Feedback : EMC Elitemodds multimedia center 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spinifer
Varför har du suddat över "Days of our lives" på teven?

Därfär att det är inte jag som tittar på den skiten:)Tänkte att jag skulle slippa svara genom att sudda ut skiten:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra jobbat för övrigt..

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, riktigt bra!

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk

ja jag blev hyffsat nöjd:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fint jobb.

Synd bara att du envisas med tyg på så många byggen.
Med svart eller silverfinish hade det sett riktigt snyggt ut imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Fint jobb.

Synd bara att du envisas med tyg på så många byggen.
Med svart eller silverfinish hade det sett riktigt snyggt ut imo.

Ville inte ha det från början,det var killen som svetsade så djävla dåligt.Sedan blev det inte bra med allt slipande.Annars hade jag lackat den.:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har då sett många av dina moddar med varierande kvalité imo, det kanske du håller med om också

med detta bygge överträffar du dig själv å jag måste säga att jag är riktigt imponerad, det blev sketasnyggt

en tanke är alltid att du kan få en fin finsih genom att lacka insidan av plexiskivor och skruva fast på chassit? dock tycker jag att högtalartyget passar bra.

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
har då sett många av dina moddar med varierande kvalité imo, det kanske du håller med om också

med detta bygge överträffar du dig själv å jag måste säga att jag är riktigt imponerad, det blev sketasnyggt

en tanke är alltid att du kan få en fin finsih genom att lacka insidan av plexiskivor och skruva fast på chassit? dock tycker jag att högtalartyget passar bra.

Ja fast man kan ju inte tycka om allt:)Det är ju som bilar. alla gillar ju inte en viss modell m.m:)
Men tack för det possetiva inlägget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe när jag såg fl
ken på tven trode jag inte att det var något du kört dit utan att det va någe fel på den eller attt tecten var åp väg upp men som tur va orkade jag läsa lite i tråden efter en veckas frånvaro hehe

Nice bygge, du ska inte köra in någe soft htpv program på den ?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

det går inte att byta placering på ccfl röret, så man slipper se den om man står och kollar ner genom gallret?

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp mig

Hej! Jag heter Andreas. Det är enna väldigt snygga arbeten du har gjort!

Jag skulle väldigt gärna ha hjälp med en ritning på något som liknar ett shuttlex chassit men som passar ett normalstort moderkort. Jag har inte jätte gott om pengar så den måste störstadels vara gjord av delar från gammla skräp chassin och sånt man kan hitta på tippen. Det behöver inte se nått himmlans fräsigt ut, det skall bara vara praktiskt, väga lite och litet.

De komponänter jag vill bygga in i chassit är: ett moderkor som suttit i en

-Fujitsu-siemens scaleo800

-Ati shapphire grafikkort

-ett nätagg från en Fujitsu-siemens scaleo800 (vill järna modda det också så att det får plats bättre)

-2 hårddiskar

-1 DVD brännare

-1 ljudkort

-2 nätverks kort

-Några extra fläktar

-2 ramminnen

Alla dessa delarna har jag hemma, men jag kan värkligen inte komma på något praktiskt sätt...
Jag tänkte ha den som landator.

Bilder som förhoppningsvis kan hjälpa dig:

http://www.quakeconpics.com/2003/day2/qc2k3.ym.2003-08-15.662...
http://www.ixbt.com/mainboard/shuttle/ss51x/back-1.jpg
http://www.firingsquad.com/hardware/ss51g/images/04.jpg
http://www.xbitlabs.com/images/mobile/shuttle-sff/devil.jpg

Jag hoppas att du tar dig tiden att skissa upp ritningar och ge mig tipps på hur jag skall bära mig åt.

Min e-mail adress är my_toolbox@hotmail.com

PS: Jag är bata 15 år, men jag är mycket kreativ och händig. Så snälla ge inte upp för den sakens skull.
Kan du även skicka ritning på scartkabeln som du byggde.

Hejdå

Visa signatur

7-eleven

Permalänk

scartkablen funkar endast till radeon kort och sök på radeon i graffe delen så ser du en tråd där det står något med vga-> scart endast radeon

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
scartkablen funkar endast till radeon kort och sök på radeon i graffe delen så ser du en tråd där det står något med vga-> scart endast radeon

han hade ett radeon.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

skisska lite på papper....kolla på andra chassin hur dom löst diverse problem...blir roligare om du har lite personlig prägel på chassiet
men skulle kunna tipsa om ett kubformat chassie med nåt slags bärhandtag på?

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

7-eleven: Varför inte starta en egen tråd???Du kan ju få hjälp även där!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I heliga birgittas mus, fan vad nice! Kreativt! Synd att man själv inte kan göra sånt... bah.
Jebus...
Snyggt jobbat elite, riktigt fint, kan nog inte säga mer.
Föresten, är det svårt att sätta dit trä istället utanför? Skruvar hade kanske inte funkat men lim, hade det hållt?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
I heliga birgittas mus, fan vad nice! Kreativt! Synd att man själv inte kan göra sånt... bah.
Jebus...
Snyggt jobbat elite, riktigt fint, kan nog inte säga mer.
Föresten, är det svårt att sätta dit trä istället utanför? Skruvar hade kanske inte funkat men lim, hade det hållt?

japp hade en tanke på det oxå¨:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte lika snyggt med trä. Plus att det finns redan så många i trä.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Inte lika snyggt med trä. Plus att det finns redan så många i trä.

jaha och? finns ju så många bilar redan med 4 hjul, varför göra nya?

neh orka, men snyggt blev det iaf, dock passar det inte i helheten, men det är ju en annan sak

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
jaha och? finns ju så många bilar redan med 4 hjul, varför göra nya?

neh orka, men snyggt blev det iaf, dock passar det inte i helheten, men det är ju en annan sak

Jo i min helhet passar den in perfekt:cool:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Jo i min helhet passar den in perfekt:cool:

Självklart

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En miss

Orkade inte läsa igenom alla inlägg eftersom det var så många men såg att ingen, i de inläggen jag läste, kommenterat en ganska uppenbar miss...

Dina kylflänsar "ligger ned". Alltså flänsarna ligger vågrätt. De ska sitta lodrätt. Nu kanske ni tycker att jag bara är dryg men det här är viktigt när man kyler med konvektion.

Konvektion är rörelser i gaser som orsakas av att densiteten, dvs. tyngden, varierar mellan gasens olika delar. Detta gäller vätskor också (tänk på lavalampan).

Alltså, värmen överförs från komponenterna till flänsarna. Flänsarna värmer upp luften kring sig, varpå luften blir lättare av ökad temperatur och stiger uppåt och ny kall luft kommer in underifrån. Flänsarna är alltså byggda med detta i åtanke så att luften ska kunna passera uppåt mellan dem. Detta är själva basen utifrån varför man använder kylflänsar.

I rum med dålig luftrörelse kan det ha stor betydelse hur flänsarna sitter. Har du däremot en bordsfläkt som står och blåser mot flänsarna så är konvektionseffekten inte avgörande eftersom ny luft kommer till flänsarna ändå. Frågan är, som sagt, om inte själva poängen med fläsnarna försvinner då...

Hoppas det blir bra ändå.

Visa signatur

MSI K8T Neo2 FIR, AMD 3500+ s939, Corsair Value S. PC3200 2x512MB, Inno3d GF 6800 GT @ Ultra, Western Digital Raptor 74GB, Seagate 200GB, Creative SB Audigy 2 ZS, NEC ND-3500A, Acousticase 6607A, Creative Gigaworks S750

Permalänk

om han nu säger att den är ljummen efter någon dags användning så kvittar de nog.. sen så ligger flänsarna ner på en slot1 prolle jag har så... sen är flänsarna överdimensionerade för just detta så de är lungt.. sen så finns de ju en fläkt som kylar den värmast e delen plus att lådan står vid en dörr öppning spring för bi där några ånger med små barn så är den nog kall igen...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
om han nu säger att den är ljummen efter någon dags användning så kvittar de nog.. sen så ligger flänsarna ner på en slot1 prolle jag har så... sen är flänsarna överdimensionerade för just detta så de är lungt.. sen så finns de ju en fläkt som kylar den värmast e delen plus att lådan står vid en dörr öppning spring för bi där några ånger med små barn så är den nog kall igen...

Jo, men han kanske vill kunna sätta i tyngre saker? Dessutom kanske man vill slippa de två fläktarna i lådan som jag ändå inte riktigt förstår vad de är bra för. Isoleringen är också ganska märklig i tanke på att lådan är öppen på ovansidan.

Visa signatur

MSI K8T Neo2 FIR, AMD 3500+ s939, Corsair Value S. PC3200 2x512MB, Inno3d GF 6800 GT @ Ultra, Western Digital Raptor 74GB, Seagate 200GB, Creative SB Audigy 2 ZS, NEC ND-3500A, Acousticase 6607A, Creative Gigaworks S750

Permalänk
Avstängd

det skumma är att alla flänsar som går att få tag på har flänsarna åt fel håll.. välldigt synd..

Visa signatur
Permalänk

Re: En miss

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olmeri
Orkade inte läsa igenom alla inlägg eftersom det var så många men såg att ingen, i de inläggen jag läste, kommenterat en ganska uppenbar miss...

Dina kylflänsar "ligger ned". Alltså flänsarna ligger vågrätt. De ska sitta lodrätt. Nu kanske ni tycker att jag bara är dryg men det här är viktigt när man kyler med konvektion.

Konvektion är rörelser i gaser som orsakas av att densiteten, dvs. tyngden, varierar mellan gasens olika delar. Detta gäller vätskor också (tänk på lavalampan).

Alltså, värmen överförs från komponenterna till flänsarna. Flänsarna värmer upp luften kring sig, varpå luften blir lättare av ökad temperatur och stiger uppåt och ny kall luft kommer in underifrån. Flänsarna är alltså byggda med detta i åtanke så att luften ska kunna passera uppåt mellan dem. Detta är själva basen utifrån varför man använder kylflänsar.

I rum med dålig luftrörelse kan det ha stor betydelse hur flänsarna sitter. Har du däremot en bordsfläkt som står och blåser mot flänsarna så är konvektionseffekten inte avgörande eftersom ny luft kommer till flänsarna ändå. Frågan är, som sagt, om inte själva poängen med fläsnarna försvinner då...

Hoppas det blir bra ändå.

Ja att flänsarna ligger (FEL),det vet jag redan.Men eftersom det funkar ändå! så bryr jag mig inte så mycket:D

Om jag sedan vill ha in bättre grejer,så kommer jag att slakta chassit å bygga nytt:)

Visa signatur