Lite FPS problem med WoW eller igentligen inte..^^

Permalänk
Medlem

Lite FPS problem med WoW eller igentligen inte..^^

Som topicen säger fast inte riktigt..

Vet inte om jag vill kalla det problem men iallafall, sitter på:

BFG Geforce 5950 GX2
4x512 DD2 800mhz Corsair
Asus M2N32-SLI Deluxe nForce 590
AMD AM2 4200+
LG LCD L1932P 19"

Alla inställningar på max i World of Warcraft inklusive AA x 4 och AF x 16, Ej vsync på(in-game/forceware). Problemet är att jag fastnar på 60FPS i vilket fall som helst. Ska inte klaga för det flytter på fint på 60FPS=) Men skulle vilja tänja gränserna, undrar om det är skärmen på något sätt som håller mig tillbaka? Även om det är 60hz på 1280x1024 ska väl det inte hindra FPS:n från att stiga över 60FPS?

Vet inte riktigt vad jag missat, all hjälp välkommen^^

Permalänk
Medlem

Med orginal drivrutingår det aldrig över 60 fps om du har 60hz, iaf inte på wow. Men många andra så visar det "riktiga". Dessa är ett exempel, http://www.tweaksrus.com/

Permalänk
Medlem

Aha ok. Hade inga problem med det på min 25MS LCD dock med ett Geforce FX5900 Ultra, då flåsade det över 60FPS på väldigt milda inställningar=)

Vad är skillnaden mellan original drivrutiner och XTreme-G Forceware Drivers?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

är inte alla blizzards spel låsta på 60 fps?

Permalänk

Problemet är att du har en Dual Core CPU, min FPS är låst på 60 / 64 FPS på min laptop.

Blizzard har på US (tror jag) forumet erkänt problemet och har för länge sedan sagt att dom testar fixen internt innan den släpps på Test Realm / Live.

Saxat från US forumet (en av trådarna)

Single-core CPU + One GPU = OK
Single-core CPU + SLI GPUs = OK
Dual-core CPU + One GPU = 64 FPS cap / robotic movement
Dual-core CPU + SLI GPUs = OK

I can confirm that the 64 FPS cap is not related to v-sync, and it applies to both Athlon X2 and Pentium D users.

"Max CPUID Value Limit" = "Enabled" löser problemet för vissa

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

fan va glada at ni har så hög fps! själv ligger jag runt ~20 om jag springer runt och questar runt om i världen, ~10fps i BWL, MC (MC är värst! ;_;), AQ40, Naxxramas :<

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
fan va glada at ni har så hög fps! själv ligger jag runt ~20 om jag springer runt och questar runt om i världen, ~10fps i BWL, MC (MC är värst! ;_;), AQ40, Naxxramas :<

Har med så kass typ, bedrövligt, lillebror sitter på en dator som har 60 fps konstant, så sätter man sig där, då blir man helt ställd.. Vill med ha

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har med så kass typ, bedrövligt, lillebror sitter på en dator som har 60 fps konstant, så sätter man sig där, då blir man helt ställd.. Vill med ha

1.9GHz, 400gig HDD, Radeon 9600pro, 1024DDR, WinXP Pro

mina speccs :>

kör dessutom med ALLT på off förutom glow effekten och typ maxat character details typ (hade allt off på min raid gubbe, men raidar inte längre så kan dra på lite :>>>)

~25FPS när jag questar i typ stv eller nåt.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
1.9GHz, 400gig HDD, Radeon 9600pro, 1024DDR, WinXP Pro

mina speccs :>

kör dessutom med ALLT på off förutom glow effekten och typ maxat character details typ (hade allt off på min raid gubbe, men raidar inte längre så kan dra på lite :>>>)

~25FPS när jag questar i typ stv eller nåt.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/Grafik.jpg

Gå efter den fast jag har 1024x768, annars är allt som på bilden

Mina speccs: 2.0GHz, 600gig hdd, Geforce FX5500, 1024DDR; win Xp Pro Sp2

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

offtopic men vafan

redcheat spelar du rååg på rc?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
Problemet är att du har en Dual Core CPU, min FPS är låst på 60 / 64 FPS på min laptop.

Blizzard har på US (tror jag) forumet erkänt problemet och har för länge sedan sagt att dom testar fixen internt innan den släpps på Test Realm / Live.

Saxat från US forumet (en av trådarna)

Single-core CPU + One GPU = OK
Single-core CPU + SLI GPUs = OK
Dual-core CPU + One GPU = 64 FPS cap / robotic movement
Dual-core CPU + SLI GPUs = OK

I can confirm that the 64 FPS cap is not related to v-sync, and it applies to both Athlon X2 and Pentium D users.

"Max CPUID Value Limit" = "Enabled" löser problemet för vissa

tack, där fick jag äntligen svar på det

Dual-core CPU + One GPU = 64 FPS cap / robotic movement

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

"Max CPUID Value Limit" finns inte i BIOS för mig. Går det på något annat sätt att ändra det? Självklart vill jag ha mer FPS om systemet klarar det, även fast jag kanske inte märker någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
"Max CPUID Value Limit" finns inte i BIOS för mig. Går det på något annat sätt att ändra det? Självklart vill jag ha mer FPS om systemet klarar det, även fast jag kanske inte märker någon skillnad.

Som sagt får du helt enkelt vänta på nästa patch då detta problem kanske är löst, möjligtvis kanske det kommer en hotfix, men eftersom det inte är ett så allvarligt problem så tvivlar jag på det.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |