Permalänk
Medlem

ombyggnad för 120 fläkt, men var..

Köpa först och tänka sen funkar inte alltid så bra, hehe, sitter nu med en 120 fläkt som jag saknar förberett fäste för i lådan...

frågan är nu var jag ska envetet bygga om för att placera den...

Bäst vore ju nära processorn, dvs baksidan... men blir så lurigt att lyckas sätta den där så bollar lite med teorier om alternativ...

(Sitter en fläkt på cpu, en i toppen på lådan, och kanske en i fronten...)

Frågan är om man då ska placera 120mm fläkten på lådans sido-lock.. dvs vänster sida... frågan är då om den ska sättas högt eller lågt eller mitten....

eller om jag ska sätta den så den suger in luft i botten på lådan..

eller i fronten.... men de bör ju ska onödigt me väsen från lådan som man kommer märka....

åh jag vet inte... bäst vore ju baksidan...

===========================

fråga 2.

Kan man på de fläktar som matar ut luft, sätta ett filter mellan den och chassit... för att de ska låta mindre utvändigt...

Dagens i-landsproblem

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Jag har en 80mm Fläkt som sitter på väntersida nästan exakt över min processor fläkt. hade min temp på i burken då max 40 grader när detn fläkten abra åkte i 5v så har jag nästan 50grader o burken + väldigt varm i rummet

Visa signatur

|AMD 3700+ [KAB2E] | 512mb DDR | ASROCK DUAL-SATA2 | ATI Radeon 9600XT
|P4 2.53GHz@2,85GHz | Gigabyte GA-8SG800 |256mb DDR333 | GeForce TI200
|Server: Celeron 1,0Ghz | 128Mb 133 | TNT2

Permalänk
Avstängd
Visa signatur
Permalänk
Medlem

sätt i väggen så den blåser på ditt graffe

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

humm... mjasså...

Edit:
=====================
Funderar på sätta den i botten, så den blåser upp kallluft(bör det ju vara under datorn..) genom datorn... låter det tokigt?

Den står ju på fötter (pluss mjuka tussar på den) så den blir ju inte strypt såsett...

-har startatupp nexusen och den blåser ju knappt nåt.. men å andra sidan kanske de inte behövs mer än lite cirkulation..

alternativ 2... sätta den på sidan smått ovanför cpu fläkten fast inte helt... men känns som om de vore fler nackdelar med detta... två fläktar på raken... borde ju kommaut mer oljud ur lådan samt vindarna bör väl komma i otakt.. haha

alternativ 3.... längst nere i fronten... in-luft.... samma som att ha den i botten... men då bör det allt va smidigare att ha i botten, eller (slippa kapa fina sidan... bör även vara mer dämpande)?

Hjääälp...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,