Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Fick nyss reda på lite siffror på Jobbet om hur många enheter Bergsala fick in. 4000 enheter, varav 3000 enheter är paxxade för Sverige. Helt sjukt.

Det var inte mycket...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

fick precis reda på nu ikväll att jag har en wii, zelda och en extra handkontroll väntandes på mig :D. hämtas imorgon bitti.. wiiiiii! återkommer med friend code!

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Några hackers borta på wiili.org har lyckats få wiimoten att funka med en dator. Kanske är något för folk med mediadatorer.

http://www.engadget.com/2006/12/07/wiimote-mouse-control-gets...

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av David.L
Bor i Linköping och skulle gärna lägga vantarna på ett Nintendo Wii, har som ni förstår inte förhandsbokat, det är ingen som vet vart det går att få tag på?

EDIT: Jag kan även tänka mig att köpa det över nätet.

Var nere på El-Giganten i Tornby nyss och konstaterade att det redan satt fem herrar som skulle spendera natten där för att få sina Wii. Denna butik hade fått in 14st enheter

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jag bor själv i Linköping och jag ska på EB-games nattöppet då jag förbokade min Wii för nästan 4 månader sen och de har en till mig och en polare. Så redan efter kl 00:00 ikväll så har jag min, jävulens vad nöjd jag kommer vara om några timmar!

Men jag kan ju kanske ta och höra efter hur många de får in på EB förutom de som är förbokade där så kanske ni kan ta er dit imorgon när de öppnar.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Seriöst, orkar inte vänta :S har ett prov imorgon också, kommer gå åt skogen, men inte lätt att koncentrera sig direkt....

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Kortlek kommer självklart att åka med. Jag och en kompis som ska köa. Tur att vi har labb imorgon bitti på skolan, så min labbkompis får dra hela lasset själv. Det är viktigt att ha kompisar som täcker för en. Kanske inte frivilligt men

edit: Vi lyxar även till det med trädgårdmöbler, 2 plaststolar som jag verkligen tvekar om dom håller att sitta på och ett skevt bord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkel2k
Kortlek kommer självklart att åka med. Jag och en kompis som ska köa. Tur att vi har labb imorgon bitti på skolan, så min labbkompis får dra hela lasset själv. Det är viktigt att ha kompisar som täcker för en. Kanske inte frivilligt men

Körde just förbi El-Giganten och det satt en eller två pers där utanför. (Lite svårt att se om man susar förbi på E4)

Permalänk
Avstängd

Någon som beställt från discshop?
Jag beställde där i september.
Fick ett bre förra veckan där dom sa att det inte var säkert att man skulle få på releasedagen. Sen dess har jag inte hört något. Dom har inte skickat på mailen eller nåt. Är det kört för mig imorrn då?

Permalänk
Medlem

om du skulle fått från discshop så hade det varit skickat nu. jag har fått hem ett spel från discshop. kul o titta på ett spel utan konsoll ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
umm... följer det inte med en wii mote o en nunchuch med varje wii?
så om du förbokat 2... bör du väl ha 2 stycken kontroller eller hur?

Den ena Wii har jag förbokat åt min kusin + Wii Remote + Nunchuk som han hade tänkt spela lite Wii sports med sin dotter. Men nu går det tyvärr inte om man nu inte har tur och hittar Wii remote HK ute i butikerna.

Känns lite trist att man fick med 2 Nunchuk och inga Wiimote. Hade tänkt ta några ronder boxning med flickvännen, har fått ta emot mycket stryck av henne genom alla åren och hade tänkt ge tillbaks i "boxningsringen".

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
om du skulle fått från discshop så hade det varit skickat nu. jag har fått hem ett spel från discshop. kul o titta på ett spel utan konsoll ^^

Precis. Borde fått orderbekräftelse.
Men tycker det sköts lite dåligt det där. av 2000000 så kommer 3000 till sverige. Känns som att japanerna och amerikanerna får mångdubbelt mer per capita.

Permalänk
Medlem

Sådärja, verkar vara en av dom som haft lite flyt. Har en Wii liggandes och väntandes på mig på posten vilket jag upptäckte kl 21.00 samtidigt som dom stänger :(. Kommer förövrigt från CDON.

Problemet är att jag bokat Nunchuck, Classic controller, Zelda samt Remote från ett annat ställe som skjutit upp leveransen till den 15:e.

Undrar därför hur stor chansen är att jag kan få tag på dessa grejer i någon fysisk butik här i Karlstad.

Vi har bla El-Giganten, Siba, Game osv osv...

Undrar även om det kommer komma något likande Singstar till Wii

Visa signatur

jaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadoZ
Sådärja, verkar vara en av dom som haft lite flyt. Har en Wii liggandes och väntandes på mig på posten vilket jag upptäckte kl 21.00 samtidigt som dom stänger :(. Kommer förövrigt från CDON.

Problemet är att jag bokat Nunchuck, Classic controller, Zelda samt Remote från ett annat ställe som skjutit upp leveransen till den 15:e.

Undrar därför hur stor chansen är att jag kan få tag på dessa grejer i någon fysisk butik här i Karlstad.

Vi har bla El-Giganten, Siba, Game osv osv...

Undrar även om det kommer komma något likande Singstar till Wii

tror chanserna är väldigt stora faktiskt. Några affärer här i Jkpg hade fått in en hel del kontroller, Zelda-spel osv. och det är inte alla som köper Wii som köper en kontroll till direkt.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brize
Någon mer än jag som fått info från komplett ang ändrat leveransdatum på wiin igen?

Från 21/12 till 7/12, vilket borde innebära att min skickas imorgon

det stog väl ändå 8:e i Mailet..
men de har ej skickat min idag, vilket gör jag blir ju utan hur eller hur imorrn...

Grrr!!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
det stog väl ändå 8:e i Mailet..
men de har ej skickat min idag, vilket gör jag blir ju utan hur eller hur imorrn...

Grrr!!

sant, var kontrollerna som var 7/12

Citat:

1,00 ST 327115 Nintendo Wii, Konsoll med Wii Sports Förväntat på lager 2006.12.08
Spel, Remote och Nunchuck-kontroll (Ändrat från: 2006.12.21)

1,00 ST 327126 Nintendo Wii Remote Controller, Förväntat på lager 2006.12.07
kontroller for Nintendo Wii (Ändrat från: 2006.12.08)
1,00 ST 327127 Nintendo Wii Nunchuck, extrakontroll, Förväntat på lager 2006.12.07
till Nintendo Wii (Ändrat från: 2006.12.08)

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Varför få kontrollerna 1 dag innan konsolen

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

frågan är hur det blir med twilight princess, vill ju ha det mest av allt

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Det finns säkert fler exemplar av zelda än vad det finns konsoler, om vi säger så

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Drog en sväng förbi Elgiganten nu och det var 4 killar i solstolar och filtar som satt utanför och huttrade i blåsten och regnet

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på att de ska släppa svarta wii nästa år. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Det finns säkert fler exemplar av zelda än vad det finns konsoler, om vi säger så

gör det säkert, men komplett får tydligen inte in några förän 07-01-01, så då måste jag ändra på ordern så att de skickar konsollen och kontrollerna nu

får väl ta sig till någon butik och handla nästa vecka när man fått konsollen

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

Slutade jobba precis och tog en sväng förbi elgiganten. Det var ingen där än... perfekt för mig, tänkte gå dit till 0600 ungefär. borde funkar i lilla blnge

Permalänk
Medlem

Sådärja, då var det släppt då.

Undrar om det var värt all väntan för de som tältade utanför Webhallen.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

väntar på att någon ska lägga upp en bild på denne och dess nya Revolution.. oops.. Wii... 8)

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Yaaay, nu har jag det! Ser fram emot en hel natts spelande

Visa signatur

Patienten är en 65-årig kvinna som ramlade och föll omkull ute på gatan. Fallet komplicerades av att en lastbil därefter körde över henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NWB
Yaaay, nu har jag det! Ser fram emot en hel natts spelande

Pics!!!
Info!!!
VIDEO!!!
ÅSNA! Nej... den behåller jag för mig själv...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sj har man endast 1100kr på banken. Nej jag får skita i att köpa grafikkort till datorn och sälja min ps2 så kommer jag nog kunna skaffa Wii i slutet av Januari. Bättre sent än aldrig.

Men en fråga, finns den här 'rörelsedetektorn' i båda kontrollerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Länk?

http://www.idg.se/2.1085/1.86880

Klicka på "web-tv" under reklamen.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Men tycker det sköts lite dåligt det där. av 2000000 så kommer 3000 till sverige. Känns som att japanerna och amerikanerna får mångdubbelt mer per capita.

Tänk igenom det där en gång till... I Sverige bor det ~9 000 000 människor. I USA bor det ~295 miljoner människor.

Vilken marknad hade du prioriterat?

Samt att Japan har nog lite annan spelkultur än Sverige, i Japan köper väl 20%-30% av befolkningen en Wii till hemmet i Sverige kanske 2%-3% av befolkningen.

Visa signatur

System: HP Pavillion