Dra bort cpu fläkt och klocka ner för router

Permalänk
Avstängd

Dra bort cpu fläkt och klocka ner för router

Tjenare.. nu är det som så att jag har fixat till en router på min intel p3 933:mhz. Men jag tycker den låter för mycket. Så jag kastade i ett grafikkort utan fläkt men den låter för mycket fortfarande. Jag har en sån här cpu fläkt i:

som är till för amd tror jag. Jag funderar på om jag skulle ta bort fläkten och klocka ner cpu:n lite så jag får det tystare. Vad ska jag satsa på för mhz för att inte få det för varmt?.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

"Så jag kastade i ett grafikkort utan fläkt men den låter för mycket fortfarande."

VA?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
"Så jag kastade i ett grafikkort utan fläkt men den låter för mycket fortfarande."

VA?

Ska du märka ord så dra direkt. Kom med ett svar istället.

Jag satte i ett annat grafikkort utan fläkt på för att få ner ljudet. Men det låter för mycket fortfarande. Okej nu?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

En p3 är ju relativt sval, så du kan ju pröva utan fläkt och bara kylfläns om du kan övervaka temperaturen på något sätt, annars kan du ju köpa någon billig 80mm och bondtrimma dit (förutsatt att du slitit bort den högljudda saken).

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Ska du märka ord så dra direkt. Kom med ett svar istället.

Jag satte i ett annat grafikkort utan fläkt på för att få ner ljudet. Men det låter för mycket fortfarande. Okej nu?

Ja.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
En p3 är ju relativt sval, så du kan ju pröva utan fläkt och bara kylfläns om du kan övervaka temperaturen på något sätt, annars kan du ju köpa någon billig 80mm och bondtrimma dit (förutsatt att du slitit bort den högljudda saken).

Tack för tipset.. Jag gjorde som så att jag kasta in burken i en gaderob :)..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Tack för tipset.. Jag gjorde som så att jag kasta in burken i en gaderob :)..

Gick den inte sönder då?

Visa signatur

Amd athlon 64 3200+ 2.0ghz @ Amd athlon 3800 2.4ghz | 2*Corsair valueS 512mb ddr 3200/400 | Ati radeon 9800 pro all in wonder | msi k8n neo2-fx socket 939 | nån samsung disk 400gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DemeeX
Gick den inte sönder då?

nepps det gick bra jag är bra på att kasta lugnt.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

det blir väldigt varmt i ett stängt utrymme för en burk, plocka ut burken ur garderoben och byt sedan till tystare fläktar. kolla nätagget, det brukar kunna låta endel

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spectre86
det blir väldigt varmt i ett stängt utrymme för en burk, plocka ut burken ur garderoben och byt sedan till tystare fläktar. kolla nätagget, det brukar kunna låta endel

Rätt stor gaderob :D.. Får ha lite öppet på dagarna när min dator är igång för den överröstar den rätt bra. Så kan jag stänga till på kvällen. Ska kolla nu hur varmt det är där inne för den har stått på hela dagen där inne..

Verkar vara rätt lugnt.. Har ju varit varmare på nätverk asså

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

om du vill ha den ute sen så kan du köpa en tyst fläkt, min 15db 80mm sharkoonfläkt kosta 61:-, så kan du ghettomodda fast den, om det är gammalt nätagg kan det låta. du kan köpa ett billigt och kasst colorsit för 300:- det är rätt tyst. då har det inte kostat så mkt