Har BBB planer på Annex M? (Högre upload)

Permalänk
Avstängd

så har man ringt o uppgraderat ingen avgift heller

lite tråkigt att behöva vänta till månadskiftet bara , fasst de är ju ~10 dagar dit..

Permalänk

Tidigare i tråden står det att endast Xavi 5258 stöder Annex-M. Nu har jag ett Xavi 7722, kommer BBB att skicka ut ett nytt modem eller måste jag beställa ett av dem när jag uppgraderar till 20/3?

Permalänk
Medlem

dom säger att det är 12mån biningstid om man uppgraderar :/ ringt 2ggr och snackat med olika...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retro
dom säger att det är 12mån biningstid om man uppgraderar :/ ringt 2ggr och snackat med olika...

Gäller det bara om man ringer och uppgraderar, det står inget om det på deras webbsida?

Permalänk
Medlem

jag vet inte. men det ska inte kosta nåt om man ringer iaf har jag hört. ska se om folk verkar fixa det utan bindningstid gratis, kan ju varit kundtjänsten det var fel på

Permalänk

jag uppgraderade online och då ville dom ha 395 spänn för det, men det stog inte något om några 12 månader bindningstid så det hoppas jag inte det blir.
Det kan ju va så att om man pröjjsar 395 så blir det ingen bindningstid..... jaja... jag får helt enkelt ta och slå dom en pling och kolla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
jag uppgraderade online och då ville dom ha 395 spänn för det, men det stog inte något om några 12 månader bindningstid så det hoppas jag inte det blir.
Det kan ju va så att om man pröjjsar 395 så blir det ingen bindningstid..... jaja... jag får helt enkelt ta och slå dom en pling och kolla.

Har du fått något svar än?

Permalänk

japp jag pratade med dom igår och det va ingen ny bindningstid sa han, men det kostar 395 att uppgradera och då skickar dom ut ett nytt modem med.

Permalänk

Nu har jag uppgraderat

Permalänk
Medlem

Har du fått det med eller bara beställt? Mailade och frågade om jag kunde uppgradera men det är synd att säga att de är snabba med att svara.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Jag fick varken ny bindningstid eller en kostnad på 395kr.

Men det kan bero på att jag ringde och tjata till mig ett nytt modem för 2 månader sedan.

Kan ju vara så att 395kr kostar det att få "låna" modemet av dom.

Permalänk
Medlem

Lån av modem skall såvitt jag vet vara kostnadsfritt, om tjänsten behöver ett nytt modem så får de väl skicka ett nytt, de får ju det andra tillbaka som de kan skicka till någon annan. Såg att man kunde få trådlöst däremot för 495:- eller vad det var om man nu skulle vilja byta.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Det är det trådlösa man behöver för att det ska funka om jag inte har fattat fel

Permalänk
Avstängd

någon som faktiskt fått bytet genomfört än?

sjävl har jag beställt men inget har hänt än....

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt uppgradering är det nyteckning eller hade ni BBB innan med?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

Uppgraderat mitt abb. hos BBB ....

Permalänk
Medlem

Ja det kunde man väl ge sig på... En del kan uppgradera<->Andra inte (Jag tex),
En del får betala<->Andra inte...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

alla med rätt rätt utrustning och rätt avstånd kan uppgraderas redan nu..
ringer man och uppgraderar slipper man avgiften....

Permalänk

Jag uppgaderade igår kväll och idag fick jag mail om att de skulle uppgraderingen ska genomföras 2006-12-04

Permalänk
Medlem

Samma här! måndag sitter man förhoppningsvis med 20/3mbit

Visa signatur

CPU: 13600K @ 5.5Ghz All Core- RAM: Corsair 32GB 3600mhz MB: MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 GPU: MSI Geforce RTX 3070 PSU: HX 850 Watt Case: Fractal Design Torrent

Permalänk
Medlem

Jag har fått som svar att det inte finns några hinder för mig att få tjänsten sedan innan, men nu när jag hörde av mig sen jag sett att flera här uppgraderat så kan jag inte det förrens runt årsskiftet.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

har du bara ringt en gång?
isåfall prova igen de finns en del inkompetenta kundservice arbetare...

Permalänk
Medlem

Ni som uppgraderat har alltså INTE fått ny bindningstid på 12 månader? Då ska jag ringa och uppgradera direkt=)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Skriv här om det går eller inte isåfall, vill se om det är fler som får samma svar som mig innan jag ringer dom.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

jag fick att de gick för mig att uppgradera , det kostade inget och ingen ny bindingstid... jag har 24/1 just nu

Permalänk
Medlem

Det går att uppgradera kostnadsfritt och utan bindningstid.
Synd att man fick som svar att man har en icke-ericsson utrustad telestation.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Uppgraderat mitt abb. hos BBB ....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
jag fick att de gick för mig att uppgradera , det kostade inget och ingen ny bindingstid... jag har 24/1 just nu

24/1 ?

Pratar vi inte om Annex M i denna tråden ?

Permalänk
Avstängd

jo men han undrande hur jag uppgraderade...

jag har 24/1 just nu och har lagt in en besällning på 20/3..

Permalänk
Medlem

Vafan, jag ringde precis till bredbandsbolaget och en tjej sa att jag antingen fick 12 månaders bindning eller så kostar det 395 spänn att uppgradera..
Jag tänker fan varken ta bindningstid eller uppgradera ..
Då säger jag hellre upp skiten, blir av med det i nån månad och sen en gratis månad istället.. det måste väl för fan kosta mer för dom än för mig i det fallet?!
Nu blir jag fan sur på BBB.. IGEN..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Snackade med BBB nu på middagsrasten och det svaret jag fick var att det inte gick att uppgradera från befintligt till 20/3. Blir lite småsur när man vet att andra har gjort det.
Svaret från den första jag pratade med var att hon inte var säker så hon kopplade mig till kundtjänst och killen där sa att det inte gick förrens efter nyår. Fan vad trött jag blir på att de inte kan vara samma för alla.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower