World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Köpte idag wow har aldrig spelat mmorpg spel tidigare vilken ras ska man välja?
Finns det olika servers? fattar ingenting om det här spelet..
Edit vad är pvp??

Ahepp!

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/

Blizzard's Game Guide. Mycket bra läsning

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

vafan säljarn sa att det ingick 1 gratis månad det går ju inte skapa nått account utan visa kort eller prepaid card..
Ingår det 1 månad eller? isåfall hur gör man då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
vafan säljarn sa att det ingick 1 gratis månad det går ju inte skapa nått account utan visa kort eller prepaid card..
Ingår det 1 månad eller? isåfall hur gör man då.

Ja men du måste endå registrera med ett kort eller ett gamecard.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
vafan säljarn sa att det ingick 1 gratis månad det går ju inte skapa nått account utan visa kort eller prepaid card..
Ingår det 1 månad eller? isåfall hur gör man då.

Ja det gör det men du måste välja någon form om du inte har ett kreditkort eller gamecard så kan du skriva in ett av kreditkortsnummren här och på så sätt få din gratismånad utan att ge några riktiga betalningsuppgifter.

Se bara till att ta bort uppgifterna innan månade är slut annars kan det bli problem när blizzard försöker dra pengar från ett kreditkort som inte finns.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Ja det gör det men du måste välja någon form om du inte har ett kreditkort eller gamecard så kan du skriva in ett av kreditkortsnummren här och på så sätt få din gratismånad utan att ge några riktiga betalningsuppgifter.

Se bara till att ta bort uppgifterna innan månade är slut annars kan det bli problem när blizzard försöker dra pengar från ett kreditkort som inte finns.

Går det att ändra sen dvs att jag kan använda mitt kort om jag nu gillar spelet?
Man blir väll inte bannad eller nått om man använder dem där siffrorna?

Permalänk
Medlem

Om du har ett eget visa är det nog bättre om du använder det.

Visa signatur

*-'

Permalänk

Okej tack för svaren :=) använde mitt eget men tveka först pga om jag inte skulle gilla det och dem drog pengar endå.
Hursomhelst vilken server ska man spela i? alliance eller horde?

Permalänk
Medlem

Dom tar inte emot mitt VISA kort Ska testa med morsan imorrn. om inte det funkar vad ska jag göra då?
Gamecard då eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vafan har dom emot VISA kort? Funka inte med morsans heller!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Okej tack för svaren :=) använde mitt eget men tveka först pga om jag inte skulle gilla det och dem drog pengar endå.
Hursomhelst vilken server ska man spela i? alliance eller horde?

Tänk på att gå in på ditt konto och avbryta betalningen från ditt Visa, annars drar dom automatiskt varje månad.

Jag tycker du ska ta en "PVP-server"(Player Vs Player). Då kan man slåss mot dom andra mycket mer och man har något att göra förutom göra instancer vid level 60. Gör levlingen mycket mer spännande / svår. Sen vilken PVP-server vet jag inte, om du känner någon som spelar wow så ta samma server :>

Gör en gubbe som du gillar, är inte så himla stor skillnad mellan horde och alliance och det skiller sig från server till server vilket sida som är bäst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vafan har dom emot VISA kort? Funka inte med morsans heller!?

Jag hade problem med mitt också, prova att byta till att betala med Mastercard och sen tillbaks till Visa. Funkade för mig :>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det kommer bli med rankerna nu på onsdag?
Förra veckans Honor har ju inte uppdaterats in, jag är på samma stadie som för 2 veckor sedan.

Kommer det uppdateras på onsdag för 2 veckor då?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om T2, T2.5, T3 random drops från BWL/AQ40/NAXX blir buffade i BC, känns lite konstigt att saker från instancer som idag hör till endgame som man fått kämpa sig till blir sämre än random green/blue grejer.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Någon som vet om T2, T2.5, T3 random drops från BWL/AQ40/NAXX blir buffade i BC, känns lite konstigt att saker från instancer som idag hör till endgame som man fått kämpa sig till blir sämre än random green/blue grejer.

Tycker inte jag, det är ju trots allt inte endgame längre då ^^

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

iof men lite buffade måste dom väl ändå bli, känns som man står där med lång näsa när en random grön lvl 62 item kan matcha ens hårt förvärvda epics. ^^ Iaf jag längtar till expansionen, blir nog till att rerolla en ny mage till bloodelf, satt och kolla på tier4 setten i en film och warlocks såg riktigt grymma ut.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
Någon som vet om T2, T2.5, T3 random drops från BWL/AQ40/NAXX blir buffade i BC, känns lite konstigt att saker från instancer som idag hör till endgame som man fått kämpa sig till blir sämre än random green/blue grejer.

Svaret är nej. Jag har redan bytt ut vissa saker gröna saker i bc mot mina tier 1 och 2.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Funkar såna här 'Compilation' mods bra? tex: Insomniax Recompilation, eller är det bättre och ta ut dom mods man vill ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Funkar såna här 'Compilation' mods bra? tex: Insomniax Recompilation, eller är det bättre och ta ut dom mods man vill ha?

Funkar gör dom väll, men jag plockar ut mina egna addons som jag vill ha, för då får man det som man verkligen vill ha det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Funkar såna här 'Compilation' mods bra? tex: Insomniax Recompilation, eller är det bättre och ta ut dom mods man vill ha?

Bli inte för van att använda addons. När Burning Crusade kommer så blir det stora ändringar hur och vad addons får göra vilket kommer att göra Decursive oanvändbart. Det gäller även addons i "vanliga" wow om man inte köper BC.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken som är den nyaste PVP-servern?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=29698

Nya skämten i TBC.
Draeni female: "Do Gnomes have a vibrate setting? just cuorius"
Draeni male: "If you could get a hold of my family jewels i would be deeply apirciative"
Bloofelf female: "So i went to this troll spa and ended up with dreadlocks and a freaking bone through my nose, i mean come on, who pays for that?!"
Bloodelf male: "Dont you wish your girlfriend was hot like me?"

Just det, jag är för lat för att köra rätt-stavning

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

ja jävlar... tier4 setten va coola. Mage och Shamansetten såg ju fattiga ut dock... Hunter o Druid var nice men fetast var ju lätt Warlocken!

http://video.google.com/videoplay?docid=1724272255768376611&q... för er som inte sett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
iof men lite buffade måste dom väl ändå bli, känns som man står där med lång näsa när en random grön lvl 62 item kan matcha ens hårt förvärvda epics. ^^ Iaf jag längtar till expansionen, blir nog till att rerolla en ny mage till bloodelf, satt och kolla på tier4 setten i en film och warlocks såg riktigt grymma ut.

Egentligen ingen skillnad. Du kämpade väl hårt för dina Tier 1 en gång i tiden? Som du sen bytte ut mot BWL gear, sedan AQ/Naxx. Det bara fortsätter så.

Permalänk
Medlem

Härligt! 36 hour maintenance hela onsdagen och till torsdag 17:00

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

Vilken proffesions är bäst för Warlock? har hört många som säger enchanting och tailoring?
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Bli inte för van att använda addons. När Burning Crusade kommer så blir det stora ändringar hur och vad addons får göra vilket kommer att göra Decursive oanvändbart. Det gäller även addons i "vanliga" wow om man inte köper BC.

Man blir ju lite rädd att man inte ska kunna använda några bra addons längre. Finns ju så otroligt många addons som man det hade blivit riktigt jobbigt utan.

Jag menar inte att man inte kommer att kunna använda addons över huvud taget, men man är ju lite nyfiken på hur hårt det kommer blir med vad som är tillåtet och inte tillåtet.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vilken proffesions är bäst för Warlock? har hört många som säger enchanting och tailoring?
Tacksam för svar

Nej, nej och nej

Ta först Mining eller Herbalism, guldet du tjänar på det är mycket mer användbart än någonting du kan göra med Tailoring eller Enchanting. Som andra yrke är det antagligen bäst att ta Skinning eller kanske Herbalism/Mining men det går inte så bra att använda Mining/herbalism "samtidigt" så skinning är antagligen ett bättre val om du inte som jag har något emot att grinda beasts ibland.

När du sen blir/börjar bli lvl 60 (eller 70... vilket jag verligen inte hoppas du är nu för då har jag slösat bort min tid ) så kan tailoring vara bra ett tag (Robe of the Void = IMBA) men sedan är det lika bra att dumpa det igen och satsa på just Enchanting vilket är bra i end-game.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Vilken proffesions är bäst för Warlock? har hört många som säger enchanting och tailoring?
Tacksam för svar

Jag tycker du skall ta Herbalism och Enchanting.
Anledningen till detta är att Herbalism är en rätt okej inkomst källa, Plus att har du nån polare med Alchemy så kanske du kan övertala honom att göra gratis pots till dig

Enchating skulle jag valt för att det är ofta ganska mycket mer pengar i att sälja shards från saker du DE'ar än att sälja dom till vendor. Och är man en medlem i ett guild som raidar kan man ju få fina Nexus som säljer fin fint på AH

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar Nu ska jag fortsätta lira