Har BBB planer på Annex M? (Högre upload)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
va fan, ringde precis bredbandsbolaget för denna tjänst då jag har 24/1 och vill givetvis uppgradera då, kille sa att min station klarar av det men befintliga kunder kan inte uppgradera sig!!! vilket skit snack!

nä du kan inte uppgradera än, men du kan säga upp och teckna nytt då det inte e bindningstid, men man KAN förlora sin plats i telestationen!

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

B2 måste ju givetvis se till att det går att uppgradera för sina befintliga kunder, jag kan lova att vi är många som är grymt sugna på mer uppload och skulle det va så illa att man måsta säga upp sitt abb och skaffa nytt så kommer iallafall jag välja det nya abonemanget med telia i ren protest.
Men som sagt.... det kommer givetvis kunna gå att uppgradera sig snart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
...så kommer ialafall jag välja det nya abonemanget med telia i ren protest...

jag med

vill ha mer upload!!

Visa signatur

"Get a life!" But? What lvl do I need 4 that?

Permalänk
Medlem

fan vad gött, jag har tydligen ericsson utrustning i min station:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Någon som har koll på om 100/10 mbit tjänsten kommer att få snabbare upload ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

gött att tdc köpt vdsl2 utrustning nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Någon som har koll på om 100/10 mbit tjänsten kommer att få snabbare upload ?

Har svårt att se det relaterat till Annex M. Tror inte BBB kommer att höja den på ett tag. Tror det går att ringa BBB och beställa 100/100 dock.

Permalänk
Medlem

jaja, jag SKA ha 20/3, får ringa telia och göra en bra deal med dem istället då om inte BBB vill ge mig det. HejDå BBB!!!!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
jaja, jag SKA ha 20/3, får ringa telia och göra en bra deal med dem istället då om inte BBB vill ge mig det. HejDå BBB!!!!

Kan inte BBB ge dig det så kan inte telia heller, BBB har gräns på 2700M medans telia 2500M. Samt att BBB kommer om c.a 2-3 veckor sätta tjänsten i drift för befintliga kunder även 0.5Mbit snabbare än telia;). Telia är ju på långa vägar klara med att ge alla 2.5Mbit upload. Så håll ut:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Kan inte BBB ge dig det så kan inte telia heller, BBB har gräns på 2700M medans telia 2500M. Samt att BBB kommer om c.a 2-3 veckor sätta tjänsten i drift för befintliga kunder även 0.5Mbit snabbare än telia;). Telia är ju på långa vägar klara med att ge alla 2.5Mbit upload. Så håll ut:)

Dock 3M mindre download

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Dock 3M mindre download

Majoriteten av alla adsl2+ användare ser aldrig röken av 24mbit inte 20 heller. Utan de ligger på +- 15Mbit

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

nån som har BBBs nya upload?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

bbb

byter troligtvis till telia bara pga tyken kundtjänst, snackade med dom idag ang min faktura, betalar 399 för 24/1 och har gjort så sedan bostreamtiden, hon tyckte att e man så dum att man inte kolalr om det kommit nya priser så skulle man bara betala dyrt, ja tyckte att om dom ny byter priser så kan dom la ändra, : nä det skulle ja ordna själv, det va annars bara förtjänst för bbb, och inte va det tal om någon återbetalning heller. inte för att jag svälter ihjäl.
och skulle jag byta till 20/3 så kunde ja förlora min plats i stationen då det va redan fullt i min, så om ja skulel vänta på automatisk uppgradering utan att byta tjänst så skulel ja få vänta tills runt nyår, tack BBB.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Re: bbb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
byter troligtvis till telia bara pga tyken kundtjänst, snackade med dom idag ang min faktura, betalar 399 för 24/1 och har gjort så sedan bostreamtiden, hon tyckte att e man så dum att man inte kolalr om det kommit nya priser så skulle man bara betala dyrt, ja tyckte att om dom ny byter priser så kan dom la ändra, : nä det skulle ja ordna själv, det va annars bara förtjänst för bbb, och inte va det tal om någon återbetalning heller. inte för att jag svälter ihjäl.
och skulle jag byta till 20/3 så kunde ja förlora min plats i stationen då det va redan fullt i min, så om ja skulel vänta på automatisk uppgradering utan att byta tjänst så skulel ja få vänta tills runt nyår, tack BBB.

byter du till telia får du vänta länge också ... samt att du får lite lägre upload ...

jag skulle helt klart väntat på bbbs 20/3 tjänst!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Majoriteten av alla adsl2+ användare ser aldrig röken av 24mbit inte 20 heller. Utan de ligger på +- 15Mbit

Synken ligger alltid runt 1.5-2Mbit över den faktiska hastigheten som man ser på tptest, exempelvis så ligger jag som bäst på 21.2Mbps i synken och får då som bäst ut nästan 19Mbps, ställs detta då ner till 20 så förlorar jag automatiskt någon Mbit trots att jag aldrig fått ut några tjugo i nerladdning, ännu mer för de som har högre synk givetvis.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Synken ligger alltid runt 1.5-2Mbit över den faktiska hastigheten som man ser på tptest, exempelvis så ligger jag som bäst på 21.2Mbps i synken och får då som bäst ut nästan 19Mbps, ställs detta då ner till 20 så förlorar jag automatiskt någon Mbit trots att jag aldrig fått ut några tjugo i nerladdning, ännu mer för de som har högre synk givetvis.

Men fortfarande vad väljer man? 3mbit upp eller 1? Och nu snackar jag majoriteten. Du har de väl bättre ställt än andra, grattis.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Synken ligger alltid runt 1.5-2Mbit över den faktiska hastigheten som man ser på tptest, exempelvis så ligger jag som bäst på 21.2Mbps i synken och får då som bäst ut nästan 19Mbps, ställs detta då ner till 20 så förlorar jag automatiskt någon Mbit trots att jag aldrig fått ut några tjugo i nerladdning, ännu mer för de som har högre synk givetvis.

Jag lär ju tjäna på att skaffa 20/3, då jag är spärrad i stationen på 14Mbps eftersom min lina blir ostabil över det. Får ut 12,00 Mbps på TCP i Tptest.
Fick aldrig över 10,5 förut, men helt plötsligt har downloaden ökat med runt 1,5-2 Mbps och den synkar i 13,995Mbps istället för 12,1 som förut.. Förstår inte riktigt varför, men jag är klagar inte.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Fick mitt svar från BBB idag och det var som sagts innan,

"Vi kommer att släppa möjligheten för befintliga kunder att uppgradera sig till Pro 20 innan årsskiftet. Något exakt datum har vi inte i dagsläget."

Så det blir väl till att vänta ett tag till.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Ingen svarade på min fråga, jag har som sagt 3000 meter till stationen. Är det omöjligt för mig att få snabbare upload?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moffasin
Ingen svarade på min fråga, jag har som sagt 3000 meter till stationen. Är det omöjligt för mig att få snabbare upload?

det kanske går, men BBB har satt gränsen till 2700 meter

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moffasin
Ingen svarade på min fråga, jag har som sagt 3000 meter till stationen. Är det omöjligt för mig att få snabbare upload?

gränsen är 2700m oavsett vad man sitter på för utrustning i station...

Permalänk
Medlem

Är de någon som kan beställa 20/3 på bbb's hemsida? Jag får nämligen bara fram 24/1 8/1 2/1.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Är de någon som kan beställa 20/3 på bbb's hemsida? Jag får nämligen bara fram 24/1 8/1 2/1.

Ja

Permalänk
Medlem

konstigt:S

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

BBB "Bredband 20 Pro"

Kan bero på att du har >2700 m till telefonstationen. Jag har 2000 m till min station och då kommer "Bredband 20 Pro" upp bland alternativen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Är de någon som kan beställa 20/3 på bbb's hemsida? Jag får nämligen bara fram 24/1 8/1 2/1.

Permalänk
Medlem

mjaaa provade med en poolares uppgifter som bor i samma ort som mig, fast c.a 1900m till stationen. Han fick samma resultat!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Jag bor 1600 meter från telestation och bredband 20 pro dyker inte alls upp.
Pratade med BBB idag dock och de prata om till årsskiftet.
Det skulle inte vara några som helst problem för mig att skaffa det då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
mjaaa provade med en poolares uppgifter som bor i samma ort som mig, fast c.a 1900m till stationen. Han fick samma resultat!

tjänsten finns bara på helt ericsson utrustade stationer. Alltså inte blandat Lucent-Ericsson. Möjligen är det så att du sitter på en sån station.

Permalänk
Medlem

Gjorde nyss en sökning på min egen adress och lägenhet och jag kan beställa 20 Pro! Sweet nu gäller det bara att BBB pillar fram erbjudandet för oss befintliga kunder.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Har även pratat med dem i tele, och de sa att jag hade ericsson utrustning. Kanske så yrade snubben i telen?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III