Majoriteten missnöjda med PSP.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag kan bara spekulera om varför det går dåligt för Nintendo, men det beror långt ifrån att "endast" gör gulliga spel. Det beror på att de gör spelmaskiner som är omständiga att modefiera. Nomore, noless. Majoriteten utav min äldre umgängeskrets köpte PS2 runt lanseringen då det var en billig och bra DVD spelare. Att den kunde spela upp spel vart en bonus. Det har ju tom gått så långt att en represetant för Sony har sagt PS3 inte är en spelkonsol. Samma fadderuta är det med Xbox och Xbox 360. De öser en med information om maskinernas möjligheter utanför själva spelandet. Gamecube och Revolution kommer man kunna spel med, inget annat. Idag när allt fler föräldrar köper spelkonsoler för sina FPS kåta 13 åringar så är det rätt så självklart att de tar något som de kan använda till annat.

Jag skrev att de 15 och YNGRE hellre spelar GTA än Super Mario. Varför är inte det barnsligt/japanskt då?

För GTA är inget barnsligt spel och det är hög åldersgräns men det är vad folk vill ha, men nintendo fattar ju inte det utan dom gör sina nintendogs och andra tamagochi spel till japaner som alla vet har en udda spelsmak, Sedan att det finns folk här som gillar dom är ju helt förståligt som en kompis till mig hennes dotter på 9 år gillar att spela det. Du gillar ju också nintendogs så det borde väl säga en del av vad du föredrar för spel.
Och snälla försök inte intala mig att det är "åhhh sååådan spelglädje" jag får nu när jag klappar min skärm så att hunden rör sig, allvarligt har man inget bättre för sig än att spela det spelet när man är i övre tonåren då kan man inte ha mycket skoj att göra.

Och att det går dåligt för Nintendo beror inte på att det är omständigt att modefiera som du säger, utan helt enkelt för att folk börjar tröttna på alla mario spel och alla andra söta små spel. Deras hunger kräver lite mer än sådana spel.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Alla spel som ser gulliga ut är inte skit det har jag inte sagt heller men nintendo vågar ju inte ge sig på något nytt. kolla bara hur deras försäljning har gått sedan N64 kom ut (bortsett från portabla maskiner) Kommer inte REV att sälja bra så är det ute med nintendo, då får dom hålla sig till gameboyar.

Jag sa ju att dom flesta från tonåren och upp hellre spelar GTA än mario så varför säger du samma sak?

Nintendo vågar inte satsa på något nytt? Vad är då Revolution och DS om inte förnyelse? Med sina kontroller och Touch Screen gör de det som inte MS och Sony vågar.

Och notera att de senaste konsollerna jag köpt är Xbox 360 och PS1/2... Så jag är absolut ingen Nintendo-fanboy

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krillmeister
Kuben floppade rätt rejält jämfört med PS2 (vettefan hur mycket kryssbox sålde?)

Notera att jag har en själv och avgudar den

Bara för den inte säljer lika mycket som en konkurent behöver inte betyda att den floppar.
Och desutom kom PS2 år 2000 medans cuben kom 2år senare, alltså 2002.
Sedan när PS2 kom fanns det inge annat än det att köpa. PS2 va det självklara valet.
Med fler konkurenter så säljs det inte lika mycket.
Så att jämföra PS2 och Gamecubens försäljningsiffror mot varandra är omöjligt och orättvist.

Det roliga är även att för varje Xbox Microsfot sålde, och för varje PS2 som Sony sålde, så förlorade dom pengar! Det gör inte Nintendo på deras Gamecube för de inte bryr sig om det fåniga kriget om bästa hårdvara.

Sony har t.o.m med PS3 premiären sagt att de räknas med förlust per såld konsoll.

Citat:

Alla spel som ser gulliga ut är inte skit det har jag inte sagt heller men nintendo vågar ju inte ge sig på något nytt. kolla bara hur deras försäljning har gått sedan N64 kom ut (bortsett från portabla maskiner) Kommer inte REV att sälja bra så är det ute med nintendo, då får dom hålla sig till gameboyar.

haha, va? På vilken planet har du levt då?

Nintendo DS -> dubbla skärmar, wifi och touchscreen.
PSP -> vanlig speldosa.

N64 -> analog styrspak!
Playstation -> Vanlig handkontroll utan analog styr möjlighet.

Revolution -> Handkontrollerna? Är inte det nytänkande?
PS3 -> En kraftfull spel maskin med vanliga handkontroller.
Xbox -> En kraftfull spel maskin med vanliga handkontroller.

Så att Nintendo inte vågar sig på något nytt är enbart skitsnack.
Alla vet att Sony och Microsoft är de som inte gör nånting nytt och eget.

Gud va du är anti Nintendo.... har du varit med om nåt otäckt med ett NES som barn eller?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Bara för den inte säljer lika mycket som en konkurent behöver inte betyda att den floppar.
Och desutom kom PS2 år 2000 medans cuben kom 2år senare, alltså 2002.
Sedan när PS2 kom fanns det inge annat än det att köpa. PS2 va det självklara valet.
Med fler konkurenter så säljs det inte lika mycket.
Så att jämföra PS2 och Gamecubens försäljningsiffror mot varandra är omöjligt och orättvist.

Det roliga är även att för varje Xbox Microsfot sålde, och för varje PS2 som Sony sålde, så förlorade dom pengar! Det gör inte Nintendo på deras Gamecube för de inte bryr sig om det fåniga kriget om bästa hårdvara.

Sony har t.o.m med PS3 premiären sagt att de räknas med förlust per såld konsoll.

Det är ju ännu mera pinsamt att Kuben inte var bättre än den är då om den kom 2 år efter.

-------------------------------------------------------------------------------------

ando: "Nintendo vågar inte satsa på något nytt? Vad är då Revolution och DS om inte förnyelse? Med sina kontroller och Touch Screen gör de det som inte MS och Sony vågar. "

Ja det är ju väldigt nya och bra saker.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sedan så beror det mesta på hur spelen är och där fattar inte nintendo att dom måste byta stil om dom vill ha någon chans
----------------------------------------------------------------------------------

NiQ:

Jag prata inte om dom portabla sakerna maskinerna nu LÄS vad jag skrev innan du yttrar dig om det.

Ja kontrollen till N64 var ju väldigt bra.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Det är ju ännu mera pinsamt att Kuben inte var bättre än den är då om den kom 2 år efter.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sando: "Nintendo vågar inte satsa på något nytt? Vad är då Revolution och DS om inte förnyelse? Med sina kontroller och Touch Screen gör de det som inte MS och Sony vågar. "

Ja det är ju väldigt nya och bra saker.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sedan så beror det mesta på hur spelen är och där fattar inte nintendo att dom måste byta stil om dom vill ha någon chans

Haha, va?!

Har du sett grafiken till Playstation 2? Går inte ens att jämföra Gamecuben och PS2 grafikmässigt. Jag har haft båda två och spelat MÄNGDE av spel till båda och sålde PS2 för spelen börjar se så gamla ut. Nästan som att ta fram ett Playstation 1 och spela på.

Hur kan du då säga att cuben inte va bättre än playstation? På vilken sätt menar du detta?

Desutom har Nintendo lanserat massor av nya spel som är nya och de har sålt skit bra! Kolla bara Viewtiful Joe t.ex. Helt underbart och orginellt spel.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

Jag har då lite svårt att första varför spel måste vara gråa och fyllda med blod för att vara underhållande? Det är iaf den bild jag får efter att ha läst tråden :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Sony har t.o.m med PS3 premiären sagt att de räknas med förlust per såld konsoll.

Samma sak gäller Xbox 360. Och Nintendo kommer antagligen att sälja Revolution för hälften av Xbox 360 Premium och mindre än hälften av PS3. Och de kommer inte att förlora pengar på varje såld konsoll. Och ändå har de lyckats med att vara innovativa och nyskapande. Bra gjort av dem (tycker jag iaf)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Haha, va?!

Har du sett grafiken till Playstation 2? Går inte ens att jämföra Gamecuben och PS2 grafikmässigt. Jag har haft båda två och spelat MÄNGDE av spel till båda och sålde PS2 för spelen börjar se så gamla ut. Nästan som att ta fram ett Playstation 1 och spela på.

Hur kan du då säga att cuben inte va bättre än playstation? På vilken sätt menar du detta?

Desutom har Nintendo lanserat massor av nya spel som är nya och de har sålt skit bra! Kolla bara Viewtiful Joe t.ex. Helt underbart och orginellt spel.

Så du menar att Kuben klarar av mer avancerad grafik än PS2? gör du det så måste jag säga att du borde vekligen tänka om.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Samma sak gäller Xbox 360. Och Nintendo kommer antagligen att sälja Revolution för hälften av Xbox 360 Premium och mindre än hälften av PS3. Och de kommer inte att förlora pengar på varje såld konsoll. Och ändå har de lyckats med att vara innovativa och nyskapande. Bra gjort av dem (tycker jag iaf)

Tycker ja med.
Härligt att Nintendo inte ger sig in i kriget mellan hårdvaran.
Iwata för Nintendo har sagt att Microsoft och PS3 enbart skryter om deras maskiner och vilken prestanda de har, medans Nintendo vill skapa en spelmaskin som fyller tvspelarnas behov och som är anpassad till plånboken samtidigt som dom får någonting nytt.
Det är precis det Nintendo ha gjort med Revolution.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Så du menar att Kuben klarar av mer avancerad grafik än PS2? gör du det så måste jag säga att du borde vekligen tänka om.

Självklart? Är nog du som borde tänka om. Har du ens sett spelen till båda?

CPU klockfrekvens:
PS2: 299mhz
GC: 485mhz

System Floating-point Arithmetic Capability:
PS2: 6.2 GFLOPS
GC: 10.5 GFLOPS

"The GameCube is the smallest console by far--and its snazzy purple casing makes it stand out. As Richard put it, "It's the baby."

However, it's just as powerful, graphically, as the Xbox. "It would be stupid if it wasn't," Anthony said, "because it came out at the same time.

It would have no excuse to have poorer-looking graphics." The GameCube's graphics processor is 162 MHz compared with PS2's 147 MHz.

While acknowledging that the GameCube is more powerful than the PS2, Matthew said he still prefers the PlayStation because of its games. It's important to note, however, that Nintendo has a loyal following for many of its proprietary games. Remember, Nintendo is the proud inventor of Donkey Kong and the Mario Brothers games (which we at PM hold close to our heart)."

Shootout! Xbox Vs. GameCube Vs. PlayStation 2:
http://www.popularmechanics.com/technology/computers/1278831....

Tvivlar på att du ens har sett skillnaden på PS2 och Gamecube spelen.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
För GTA är inget barnsligt spel och det är hög åldersgräns men det är vad folk vill ha, men nintendo fattar ju inte det utan dom gör sina nintendogs och andra tamagochi spel till japaner som alla vet har en udda spelsmak, Sedan att det finns folk här som gillar dom är ju helt förståligt som en kompis till mig hennes dotter på 9 år gillar att spela det. Du gillar ju också nintendogs så det borde väl säga en del av vad du föredrar för spel.
Och snälla försök inte intala mig att det är "åhhh sååådan spelglädje" jag får nu när jag klappar min skärm så att hunden rör sig, allvarligt har man inget bättre för sig än att spela det spelet när man är i övre tonåren då kan man inte ha mycket skoj att göra.

Och att det går dåligt för Nintendo beror inte på att det är omständigt att modefiera som du säger, utan helt enkelt för att folk börjar tröttna på alla mario spel och alla andra söta små spel. Deras hunger kräver lite mer än sådana spel.

GTA är inget barnsligt spel för att det inte är något barnsligt spel. Sure.
Du är väl medveten om att Super Mario Bros 3 har sålt mer än alla GTA spel tillsammans va? Du är ju dessutom medveten om att Nintendogs är bland de bästsäljade spelen ute idag? Och vad gillar jag för spel då eftersom jag finner det intressant med interaktion och AI? Aldrig att jag skulle kunna köra Maffia, Deus Ex, Vampire The Masquerade - Bloodlines eller något, gud förbjud det är ju vuxna teman i dem.

Du kör ditt race och jag kör mitt, ingen snack om det. Men kom förfan inte och släng ut dig en massa skit om folk som spelar spel med gulliga teman.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

Så du menar att Kuben klarar av mer avancerad grafik än PS2? gör du det så måste jag säga att du borde vekligen tänka om.

Den enda som behöver tänka om det fallet är du. Det är inget snack om saken, GC klarar av mer uträkningar än vad PS2 gör. Resident Evil 4 är ett lysande exempel.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Nintendo DS -> dubbla skärmar, wifi och touchscreen.
PSP -> vanlig speldosa.

Revolution -> Handkontrollerna? Är inte det nytänkande?
PS3 -> En kraftfull spel maskin med vanliga handkontroller.
Xbox -> En kraftfull spel maskin med vanliga handkontroller.

Försöker du intala dig att DS har mer finneser än vad PSP har? jag tar 1 stor skärm framför 2 små när som helst, wifi har PSP med. touchscreen är coolt det har inte PSP men den är kapabel till så mycket mera. Inse bara att du inte tål om någon säger nått dumt om din lilla nintendo. Jag har ju sagt att jag har en DS också kan du inte fatta det? Men du har ingen PSP du har på sin höjd testat en i butik och har inte råd att köpa den därför måste du försöka intala dig själv att den är kass.

Om dom kommande maskinerna behöver vi inte prata om då vi inte har möjlighet att testa dom ännu. Men om handkontrollen är det enda så är det bye bye med nintendo, sedan tycker inte jag att trådlösa kontroller är vanliga, LIVE tycker jag inte är något negativt utan bara roligt och "nytt" i konsoll världen sedan xbox kom.

Så innan du har möjlighet att köpa/testa sakerna borde du inte prata om det, och nintendo är inte GUD inse det för ditt eget bästa.

---------------------------------------------------------------------------------------

Bi99uy vart är nintendogs mest populärt (land) och vilken åldersgrupp?

Det är ju du som snackar skit om allt och alla i varje tråd klagar du på saker så när någon klagar på det du gillar blir du lite smått galen.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Försöker du intala dig att DS har mer finneser än vad PSP har? jag tar 1 stor skärm framför 2 små när som helst, wifi har PSP med. touchscreen är coolt det har inte PSP men den är kapabel till så mycket mera. Inse bara att du inte tål om någon säger nått dumt om din lilla nintendo. Jag har ju sagt att jag har en DS också kan du inte fatta det? Men du har ingen PSP du har på sin höjd testat en i butik och har inte råd att köpa den därför måste du försöka intala dig själv att den är kass.

Om dom kommande maskinerna behöver vi inte prata om då vi inte har möjlighet att testa dom ännu. Men om handkontrollen är det enda så är det bye bye med nintendo, sedan tycker inte jag att trådlösa kontroller är vanliga, LIVE tycker jag inte är något negativt utan bara roligt och "nytt" i konsoll världen sedan xbox kom.

Så innan du har möjlighet att köpa/testa sakerna borde du inte prata om det, och nintendo är inte GUD inse det för ditt eget bästa.

Haha, har du mens eller?

Klart jag tål kritik om nintendo, men du verkar inte tåla att ditt kära PSP får hårda ord, du lackar ju ur helt.

Jag har råd med PSP men kommer inte köpa det för sånna spel som kommer till PSP vill man spela på en TV, inte i fickformat. Helt ovärt att köpa en PSP enligt mig.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Så har ni glömt hur allt nintendo gör är fult.

NiQ du lackar ju också ur då någon säger något dåligt om Nintendo.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Haha, har du mens eller?

Klart jag tål kritik om nintendo, men du verkar inte tåla att ditt kära PSP får hårda ord, du lackar ju ur helt.

Jag har råd med PSP men kommer inte köpa det för sånna spel som kommer till PSP vill man spela på en TV, inte i fickformat. Helt ovärt att köpa en PSP enligt mig.

Nä du verkar ju inte tåla det, Nä jag tål inte heller när andra bara pratar skit om en annan maskin bara för att dom själva inte har den. och ja mitt PSP är mig mer kärt än vad mitt DS är.
Jaha du har råd men vill spela det på TV istället OK då fattar jag.
Sedan säger nintendo alltid att dom andra skryter m.m men i sluändan vinner dom andra ändå. Så kommer också fallet att vara här.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
sedan tycker inte jag att trådlösa kontroller är vanliga

Ta och köp en ovanlig kontroll i närmaste butik för 300kr då Trådlösa kontroller har ju funnits typ sen PS1. Det som är otroligt är ju mera det att de kommer som standard...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Nä du verkar ju inte tåla det. och ja mitt PSP är mig mer kärt än vad mitt DS är.
Jaha du har råd men vill spela det på TV istället OK då fattar jag.
Sedan säger nintendo alltid att dom andra skryter m.m men i sluändan vinner dom andra ändå. Så kommer också fallet att vara här.

Hur menar du att dom andra vinner i slutändan? Bara för du är PSP fanboy behöver inte betyda att hela världen tycker som du.

Och jepp, jag tål kritik.

Nä jag har inget PSP och kommer aldrig köpa det för jag anser att jag hellre vill spela rally, FPS spel och sport spel på Xbox eller PS2. Skulle aldrig lägga pengar på en PSP. DÄRFÖR håller jag mig till DS. Sedan verkar DS spelen mycket roligare tycker jag.

Men det är självklart du får kasta hur mycket skit du vill på DS, jag kommer ändå tycka det är roligt och du kommer tycka det är skit.

PSP kastar jag inte skit på för jag inte ha det, men om du kallar kasta skit på när man säger att jag hellre vill ha en annan spelmaskin än den så visst, tyck det då.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Bi99uy vart är nintendogs mest populärt (land) och vilken åldersgrupp?

Det är ju du som snackar skit om allt och alla i varje tråd klagar du på saker så när någon klagar på det du gillar blir du lite smått galen.

Kollar man över mestsålda DS spel i tex Manual, på diverse hemsidor som säljer spel och i butiker så är Labrador & Friends det bästsäljande spelet, tätt följt utav Castlevania. Åldergrupp har jag ingen aning om då de inte för statistik över sådant.

Jag snackar skit? Kom igen nu, bättre kan du. Förutom kanske ett eller 2 små fakta fel någonstans i någon tråd, så är det inget. Det är egna påståenden utav egna erfarenheter som jag skriver om, det är knappast någon värdslig sanning så ta för vad det är, en åsikt. Jag lackar knappast ut på ifall någon tycker om något som jag inte gör, det är när folk går till en sådan bebis nivå att de klankar ner på en som person. Titta på min post historik, hur ofta klagar jag? Hur ofta klagar jag på saker som jag är ensam om? Bara för att jag inte tycker om kontrollen till PSP och inte gillar dess spelutbud och för att du nu lhar läst de trådarna, så betyder det knappast att jag klagar på allting. Bara det faktum att jag måste förklara mig är ju smått löjligt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Hur menar du att dom andra vinner i slutändan? Bara för du är PSP fanboy behöver inte betyda att hela världen tycker som du.

Och jepp, jag tål kritik.

Hur kan jag vara PSP fanboy? jag äger PSP, DS, XBOX, SNES, PS2 och GAMECUBE

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Bara för du är PSP fanboy

*host*
fanboy

2. A pathetic insult often used by fanboys themselves to try and put down people who don't like whatever it is they like.

*host*

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Man märker direkt att NiQ är ett fanboy både på hans bild och singnatur sedan på det han skriver.

Som sagt Japaner är lite speciella när det gäller spel dom är väldigt mycket för "gulligull" Och enligt texten så är det ju inte maskinen som är nöjda/missnöjda med utan spelutbudet. Men som någon sa det ändras ju väldigt fort nu snart.

Själv har jag både DS och PSP och kan ju säga att DS inte har någon chans mot PSP och absolut inte när spelen börjar trilla in, Det enda jag gillar riktigt mycket till DS är "castlevania: dawn of sorrow"

Detta skrev mBr ett par rader nedanför mitt första inlägg så jag undrar vem det va som började kallad en andra fanboy först.

Du tog ju till dig ordet fanboy och använde det mot mig direkt du fick chansen. Bra försvarsmekanik.

och som Kazen skrev:
Fanboy - A pathetic insult often used by fanboys themselves to try and put down people who don't like whatever it is they like.

Men okej, säger du att du inte är en fanboy så är du inte det.
Men det verkar ändå som du ovanligt mycket vill kalla mig fanboy, hur kan det komma sig?

Jag har Gamecube, Xbox och har ägt PS2 också. Äger även Sega Mega Drive och Master System. har spenderar 100 tals timmar hos kompisar med Playsation 1 för spelen va skit roliga.
Hur kan jag då vara en fanboy till nintendo?
Det är precis som du säger. Men om du fortsätter kalla mig fanboy så verkar du verkligen ha problem att släppa vissa saker. Kan du inte bara ge dig?

Du är ingen fanboy, jag är ingen fanboy.
Make love, not war.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Re: Majoriteten missnöjda med PSP?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
"As of the end of September of this year, the Nintendo DS has sold 3.2 million units while the Sony PSP has sold just 1.7 million units in Japan, according to sales figures provided by Japanese games site Dengeki Online. The PSP’s game lineup is a source of major dissatisfaction for gamers, with just 15.3 percent of them satisfied about the games available for the system. Compare that to nearly 50% of DS owners who are happy with the games available for the DS."

15.3% av de som köper PSP spel är nöjda, medans hela 50% av DS spelarna är det.

Ska man ta upp statistik så ska man ta upp färsk och opartisk fakta.

PSP har sålts i mer än 10 milj examplar i världen hittills och det är fördelade såhär:

  • Japan och Asien: 3 miljoner

  • Nordamerika: 4.47 miljoner

  • Europa: 2.53 miljoner

Vad kan man se här då?
Jo, på två månader har PSP sålt nästan lika mycket i Europa som i Japan, där den funnits på marknaden i snart ett år. I Nordamerika säljer den bäst.

Av dessa siffror kan man se att japaner gillar smågullgull spel som Nintendogs med mera, som finns till NDS. Amerikaner och Europeer gillar high-end prylar och action/sportspel.

Jag har inga siffor på hur mycket Nintendo DS sålt i olika regioner, men man kan ändå konstatera att dina uppgifter är gamla och dessutom täcker de bara Japan, där den alltså inte är som mest populär.

Edit: Fixade några stavfel.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Detta skrev mBr ett par rader nedanför mitt första inlägg så jag undrar vem det va som började kallad en andra fanboy först.

Du tog ju till dig ordet fanboy och använde det mot mig direkt du fick chansen. Bra försvarsmekanik.

och som Kazen skrev:
Fanboy - A pathetic insult often used by fanboys themselves to try and put down people who don't like whatever it is they like.

Men okej, säger du att du inte är en fanboy så är du inte det.
Men det verkar ändå som du ovanligt mycket vill kalla mig fanboy, hur kan det komma sig?

Jag har Gamecube, Xbox och har ägt PS2 också. Äger även Sega Mega Drive och Master System. har spenderar 100 tals timmar hos kompisar med Playsation 1 för spelen va skit roliga.
Hur kan jag då vara en fanboy till nintendo?
Det är precis som du säger. Men om du fortsätter kalla mig fanboy så verkar du verkligen ha problem att släppa vissa saker. Kan du inte bara ge dig?

Du är ingen fanboy, jag är ingen fanboy.
Make love, not war.

För att du endast talar om väl om DS jag pratar inte bara bra om PSP jag har sagt bra saker om DS med och att det finns några bra spel till den. Det är den stora skillnaden på dig och mig.

Det enda jag gillar riktigt mycket till DS är "castlevania: dawn of sorrow" <--- Så skulle inte ett "fan" säga.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
För att du endast talar om väl om DS jag pratar inte bara bra om PSP jag har sagt bra saker om DS med och att det finns några bra spel till den. Det är den stora skillnaden på dig och mig.

Det enda jag gillar riktigt mycket till DS är "castlevania: dawn of sorrow" <--- Så skulle inte ett "fan" säga.

Alltså... självklart pratar jag bra om DS eftersom jag tycker det är bra.
Sedan har jag testat PSP men tycker inte den faller mig i smaken.
Om jag känner för att spela de spel som finns till PSP så vill jag spela de på tv, det är därför jag har en Xbox. För att kunna spela sånna spel.

Så skillnaden mellan mig och dig är att du har talat gott om både DS och PSP? Men... jag kan inte tala nå gott om PSP förutom att den är snygg och har bra grafik. Oh, där va det! Så, nu har jag också sagt bra saker om båda.

Är det nåt fel föresten och vara ett fan?

Jag gillar hårdrocks-progbandet Dream Theater mest, men det betyder inte att alla andra band är dåliga.
Jag gillar Nintendo mest men det behöver inte betyda att jag tycker allt annat är dåligt.
Förstår du?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Så skillnaden mellan mig och dig är att du har talat gott om både DS och PSP? Men... jag kan inte tala nå gott om PSP förutom att den är snygg och har bra grafik. Oh, där va det! Så, nu har jag också sagt bra saker om båda.

Men kan man inte säga något bra om en sak, varför bara säga skit om den då? det är ju bättre att inte säga något alls då ju. och prata på att grafik inte är allt. och att nintendo vet det därför sattsar dom inte på det bla bla bla???

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

http://www.ctrlaltdel-online.com/?t=archives&date=2005-02-05

Mitt inlägg i den här debatten...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Men kan man inte säga något bra om en sak, varför bara säga skit om den då? det är ju bättre att inte säga något alls då ju. och prata på att grafik inte är allt. och att nintendo vet det därför sattsar dom inte på det bla bla bla???

Alltså vad är det du inte förstår?! Jag fattar inte!

Du gillar PSP mer än DS. Du tycker PSP är bra men hatar inte DS.
Jag gillar DS mer än PSP men hatar inte PSP för det.

Vad är ditt problem?

Haha, skön bild!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Mortifer666: Den där Playstation 2 typen på bilden är en idiot. Han har ju shorts på sig när det är snö på marken

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Alltså vad är det du inte förstår?! Jag fattar inte!

Du gillar PSP mer än DS. Du tycker PSP är bra men hatar inte DS.
Jag gillar DS mer än PSP men hatar inte PSP för det.

Vad är ditt problem?

Haha, skön bild!

Enda problemen är att du lyfter nintendo till skyarna och hackar så fort någon säger emot, har läst andra trådar av och med dig
b.la "Nintendo, tvspelets kungar!" där du skriver i ditt första inlägg

"Så ni som säger att Xbox är bättre än Gamecube för grafiken är bättre, eller tycker att PSP är bättre än DS för samma anledning, ojoj... ni har mycket kvar att lära er."

Det kallar jag att tracka ner på alla som inte tycker som dig.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Mortifer666: Den där Playstation 2 typen på bilden är en idiot. Han har ju shorts på sig när det är snö på marken

Många som har...
Peter Jackson - regisören till LOTR-filmerna har alltid shorts...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if