Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Herregud va du ska försöka skydda nintendo, kontrollen är dyr punkt slut......

och ja, en del har det kanske int så bra ställt som du

skydda Nintendo? Nu hänger jag inte riktigt med dig...

En Wii Remote kostar 399:- hos spelbutiken.se
Du behöver inte köpa till en Nunchuck för 219:-, det beror på vilka spel du ska köra multiplayer. Alla spel använder sig inte av nunchucken.

Sedan som jag redan sagt, konsolen är så pass billig så de hundringar du "sparar" igen där kan du gott lägga till en extra handkontroll.
Om du nu gör det valet att du behöver båda en remote och nunchuck till.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha
Vad är det med folk här? Så fort man säger något som vissa inte håller med om så blir det ett jävla liv.

Allt jag säger att det behöver inte alls bli så dyrt om du spelar dina kort rätt.
Man måste inte ha allt som man kanske egentligen vill ha.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
skydda Nintendo? Nu hänger jag inte riktigt med dig...

En Wii Remote kostar 399:- hos spelbutiken.se
Du behöver inte köpa till en Nunchuck för 219:-, det beror på vilka spel du ska köra multiplayer. Alla spel använder sig inte av nunchucken.

Sedan som jag redan sagt, konsolen är så pass billig så de hundringar du "sparar" igen där kan du gott lägga till en extra handkontroll.
Om du nu gör det valet att du behöver båda en remote och nunchuck till.

konsollen är pissbillig? jag tycker inte 2500 kr för en konsoll som Wii är "pissbillig" med tanke på hur efter systemet är, förrutom nunchuken o d skitet.............

Permalänk
Medlem

Den må vara efter ur grafik-synpunkt, men den är definitivt inte efter på något annat sätt.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
konsollen är pissbillig? jag tycker inte 2500 kr för en konsoll som Wii är "pissbillig" med tanke på hur efter systemet är, förrutom nunchuken o d skitet.............

Pissbillig? Vad citerar du nåt som inte står skriver för? Jag sa "så pass billig" om du vet vad det betyder.

Och jag har märkt att de finns många som tvekar på Wii: grafik. Men för det första så måste man tänka på vad man egentligen vill ha ut av tv-spel. Grafik, ljud och visuella effekter eller ett roligt och spännande spel. Sen skadar det inte såklart om de bra spelen har bra grafik, men grafiken är knappast nånting jag sätter först. Förstår inte hur folk tänker om de går och köper spel enbart för grafikens skull... värt...

Sedan så de screenshots jag sett så tycker jag vissa har varit ganska dåliga så jag blivit orolig. Men kollar man t.ex Tony Hawks Downhill Jam på www.gamespot.com så ser vissa bilder ganska dåliga och kantiga ut medans vissa nästan ser ut som ett xbox360 spel. Och de filmer jag sett har varit betydligt bättre så screenshots kan man inte alltid lita på till 100%. Ingen nyhet kanske men jag säger det ändå för er som inte visste det

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Pissbillig? Vad citerar du nåt som inte står skriver för? Jag sa "så pass billig" om du vet vad det betyder.

Och jag har märkt att de finns många som tvekar på Wii: grafik. Men för det första så måste man tänka på vad man egentligen vill ha ut av tv-spel. Grafik, ljud och visuella effekter eller ett roligt och spännande spel. Sen skadar det inte såklart om de bra spelen har bra grafik, men grafiken är knappast nånting jag sätter först. Förstår inte hur folk tänker om de går och köper spel enbart för grafikens skull... värt...

Sedan så de screenshots jag sett så tycker jag vissa har varit ganska dåliga så jag blivit orolig. Men kollar man t.ex Tony Hawks Downhill Jam på www.gamespot.com så ser vissa bilder ganska dåliga och kantiga ut medans vissa nästan ser ut som ett xbox360 spel. Och de filmer jag sett har varit betydligt bättre så screenshots kan man inte alltid lita på till 100%. Ingen nyhet kanske men jag säger det ändå för er som inte visste det

Ok, sorry läste igenom snabbt och såg att det skrev så, och ja jag vet vad så pass billig betyder.

Bara tanken att den ändast stöder 480 p e ju skit, om de bara skulle ha 720p men på samma grafik som de har nu, alltså en skarpare bild o skarpare ljud (hörde tex att den int stödjer 5.1 surround)....så skulle det vara härligt, men den gör ju int d, tror d skulle förändra mångas syn på konsollen ändå. Att man kan ha den vid en Fet tv där man kan se skarpt iaf, även på den grafiken Wii har att ge, för jag tror säkert att grafiken är fin, men 480p räcker int för min del

Permalänk

Måste vi hela jävla tiden säga att Wii är billig?

Inse det, Wii ÄR inte billig relativt sig självt. Däremot är den billig relativt 360/PS3.

Däremot är det dumt att säga att W är en GC med kontroll. Grafiken är bättre än så. Däremot är det givetvis inte prisvärt i jämförelse med GCn. Wii kostar lika mycket, och hårdvaran är inte så mycket bättre som den borde ha blivit på så många år som det faktiskt gått sedan GCn lancerades.

Lycan: Sluta vara en äcklig fanboy. 480p duger fullgott i dagens läge, de flesta har fortfarande inte HD-TVs, och de som har har ofta ändå skit såsom 1024*768.
Och vad menar du med "480p räcker inte för min del"? Har du kört spel i HD?

Däremot håller jag med om att det är lite synd att det inte finns 5.1-stöd. Det är ju trots allt något som är på framgång, var och varannan svensson har ju ett tretusenkronors rustasystem hemma... ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag tycker Wii är relativt billig. Men allting är relativt billig beroende på vad man jämför med.

480p tycker jag också duger. Mycket väl. 720 linjer är snyggare men steget från vanlig analog signal till 480p är stort.
Ni som säger att denna signal är för liten och det måste vara 720p/i så tror jag inte riktigt ni vet vad ni pratar om.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

lycan
Vad ska du med MER än 420p till? om du nu säger hela tiden att du inte har råd med konsollen, har du då råd med en "fet" hdtv?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfons
lycan
Vad ska du med MER än 420p till? om du nu säger hela tiden att du inte har råd med konsollen, har du då råd med en "fet" hdtv?

mer än 420p till? massa, det är skönt att ha skarpare grafik..

japp d har jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
mer än 420p till? massa, det är skönt att ha skarpare grafik..

japp d har jag

hehe, akta näsan pinochio.

Har du sett en film eller spel i både 420 och 720 och kunnat jämföra rakt av personligen? Isåfall vilket och med vilken utrustning?

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
hehe, akta näsan pinochio.

Har du sett en film eller spel i både 420 och 720 och kunnat jämföra rakt av personligen? Isåfall vilket och med vilken utrustning?

hihi ^^

a typ; spel

Vad jag har hört från folk så är konsoller som N64 o sånt tom PS2 om man har vanlig SDTV på 420p, och jag har personligen spelat spel som är i 720 och jag kan lätt säga att det ser bättre ut.

Det gör bara det, inte lika suddigt, skarpare, man blir typ woah fan va fett, tex när jag lirade Ghost recon till 360 på 720 p.

sen när jag testa GR o massa andra 360 spel på 420 så ville jag int spela, d kändes fult o man ba tappade lusten.

Kändes int som om allt användes till fullo, jag blir mer nöjd när det är skarpt o d blir bara finare också förmig iaf

Permalänk
Medlem

lustigt att tala om vikten av skärpa och i samma mening ha både PS2 (för mycket skärpa) och N64 (ingen skärpa öht)..

gnäll på priset, eller köp på rätt ställe: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=50916&lan...

så sparar ni in nästan hela kostnaden på Spelbutiken svindyra fjärr.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

lycan: Okej, eftersom 720p är "typ woah fan va fett" så är 720p ett krav. Då vet vi... ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
lycan: Okej, eftersom 720p är "typ woah fan va fett" så är 720p ett krav. Då vet vi... ^^

haha, precis.
tror bara han har läst in sig på att 720 linjer är "bättre" än 480 så därefter hans uttryck.

www.discshop.se har billigare pris på deras hemsida MEN detta är det preliminära priset och det står även där att priset kommer att ändra.
Lite lurigt av dom att sätta billigare än övriga butiker. Men de vill vell ha de flesta förbokningarna som alla andra.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
hihi ^^

a typ; spel

Vad jag har hört från folk så är konsoller som N64 o sånt tom PS2 om man har vanlig SDTV på 420p, och jag har personligen spelat spel som är i 720 och jag kan lätt säga att det ser bättre ut.

Det gör bara det, inte lika suddigt, skarpare, man blir typ woah fan va fett, tex när jag lirade Ghost recon till 360 på 720 p.

sen när jag testa GR o massa andra 360 spel på 420 så ville jag int spela, d kändes fult o man ba tappade lusten.

Kändes int som om allt användes till fullo, jag blir mer nöjd när det är skarpt o d blir bara finare också förmig iaf

Hög nivå lycan.

Typ shit wow coolt ballt!

Vad jag har hört från folk. Schysst, du grundar dina åsikter på vad du har hört från folk.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag mjuknade till lite nu. Förhandsbokade ändå, trots allt mitt klagande

Permalänk
Medlem

ni som tycker grafiken är så viktigt varför är ni änns inne på wii forumet och gnäller. vi har vetat att det inte skulle va nån bra grafik hur länge som helst nu. vill du ha bra grafik så finns 360 ellr ps3 så enkelt är det. DU behöver inte köpa nått wii om du tycker det är så dyrt ellr vänta tills det går ner i pris!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
haha, precis.
tror bara han har läst in sig på att 720 linjer är "bättre" än 480 så därefter hans uttryck.

www.discshop.se har billigare pris på deras hemsida MEN detta är det preliminära priset och det står även där att priset kommer att ändra.
Lite lurigt av dom att sätta billigare än övriga butiker. Men de vill vell ha de flesta förbokningarna som alla andra.

"kan komma att ändras" men Discshop brukar hålla utsatta priser. dessutom bör man ta in frakt och andra avgifter i beräkningen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
"kan komma att ändras" men Discshop brukar hålla utsatta priser. dessutom bör man ta in frakt och andra avgifter i beräkningen.

okej, "kan"
jag tror dock det kommer göra det. kolla runt på alla webaffärer i Sverige som har Nintendo Wii och jämför priset så förstår du varför jag tror det.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeolus
På tal om regionlåst, är det 100% konfirmerat? Perrin Kaplan sade i denna intervju att Wii är regionsfri.

Aaahhmaagaad vilken tråkig människa.. blev nästan sugen på att skita i konsolen efter hennes otroligt tråkiga "business" prat...

Att tillägga är att jag jobbar dagligen med folk i USA och så jag brukar vara härdad av deras snack

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Aaahhmaagaad vilken tråkig människa.. blev nästan sugen på att skit i konsolen efter hennes otroligt tråkiga "business" prat...

Att tillägga är att jag jobbar dagligen med folk i USA och så jag brukar vara härdad av deras snack

På tal om regionskodning så är det nu konfirmerat att det blir regionskodning på Wii. Tråkigt, även om jag inte hade tänkt importera några spel så är det synd att man inte följer upp den succe som den regionfria DS har haft.

Permalänk
Medlem

Ser jag ett enda spel som släpps i USA före Europa så köper jag inte Wii. Kan acceptera regionskodning bara Europa inte måste vänta en massa extra för att de tror att Europa består av personer som inte kan Engelska.

Permalänk

Hmm.. så klart kommer det snabbare i Usa då Wii släpps den 2:e december där och den 8:e här...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Jo men kommande spel. Vill inte se t.ex. att Metroid kommer före till USA än Europa av någon helt fullständigt sinnessjuk anledning. De kan ju till och med släppa NTSC spel i Europa, de flesta har ju ändå en TV som klarar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
haha, precis.
tror bara han har läst in sig på att 720 linjer är "bättre" än 480 så därefter hans uttryck.

www.discshop.se har billigare pris på deras hemsida MEN detta är det preliminära priset och det står även där att priset kommer att ändra.
Lite lurigt av dom att sätta billigare än övriga butiker. Men de vill vell ha de flesta förbokningarna som alla andra.

Tycker Discshop är bra som tusan, och hade gärna bokat där, men de har ju inga spel av värde att boka Jag nöjer mig med Zelda, twilight princess att starta med, men det finns ju inte där.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Ser jag ett enda spel som släpps i USA före Europa så köper jag inte Wii. Kan acceptera regionskodning bara Europa inte måste vänta en massa extra för att de tror att Europa består av personer som inte kan Engelska.

Det är klart att spel kommer att släppas tidigare i USA. Det har alltid varit så. Wii är, såvitt jag vet inte regionsfri och som du själv säger så kräver flera länder i Europa att spelen ska finnas på deras eget språk. Inget vi kan göra något åt. Detta gäller alla konsoler.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeolus

På tal om regionskodning så är det nu konfirmerat att det blir regionskodning på Wii. Tråkigt, även om jag inte hade tänkt importera några spel så är det synd att man inte följer upp den succe som den regionfria DS har haft.

Grumf, stör mig något enormt på det svengelska ordet "konfirmerat"... detta är ingen kyrka. Det heter bekräftat på svenska.

OnT:
Riktigt synd att Nintendo inte kunde ha den regionsfri, men det är säkerligen NOE som satt stopp för detta då de har mest att förlora.

Permalänk
Medlem

Att konsolen inte är regionsfri är knappast förvånande. Trodde ni att den skulle vara det eller?

DS är regionsfri då alla portabla konsoler brukar vara det. Xboxen är det inte, PS3an kommer inte vara det, varför skulle då Wii va det?

Visa signatur

Been leveling up since 1983