 blir ....

Permalänk

Bara att instämma föregående talare, 2005 var blääääää! 2004 är det bästa från 2000-talet

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Sen ska man tänka på det VAD KAN MAN ÄNDRA ? förutom grafik,namn,vyer?

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

man ska inte kunna ändra så mycket...
iallafall jag skiter fullständigt i hur killen jag precis satte i rinken
ser ut under hjälmen hur mycket EA än försöker få mig att tro
det spelar någon roll... o jag kunde inte bry mig mindre om
arnes tjattrande heller... den enda jag vill höra är målsignalen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jo,spelade också 96(på sega) och sen la jag av...sen testade jag 2004 eller vilket det nu var hos en kompis och den enda skillnaden var att dom hade förbättrat grafiken,infört spelar skapar allternativ,ny musik,nya spelare och nya spel vyer....resten var exact detsamma i stort sätt.

En liten fundering bara.
Hockey, som ämnet är, hur mycket skulle dom kunna ändra inom realistiska gränser?

Låter lite som du säger:
"Dom ändrade grafiken, vyerna, verkligare rörelser, men det var fortfarande samma regler och det gick liksom fortfarande ut på att man skulle göra mål. Är inte det lite uttjatat?"

Ta det inte som ett påhopp men jag funderar hur du resonerar bara.

Permalänk

jo,faktiskt så är det så jag menar.
i stort sätt så är ju alla NHL spel en exakt kopia på den som släpptes det förra året,samma med FIFA spelen.
ända sen grafiken fick sej en rejäl uppgradering så har spelen varit det samma,lite ny musik och lite nya spelare och kanske nån ny rörelse och det är i stort sätt allt.

hockey är ju hockey och spelas si och så och det kan ju givetvis inte ändras på,då skulle det ju inte vara hockey,men det är inte det som är min poäng,min poäng är,varför säljer dom spel som är nästan identiska med det man redan har köpt?eller rättare sagt,varför köper men ett spel man redan har?folk får ju givetvis välja själva om dom vill betala 5-600 spänn för lite ny musik och laguppställningar,det är ju upp till dom och jag dömmer dom inte nu,det gör jag inte,försöker bara förstå.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jo,faktiskt så är det så jag menar.
i stort sätt så är ju alla NHL spel en exakt kopia på den som släpptes det förra året,samma med FIFA spelen.
ända sen grafiken fick sej en rejäl uppgradering så har spelen varit det samma,lite ny musik och lite nya spelare och kanske nån ny rörelse och det är i stort sätt allt.

hockey är ju hockey och spelas si och så och det kan ju givetvis inte ändras på,då skulle det ju inte vara hockey,men det är inte det som är min poäng,min poäng är,varför säljer dom spel som är nästan identiska med det man redan har köpt?eller rättare sagt,varför köper men ett spel man redan har?folk får ju givetvis välja själva om dom vill betala 5-600 spänn för lite ny musik och laguppställningar,det är ju upp till dom och jag dömmer dom inte nu,det gör jag inte,försöker bara förstå.

Ja, frågan är nog snarast varför folk köper det. Finns ju iofs alltid folk som ännu inte har något NHL-spel, och då får man nog räkna med att dessa skaffar det senaste.

(Att de kommer med en ny version av spelet varje år känns ju självklart så länge de säljer bra, vore ju idiotiskt att inte håva in de pengarna med tanke på att de ju ändå har det mesta färdigt sedan föregående år.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

En sak jag velat se länge är att man ska kunna klättra i divisonerna och så vidare. Som tex svenska nudå, dom kunde ju lagt in Div1, Allsvenskan och Elitserien då som redan finns, jag hade iaf tyckt det varit skitkul.

Permalänk
Medlem

NHL 2004 är helt klart det bästa nhl spelet, så köp det eller vänta och kolla om 2006 blir bra

Permalänk
Medlem
Citat:

haha, det spelet har jag

Ice Hockey heter det väl? Så det hör väl inte hemma i denna tråden

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
haha, det spelet har jag

Ice Hockey heter det väl? Så det hör väl inte hemma i denna tråden

Ajfan, det har du rätt i.
Bra spel iallafall, det är roligt att bara köra med tjockisar och tacklas.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jo,spelade också 96(på sega) och sen la jag av...sen testade jag 2004 eller vilket det nu var hos en kompis och den enda skillnaden var att dom hade förbättrat grafiken,infört spelar skapar allternativ,ny musik,nya spelare och nya spel vyer....resten var exact detsamma i stort sätt.

hehe, men vad mer ska de ändra?
Det kan ju inte slänga in en robot som målis eller ett spöke som back.

Det är ju ett hockeyspel och det kan de inte ändra speciellt mycket på, förutom just de du räknade upp.
Spelkänslan har ju blivit mycket bättre i de senare versionerna också!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
hehe, men vad mer ska de ändra?
Det kan ju inte slänga in en robot som målis eller ett spöke som back.

Det är ju ett hockeyspel och det kan de inte ändra speciellt mycket på, förutom just de du räknade upp.
Spelkänslan har ju blivit mycket bättre i de senare versionerna också!

läs mitt senaste inlägg

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Alltså 2005 äger av alla nhl spel :D:D. Men vänta till 2006 :D:D det är mitt råd

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Den bästa nhl versionerna heltklart är NHL 98 och 99. Inte mycket bristande där tycker jag.

Permalänk

Här finns NHL 2006 demo för de som vill testa.

ftp://ftp.ea.com/pub/easports/demos/nhl06/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
läs mitt senaste inlägg

oops missade visst det

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Edit:

Testade nyss 06-demot....kan man inte på nått sätt ställa upp upplösningen? den går i typ 640 eller 800 upplösning vilket ser gräsligt ut på min TFT skärm...Det går inte att göra i options iaf

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1