Komplett.se = usel service
Hej!
" Irriterad,irriterad,irriterad " Jag måste bara få säga det. Jag har köpt saker från Komplett.se ett flertal gånger utan problem. Och jag brukar läsa omdömmen som använder sig av superlativ om deras service.
Men nu köpte jag en platt tv som när den kom fram hade trasig förpackning och en lapp som det stod "Damage Do Not Deriver" Ja! Deriver inte Deliver.
Jag ringde Komplett och undrade så klart. Dom sa att en sån lapp hade dom aldrig hört talas om. Det är bara att packa upp tv,n och prova så att allt fungerar, annars så är det bara att höra av sig så ordnar dom allt.
Med en känsla av ugglor i mossen så packade jag upp den och kopplade in den. Och visst bild och ljud fick jag men alla ingångar och utgångar såsom hörlurar,dvi,hdmi, mm var stendöda.
Jag ringde Komplett och påtalade detta och snacka om strul. Dom bara vägrade kännas vid att tv,n skulle vara defekt. Dom menade att jag skulle ringa ett nummer till en serviceverkstad som skulle guida mig genom hur man kopplar in div anslutningar?????. På hur många olika sätt kan man koppla in hörlurar i ett hörlursuttag?
Nåväl jag ringde det där nummret som jag fick till serviceverkstaden och det visade sig att det inte ens existerade. Jag ringde tillbaka till Komplett där dom var lika nonchalanta som förra gången. Jag fick ett annat nummer som jag skulle ringa vilket jag gjorde. Där svarade dom att dom har ingen service åt Komplett på Platt tv av det märket. Dom bara fnös och undrade vad Komplett höll på med.
Återigen ringde jag Komplett och fick ett nytt nummer ( efter div strul så klart ) och nu kom jag till Komplett i Stockholm. Nu fick jag prata med en snubbe som undrade vad dom höll på med. Han sa att det var bara att skicka tillbaka tv,n så skulle jag få en ny.
Jag skickade tillbaka den Fredagen den 22 Sep, Och har varit i kontakt med dom ett antal gånger sedan dess. Gissa vilket bemötande jag har fått? Ett trevligt idiotförklarande!
Jag sa att jag ville ångra köpet men se det gick inte för jag hade ju provat tv,n???? Men det var ju dom som sa att jag skulle göra det! Då sa dom Äeh jaha!
Efter mer argumenterande så sa dom att dom skulle felsöka tv,n. Jag sa att jag varit i kontakt med konsumentombudet som sa att jag hade rätt.
Det struntade dom mer eller mindre i och sa att dom skulle reparera tv,n, Jag sa att jag vill inte köpa en ny tv som inte fungerar och få den reparerad. Om jag inte får ångra mitt köp så ska jag ha en annan ny tv.
Ok för att komma till vägs ände så var jag i kontakt med dom idag där dom till slut gav med sig och sa att jag skulle få en ny tv. Den skulle skickas i "dagarna". Så nu återstår det bara att se hur den fungerar och ifall jag kanske måste kontakta Sverker på Plus.
Passa er för Komplett