Testa µTorrent nu!

Permalänk
Medlem

Om ni bara bryr er om minnesanvändingen tycker jag ni ska prova Artic torrent med.
En lista och jämförelser på andra torrentklinter finns här.
Men jag måste säga att detta programmet verkar grymt (hittils).

Permalänk
Medlem

Tycker dock det är löjligt när alla tjatar om minnesanvändningen hit och dit. De flesta sitter väl med en gig idag. Minne är till för att användas. Har ca 800mb ram till övers så det gör inget att BitComet tar 50-60mb.

Permalänk
Medlem

Grr varför ska det funka bra för alla utom mig? ha ha

När jag använde prigrammet slöades hela datorn ner nåt så fruktansvärt, värre än med någon annan BT client jag provat. CPU användningen låg uppe över 90% coh minney slukade det nästan helt och hållet.

Varför just jag? ha ha. Det såg ju så lovande ut....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubben81
Grr varför ska det funka bra för alla utom mig? ha ha

När jag använde prigrammet slöades hela datorn ner nåt så fruktansvärt, värre än med någon annan BT client jag provat. CPU användningen låg uppe över 90% coh minney slukade det nästan helt och hållet.

Varför just jag? ha ha. Det såg ju så lovande ut....

Du skulle ha börjat med läsa de andras inlägg i tråden. Ttroligen är ditt antivirus program som har reagerat mot programmet, prova att exludera programmet i inställningarna.

Permalänk
Medlem

Åh nog har jag läst inlägg nog, desvärre så hjälpte det ingenting att låta programmet skippa virusprogrammet.

Men hur som hellst så ser det ut att fungera bättre nu..hmm..skumt

Permalänk
Medlem

Har det någon blocklist-funktion? Det finns i BitComet med ipfilter.dat, skulle helst vilja slippa PeerGuardian eller nåt annat separat program bara för det.

Edit: Hittade en tråd om det på forumet: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=48

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Kanske. Men grekiska bokstaven µ på engelska heter "mu" och uttalas moo eller mew. Jag tror mer på "microtorrent".

Programmet verkar bra hittills. Tror det blir ett byte till detta från Bitcomet. Tack, ozric!

Möjligt men alla mina lärare här på Campus Norrköping har sagt my alltså som det svenska flicknamnet och stavningen är just my enligt alla lärare och två formelböcker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubben81
Åh nog har jag läst inlägg nog, desvärre så hjälpte det ingenting att låta programmet skippa virusprogrammet.

Men hur som hellst så ser det ut att fungera bättre nu..hmm..skumt

Du måste starta om µTorrent för att det ska hjälpa, vilket du nu antagligen har gjort

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Möjligt men alla mina lärare här på Campus Norrköping har sagt my alltså som det svenska flicknamnet och stavningen är just my enligt alla lärare och två formelböcker

Ja, på svenska heter och uttalas det "my". Men jag måste fråga om dina formelböcker är ljudböcker? Formelböcker brukar inte avslöja uttalet på ord.

Visa signatur

:€

Permalänk

Hmm, var ett rätt sexigt progrm.
Lite synd det inte var open source bara.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

För mig funkar det ganska kasst. Tar år och dar att hitta peers.
Men minnesanvändningen är ju dock ett plus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lojje
För mig funkar det ganska kasst. Tar år och dar att hitta peers.
Men minnesanvändningen är ju dock ett plus.

Samma sak för mej med, tar hur länge som helst att hitta peers.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Funkade inget vidare för mig. Som sagt var den seg på att hitta peers och mina nerladdningar bara faller efter ett tag:

Permalänk
Medlem

Jag tror jag håller mig till BitComet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Funkade inget vidare för mig. Som sagt var den seg på att hitta peers och mina nerladdningar bara faller efter ett tag:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/utorrent.jpg

hade så jag med tills jag fixa grejen med nod32, funkar fint nu.

Ett plus i programmet är att man kan se statistiken, kunde man inte i bitcomet, riktigt trevligt. Och att ma kan se bitarna på filen som man laddar ner osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rainy
hade så jag med tills jag fixa grejen med nod32, funkar fint nu.

Ett plus i programmet är att man kan se statistiken, kunde man inte i bitcomet, riktigt trevligt. Och att ma kan se bitarna på filen som man laddar ner osv..

fixa grejen med nod32?
Jag använder också no32 och jag har samma problem som TheMole
tappar alla peers efter en stund, så dettahar med nod32 att göra, hur fixas det?

EDIT: Fixat, http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=65

EDIT2: vafan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
fixa grejen med nod32?
Jag använder också no32 och jag har samma problem som TheMole
tappar alla peers efter en stund, så dettahar med nod32 att göra, hur fixas det?

EDIT: Fixat, http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=65

Du menar mitt inlägg i den här tråden som kejasrn klistrade in i utorrent.com's forum

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozric
[B]Plocka av dig skygglapparna för fan...

Bild borttagen

Att gnälla på att vissa program tar mer minne än andra, är ju inget argument eftersom ex,vis Bitcomet drar ju minne efter hur stor diskcache man har, jag har min på 50Mb så klart den tar mycket minne då. Skulle inte förvåna mig om utorrent också har en sådan funktion.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

Peak memory usage.. hur får man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbo_erik_
Peak memory usage.. hur får man det?

Visa -> Välj kolumner -> Använt minne (topp)

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk

hmm...vad ska man säga?

Visst är det minnessnålt men som nån påpekade tidigare, spelar roll när man ändå har jävligt mycket RAM över? Dock är det i allra högsta grad berömvärt när folk skapar program med låga minneskrav. Klart plus i kanten.

Nedladdningshastigheten är varken bättre eller sämre än Bitcomet som jag (helst) använder.

Jag kommer att behålla programmet men en Bitcomet-dödare är det knappast. Än...

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty
Ja, på svenska heter och uttalas det "my". Men jag måste fråga om dina formelböcker är ljudböcker? Formelböcker brukar inte avslöja uttalet på ord.

Skrev inte att mina formelböcker är ljudböcker heller Står att alla lärare sagt my och sen står det att dom skriver my och det gör även ljudböckerna

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för tipset. BitTorent drar en del kraft från datorn märker man när man har igång andra krävande applikationer så ska testa detta program.

OFFTOPIC:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Skrev inte att mina formelböcker är ljudböcker heller Står att alla lärare sagt my och sen står det att dom skriver my och det gör även ljudböckerna

Jag hoppas att du noterade att han skrev hur det uttalades på engelska, med tanke på hemsidan är på engelska så borde det rimligen uttalas mutorrent.
http://www.ibiblio.org/koine/greek/lessons/alphabet.html
Såvida man inte vill "försvenska" namnet. Då är det helt okey o säga mytorrent.
Som o jämföra om det är rätt o säga "Car" eller "Cykel".

Sorry för jätteofftopic, men jag tröttnade lite på att ni "fortsatte"erat offtopic. Jag vill gärna läsa vad andra har för erfarenheter av detta program än diskussioner om hur det uttalas (snälla använd PM, IRC eller vad ni vill, utanför denna tråd).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixies
Alla ADSL leverantörer har inte två frekvensområden (t.ex Telia) vilken gör att downloadspeeded påverkas av uploadspeeded. Så man kan säga att 8 Mbit's paketet hos telia (8 Mbit ner / 1 Mbit up (enligt dom)) är 9 Mbit totalt (up/down delas på samma frekvens) men att man fortfarande inte kan ladda upp över det som 1 Mbit tillåter.

Bredbands Bolaget har t.ex full duplex. I deras 10 Mbit paket får med 10 Mbit upp och ner, två frekvenser, downloaded påverkas inte av uploaden osv.

Vi ska nog försöka hålla detta till trådens ämne, så skicka mig ett PM om du har mer att påpeka.

Simplex: Enkelriktad trafik. A sänder till B.
Half Duplex: Dubbelriktat. A och B turas om att sända till varandra.
Full Duplex: Dubbelriktat. A och B sänder till varandra samtidigt.

Svårare än så är det inte.

Problemet ligger som någon sa i att man med TCP/IP måste skicka svarspaket hela tiden, och att den lägre upp-hastigheten inte hinner med. Om man skulle ha 8/8 skulle det funka hur bra som helst, förutom att det per definition inte skulle vara ADSL längre.

Permalänk
Medlem

Som många andra påpekat undrar även jag varför folk blir helt lyriska av att det drar lite minne.

Hur ofta kör man krävande program på datorn förutom när man spelar? Och när man spelar spelar man oftast online och då är det ändå ingen idé att ha igång några nerladdningar.

Jag behåller mitt bitcomet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Möjligt men alla mina lärare här på Campus Norrköping har sagt my alltså som det svenska flicknamnet och stavningen är just my enligt alla lärare och två formelböcker

Är inte "lilla my" det fysikaliska tecknet för densitet lr nåt?
OCh "mikro" ett prefix?

Permalänk
Citat:

Och när man spelar spelar man oftast online och då är det ändå ingen idé att ha igång några nerladdningar.

Varför inte?

Permalänk
Medlem

Trevligt litet program, men jag håller mig till BitComet! Iaf tills µTorrent får en vettig diskcache.

Varför? Jo, för just nu drar min BitComet lite drygt 220MB minne (diskcache satt till 50-500MB varierbar) och ger följande statistik:

Disk Read Statistics: Request: 156707 (freq: 60.8/s), Actual Disk Read: 1600 (freq: 0.5/s), Hit Ratio: 98.9%
Disk Write Statistics: Request: 22383 (freq: 0.0/s), Actual Disk Write: 407 (freq: 0.0/s), Hit Ratio: 98.1%

Alltså tack vare BitComets diskcache så har den läst 1600ggr från disken istället för 156707ggr och skrivit 407ggr istället för 22383ggr. Det är en himla massa mindre dragande med läsarmen fram och tillbaka på hårddisken! Ni får själva räkna ut huruvida det är bra eller dåligt för hårddisken

Inte nog med att hårddisken låter mindre och är svalare, utan med färre diskaccesser så går det betydligt fortare för andra program att accessa diskarna vilket gör att datorn känns mycket snabbare.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tvivlar på att utorrent någonsin får det om det är tänkt att snåla på CPU/RAM.
Tack för tipset dock, drog upp min diskcache från 6-50 till 50-500MB, har ju minne för att använda det...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

haha åkte på en trojan direkt när jag instalerade det :D! bra program grabbar!