Permalänk
Medlem

Hur pass dött eller livat är det på servrarna? Då när jag lirade, vid releasen, så var det ju proppfullt med folk. Hur ser det ut i dagsläget? Minns inte vilken server jag spelade på. Kanske var Eldar.

Funderar på att kanske ta mig en titt i Lotro igen.

Edit:

Ser att Laurelin (RP) är rätt populär. Jag har aldrig rollspelat, och vet inte om jag skulle känna mig bekväm att göra heller, men gillar när andra rollspelar... så, hur mycket rollspelande förväntar folk utav en? Måste man vara in-character konstant?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag har också börjat lira lite på Eldar. Frågan är vad är bäst till Lore-Masters? proffessions då..;)

Permalänk

Explorer skulle väl vara bra? Kan du ju sy egna kläder samt samla material med mining och forester och sälja på ah

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som har erfarenhet av Captain på lite högre levels? För fram till level 10 känns det ganska segt jämfört med de jag groupar med (De gör mycket mer damage än mig).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Hmm, någon som har erfarenhet av Captain på lite högre levels? För fram till level 10 känns det ganska segt jämfört med de jag groupar med (De gör mycket mer damage än mig).

Kapten är mer av en support klass än DPS, men visst Kapten kan göra skada men inte lika mycket som t.ex Champion

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Captains är supportklass, buffar upp morale (hp), gör hyfsar med skada, kan tanka hyfsat bra, hela hyfsat. Bra solo klass, bra för raids.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Hmm, okej. Tack så mycket, Klosterkatten.

Ingen som råkar spela på Laurelin och vara runt level 10? Mycket roligare att spela med andra än att soloa allt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Skapade en Man Burglar vid namn Skarm på Laurelin. Har en 35 Captain och 30-nånting Loremaster på Eldar, tänkte jag skulle prova Burglar denna gång. Verkar kul med alla fula tricks.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ja då va man igång å spelade då, har en lvl 10 elf champion på Snowbourn. kul som attan!

Permalänk
Medlem

Jag finns nu på Eldar. kontakta Drearex om ni vill nåt

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Är det värt att lägga ner tid på det här spelet?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84

Jag tycker att det har varit väldigt bra hittills (level 19, började spela för en vecka sen eller så). Helt klart värt tiden och pengarna, i alla fall jämfört med andra spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är skitkul. Har inte raidat eller varit med om end-game än, dock. Spelet känns lite mer laid-back än WoW av nån anledning.

Lirar på en RP-server, mycket trevligt och hjälpsamt folk där.

Finns en trial-version på europeiska Lotro-sidan om du vill testa spelet i en vecka. Första 10 levels känns spelet ganska tråkigt, iaf för mig var det så, men när man väl får börja ströva omkring lite fritt så blir det mycket roligare, samt att huvudstoryn känns mer intressant vid ungefär det här laget.

Till er som är hög level och har fått sina Legendary Trait; går de att fixa ensam? Eller krävs det hjälp av andra?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

visa sidor kan du köpa från AH, sen finns det vissa som droppar bara för dem som behöver dem, random drops är alla sidor, så det går att soloa ja.

Bra att du kommit igång nu Sando

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
visa sidor kan du köpa från AH, sen finns det vissa som droppar bara för dem som behöver dem, random drops är alla sidor, så det går att soloa ja.

Bra att du kommit igång nu Sando

Japp, tycker jag med

Finns det förresten nån sida där man hittar olika quests, items, npc:n o.s.v. Hittils har jag bara hittat Allakhazam, men det är lite svårt att söka efter bl.a. vapen där om man inte vet nåt namn. Behöver det främst för att planera vilka items man ska satsa på.

Visa signatur

Permalänk

tröttnade lite på min minstrel på snowbourn och rollade om burglar på Eldar, satan var roligt det är alltså. Kommer nog iof att rolla en minstrel igen lite senare på Eldar. Snowbourn var ju grymt tråkig i jämförelse, mycket skönare folk på Eldar
Heter Beogred för övrigt om någon vill lira lite

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84

Nej det är det inte. Borde dyka upp intresantare MMORPGn nu. Det som är bra i LOTRO är att det är riktigt snyggt, PVE figherna är ganska coola och det är kul att köra party. Det som suger rejält är PVP inte kul alls. LOTRO är ganska begränsat blir lite tråkig efter ett tag. Storry questerna är kul i starten men känns lite avslagna efter ett tag. Singelköra är inte så kul helt odugligt i högre level. Det känns verkligen inte som ett spel som man vill lägga ner år på. Det borde finnas bättre lir snart typ Warhammer eller Age of Conan. Men man kan absolut testa det första månaden är garanterat kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Nej det är det inte. Borde dyka upp intresantare MMORPGn nu. Det som är bra i LOTRO är att det är riktigt snyggt, PVE figherna är ganska coola och det är kul att köra party. Det som suger rejält är PVP inte kul alls. LOTRO är ganska begränsat blir lite tråkig efter ett tag. Storry questerna är kul i starten men känns lite avslagna efter ett tag. Singelköra är inte så kul helt odugligt i högre level. Det känns verkligen inte som ett spel som man vill lägga ner år på. Det borde finnas bättre lir snart typ Warhammer eller Age of Conan. Men man kan absolut testa det första månaden är garanterat kul.

Eftersom både AoC och WAR är PvP spel som kommer ut om några månader borde ju Lotro passa perfekt som uppvärmning? Liksom, spela ett par månader (alla säger att spelet är skitbra före endgame) tills WAR/AoC kommer. Då har man kört PvE en tid och är fullt beredd på att hårdköra PvP och RvR

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår. Tog ett ex antal timmar att ladda ner dock så jag fick börja spela först idag.
Har spelat sisådär 6-7 timmar i sträck nu. Dvs att det är helt underbart spel om ni frågar mig.
Men questarna är lite dåligt beskrivna tkr jag. Men det löser sig oftast efter man har utforskat lite xD.
Är level 8. Har inte levlat så mkt. Mest utforskat lite osv. Jag tycker personligen att Lord of the rings online är roligare/bättre än World of warcraft. Iaf just nu får se hur det blir på högre levlar sen =). Grafiken är ju också riktigt bra tkr jag. Mkt snyggare än world of warcraft. Det är rätt coolt att man kan köra "Monster Play" också hehe.
Heter Estion in game och lirar på Eldar

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, tycker jag med

Finns det förresten nån sida där man hittar olika quests, items, npc:n o.s.v. Hittils har jag bara hittat Allakhazam, men det är lite svårt att söka efter bl.a. vapen där om man inte vet nåt namn. Behöver det främst för att planera vilka items man ska satsa på.

mehq.net är den enda sidan jag kommer på just nu, säg till om det var fel så ska jag leta upp det i mina bokmärken

MVH

EDIT: Bara för quest, NPC osv, inte med items, ledsen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För items osv så finns ju http://lotro.warcry.com
Fungerar även bra för quests och allt annat =). Tkr det är lite små jobbigt med quest när man bara kan gå efter cordinater :/. Svårt att hitta osv. Någon som vet om det finns ngt annat än ;loc?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

LOTRO Lorebook är ganska bra också: http://lorebook.lotro.com

För olika recept använder jag denna: http://www.lotroalliance.com/recipes.php

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjort idag på grund av något spel. Jag sprang runt i Lone Lands i morse och träffade en oväntad bekantskap. I Earth-Kin lägret stod Finlands (ex, fast man inte kan säga så) president Kekkonen tillsammans med sina kompisar Mauno och Oskari (båda finska namn). Skrattade så jag nästan dog åt Kekkonen. Jag vet, ni förstår inte... ni borde egentligen vara finska för att förstå Kekkonen.

Som om det inte vore tillräckligt fick jag en quest i North-Downs idag som heter "Fall of the Earth-Kin". Jag blev skickad att anfall de onda Earth-Kin vid namn Rauta-lehmä och döda deras ledare Suuri-lehmä. Om ni inte skrattar nu har ni antingen sett det förut eller så vet ni inte att det betyder Järn-Ko och Stor-Ko på finska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, ja! Jag och några andra finska polare garvade arslet av oss när vi såg Kekkonen & Co, var tvungen att läsa två-tre gånger bara för att vara säker. "Kekko-nen... Kekkonen... varför just Kekkonen?" sen såg man andra Earth-kin med finska namn och då kom skrattet.

Järnkossorna är tuffa!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ner klienten och sen köpa en cd key online? Funderar på att testa LOTR ääven om det saknas pvp.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Du kan ladda hem clienten och leka med en 7-dagars fri trial

Permalänk
Medlem

Jo men kan jag använda den till att spela fulla spelet med om jag köper en cd key online?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet online. Fick då en cdkey och en länk som jag laddade ner spelet på. Men det är samma client man får när man köper spelet online. Alltså den som heter "7 days free trial".Ligger väll på en 7-8gb om jag inte minns fel. Tog ett bra tag att få hem för mig fast jag har 24mbit :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste att den man ladda ner saknade den bättre grafiken. Men kan vara gammal info

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Har för mig att man får välja om man vill installera den med trial-klienten

Visa signatur