Xbox 360 - Vilka butiker har INTE fullbokat?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 - Vilka butiker har INTE fullbokat?

Tjo! Det är ju så att dom första leveranserna utav Xbox 360-konsoler är fullbokade nästan överallt. Och den andra leveransen som dom flesta butiker får kommer först den 16:e december. Det jag skulle vilja ha reda på lite snabbt är vilka butiker som inte har den första leveransen fullbokad än.

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du är nog ganska så sen :S Jag beställde från den största finska nätbutiken som säljer elektronik för nästan 2 månader sen... Jag borde vara bland de 10 sista som får den på release-dagen. Och det går rykten om att man inte kommer att få nån före nästa år om man inte förhandsbokar...

Din bästa chans är nog att försöka hitta nån liten spelbutik och fråga där... Jag var tex inne i en liten butik i min hemstad (20 000 invånare) och där hade ingen förhandsbokat... Det är de småbutikerna som kan ha några kvar, eller så kan du ju gå in i nån matbutik som också säljer elektronik... Lycka till i alla fall

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag tänker chansa och dra till Onoff i stan samma dag som den släpps.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag tänker chansa och dra till Onoff i stan samma dag som den släpps.

du är nog inte den ände som har tänkt så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag sitter och funderar fortfarande på om jag ska dra till Elgiganten när det väl är dax. Inte för att jag är speciellt intresserad av konsollen... det är prylbögsgenen inom mig som gör sig hörd antar jag

Permalänk
Medlem

Hmm. Tror inte att det går att få tag på en enhet på något annat sätt än att förhandsboka. Tror inte t.ex. Elgiganten kommer ha några i lager på releasen, då alla gått till dom som förhandsbokat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

äh, jag tror det är skitsnack. Samma sak när WoW kom ut. Då fick man höra att om man inte boka så skulle man inte få tag på det. Första butiken jag gick in på när det kom hade det.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gick bara förbi affären i stan och råkade droppa in, slutade med ett 360 och 3 spel....va 3 dar sen så det va lite kul att man kunde inpulshandla det och ändå få det på relesedagen.

Jag tror också det inte kommer vara någon direkt bist på dom, många som inte kommer att hämta ut gissar jag på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
äh, jag tror det är skitsnack. Samma sak när WoW kom ut. Då fick man höra att om man inte boka så skulle man inte få tag på det. Första butiken jag gick in på när det kom hade det.

Jag fick inte tag på WoW någonstans före 3 månader efter pga att jag inte förhandsbokade...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

stormarknaderna har nästan alltid reserverat ett antal till varje av sina butiker, så vill ni ha en är det tält sovsäck utanför som gäller utan bokning..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att sticka till olika butiker som Elgiganten och Onoff imorgon och höra. Men tror ni det är någon ide?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Jag funderar på att sticka till olika butiker som Elgiganten och Onoff imorgon och höra. Men tror ni det är någon ide?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Visa signatur

AMD64 4000+ | 2048MB Corsair Value Select | Geforce 7800GTX 256MB | Asus A8N-SLI Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSavage
www.microstore.se

Tack! Har lagt en beställning hos dom nu. Får hoppas att inte deras första leverans är förbokad nu.

Visa signatur
Permalänk

Enligt min kompis som jobbar på EB-games så är Xbox 360s första leverans (2a dec) fullbokad i hela Sverige. Vet inte om det bara gäller EB-games eller alla affärer.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Enligt min kompis som jobbar på EB-games så är Xbox 360s första leverans (2a dec) fullbokad i hela Sverige. Vet inte om det bara gäller EB-games eller alla affärer.

Ah,
http://www.ebgames.se/
butiken som snart haft "vi bygger om hemsidan" i ett år.

Dessutom har de DOA4 som releasetitel på sin XBox 360 sida, så blev ju inte fallet.

Permalänk

Äh... köp ett core-paket. Finns nog gott om dem

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Enligt min källa på game så är första leveransen i princip fullbokad. Har man tur så kan man få ett om man tältar vid en butik... Sen så kommer inte nästa leverans förs slutet av januari till början av februari

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

jag säger lycka till att få tag på ett ex om ni inte bokat me tanke på det extremt låga antalet som kommer in första sändningen innan nyår.

Permalänk
Medlem

Tycker det är roligt att folk verkar sig veta ifall det går att få tag på eller inte.. Det är ju liksom bara att vänta tills konsollen släppts innan någon kan veta.

Permalänk
Medlem

Aja, det är inte hela världen om man får vänta någon månad.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Game och EB Games i Linköping har kvar corepaketet iaf, premium var fullbokat på bägge ställena.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Sötast

Skillnaden mellan att WoW och XB360 är "slutsålda" redan är att wow såldes i så många exemplar att det faktiskt tog slut....

Medans Microsoft bara släpper ett lågt lågt antal konsoller så att det garanterat ÄR fullbokat överallt - Nice hype! Därav tror fler människor att konsollen är slutsåld för att den är så bra och ännu fler beställer en, nåja... det hoppas iallafall microsoft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Skillnaden mellan att WoW och XB360 är "slutsålda" redan är att wow såldes i så många exemplar att det faktiskt tog slut....

Medans Microsoft bara släpper ett lågt lågt antal konsoller så att det garanterat ÄR fullbokat överallt - Nice hype! Därav tror fler människor att konsollen är slutsåld för att den är så bra och ännu fler beställer en, nåja... det hoppas iallafall microsoft.

tror jag inte de tjänar på egentligen. och det var samma när PS2 kom, inte blev jag gladare för att den var besvärlig att få tag i.. (och dyr pga av bristen och lömska handlare dessutom..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Medans Microsoft bara släpper ett lågt lågt antal konsoller så att det garanterat ÄR fullbokat överallt - Nice hype! Därav tror fler människor att konsollen är slutsåld för att den är så bra och ännu fler beställer en, nåja... det hoppas iallafall microsoft.

Rena rama spekulationerna, MS vill självklart att det ska finnas XBox 360 till varje kund i affärerna under julrushen. Under december så ökar försäljninen av sådana här varor enormt, och att missa det vore en stor förlust.

Permalänk
Medlem

Ja ställ den frågan till microsoft men bara i usa blir det flera tio tusentals som förbokat på dom större kedjorna EBg ames osv utan en till jul för att det inte finns tillräkligt många.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Du är nog ganska så sen :S Jag beställde från den största finska nätbutiken som säljer elektronik för nästan 2 månader sen... Jag borde vara bland de 10 sista som får den på release-dagen. Och det går rykten om att man inte kommer att få nån före nästa år om man inte förhandsbokar...

Din bästa chans är nog att försöka hitta nån liten spelbutik och fråga där... Jag var tex inne i en liten butik i min hemstad (20 000 invånare) och där hade ingen förhandsbokat... Det är de småbutikerna som kan ha några kvar, eller så kan du ju gå in i nån matbutik som också säljer elektronik... Lycka till i alla fall

Antar att du talar om jakobstad Antar även att du menar firman med blå fin logo där jag arbetar

Ontopic: jag köper den inte när den kommer ut för jag väntar tills jag får se möjligheterna med chippning

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

2 December 2005

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

Tänker köpa när priset gått ner till 2000kr på det där core paketet

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
2 December 2005

Mmm?

Kurosaki-San: Det kan säkert ta mer än ett år.

Visa signatur