Asus GeForce 6600 256MB Igen

Permalänk
Medlem

Asus GeForce 6600 256MB Igen

Varför skulle den med 128mb vara bättre? Den är ju lite dyrare iochförsig men hur mycket bättre är den? Jag har En pentium 4 processor 2,66ghz Med 512 ram(vilket jag också skall uppgradera.

Skall spela oblivion hade jag tänkt, tror ni att det räcker om jag har 1024ram och det nya grafikkortet? Och även hur tar man reda på helt säkert vad man har för grafikkortstyp. Jag kollade i direct x setupen och där stod det agp, fast det stod även något om pci. Jag vill bara vara säker på vad jag har för kort så jag inte köper fel.

Sitter bara vid min dator på helgerna, annars så går jag i skola på ett annat ställe där jag har en sämre dator. Och på min "bra" dator har jag inte internet, eftersom jag är en fattig student.

Kommer jag märka stor skillnad om jag uppgraderar? Jag vill bara slippa lagg egentligen, fast det är ju inte fel med bra grafik på köpet.

Tackar på förhand för alla bra svar, det att det finns folk som kan reda ut begreppen åt mindre vetande.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Det är svårare att hålla höga frekvenser på minnena om man har flera moduler. Därför är det nästan alltid lägre klockfrekvenser på minnena om det är mer minne. Sen är kortet hel enkelt lite för slött för att kunna utnyttja 256MB ram.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Re: Asus GeForce 6600 256MB Igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem