Permalänk
Medlem

Jag tog en paus när AoC kom ut och har nu öppnat mitt lotrokonto igen. Och jag gillar expansionen oerhört! Den känns väl arbetad och hela spelet känns rent generellt bättre än när jag lämnade i våras.
Kan inte sätta fingret på vad som gjorts, men upplever även grafiken som bättre nu. AoC är snyggt, men när det gäller utomhusmiljöerna med mycket träd anser jag lotro ändå är överlägset. (Styrkan i AoC grafiskt är främst karaktärernas detaljrikedom, t.ex. lövträd ser lite konstiga ut i AoC tycker ja).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Jag tog en paus när AoC kom ut och har nu öppnat mitt lotrokonto igen. Och jag gillar expansionen oerhört! Den känns väl arbetad och hela spelet känns rent generellt bättre än när jag lämnade i våras.
Kan inte sätta fingret på vad som gjorts, men upplever även grafiken som bättre nu. AoC är snyggt, men när det gäller utomhusmiljöerna med mycket träd anser jag lotro ändå är överlägset. (Styrkan i AoC grafiskt är främst karaktärernas detaljrikedom, t.ex. lövträd ser lite konstiga ut i AoC tycker ja).

Körde igång ikväll igen. Måste säga att jag verkligen saknat spelet och dess miljö, känns skönt att vara "back in the game" så att säga. Nu blir det till att utforska och levla och allt vad man kan göra igen! Massor av nya områden att upptäcka känns inte heller helt fel!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fick min expansion skiva idag
Har haft upphåll på nån månad, men nu när mörkret är här (för nån rackarns snö verkar då inte ligga kvar nån längre tid ) så blir det spännande att utforska lite nytt

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Då har man snart dingat 60, även hunnit med sm tailor och sm forester.
Har fan inte haft ett liv sen MoM kom ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB SATA SDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar skarpt de nya "legendary weapons" som du steg för steg kan bygga upp själv exakt så som du vill ha dem!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte testa Lotro igen, men installera de som vanligt.
Den uppdatera en massa, och nu när jag skulle starta så händer detta,
Har testat de mesta.

http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/problem.jpg

Någon som vet vad som kanske kan göras?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

special edition var trevlig
har inte haft ork att testa än dock

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tänkte testa Lotro igen, men installera de som vanligt.
Den uppdatera en massa, och nu när jag skulle starta så händer detta,
Har testat de mesta.

http://i432.photobucket.com/albums/qq45/rullarn/problem.jpg

Någon som vet vad som kanske kan göras?

Du kanske ska göra det som föreslås och uppdatera MV C++, följ länken som de har gett dig och allt blir bra.

Visa signatur

I5 12400F, 32GB DDR4, ASUS RTX 4060
Chassi: Asus
Xiaomi 9T pro 128GB
Samsung A54 5G
HTPC = Lenovo L440 Mint Linux

Permalänk
Medlem

Hej

Såg precis att man kan köpa spelet för 69 kr och 98kr inkl frakt.

http://www.dvd.se/index.php?SCREEN=item&item=50025

Det verkar som ett väldigt lockande erbjudande.

Men hur är spelet igentligen ? Jag letar efter ett spel som man inte måste lägga ner super mycket tid, jag vill bara spela lite på vardagarna.

Är det mycket folk som spelar ? Hur många servers finns det ? Är det nån som det finns riktigt mycket folk eller är det utspritt över alla ?

Sen kostar ju AOC också 99kr bara, vilket skulle ni rekomendera aoc eller lord of the rings online ?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Hej

Såg precis att man kan köpa spelet för 69 kr och 98kr inkl frakt.

http://www.dvd.se/index.php?SCREEN=item&item=50025

Det verkar som ett väldigt lockande erbjudande.

Men hur är spelet igentligen ? Jag letar efter ett spel som man inte måste lägga ner super mycket tid, jag vill bara spela lite på vardagarna.

Är det mycket folk som spelar ? Hur många servers finns det ? Är det nån som det finns riktigt mycket folk eller är det utspritt över alla ?

Sen kostar ju AOC också 99kr bara, vilket skulle ni rekomendera aoc eller lord of the rings online ?

/ lAlAz0r

LoTRO skulle jag rekommendera, men AoC är inte dyrt det heller. Testa båda och hoppas att du får nöje för pengarna!

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Haha, rekommenderar inte att uppdatera lotro via wifi på random hotel

Hållit på i snart 24 timmar..men börjar bli klart nu tror jag, haha.

Är grymt sugen på att testa detta igen.

Hur länge är ens gubbar kvar, någon som har någon info på detta?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
LoTRO skulle jag rekommendera, men AoC är inte dyrt det heller. Testa båda och hoppas att du får nöje för pengarna!

Okej testar nog lotro först om det är inte kul så köper jag aoc.

Är AOC bara pvp ?

/ lAlAz0r

EDIT: Beställt spelet nu DVD.se har ju inte precis fått bra betyg man får väll hoppas att man får spelet denna vecka !

Är det några patcher som man kan tanka innan så man är förbered.

Vilken server ska man ta om man vill ha mycket folk på ?

Permalänk
Medlem

Hej Alla

Jag har ett stort problem, jag har fixat ett konto med trail 14dagar det står Status: OPEN då borde väll man kunna spela ?

Sen har jag laddat ner Lotro via internet, men när jag ska logga in på det så står det att lösenordet är fel :S är det olika lösenord på lotro och online tjänsten ?

Så varför kan jag inte logga in ?

Måste man ha mines of moria för att spela ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reeds
Hej Alla

Jag har ett stort problem, jag har fixat ett konto med trail 14dagar det står Status: OPEN då borde väll man kunna spela ?

Sen har jag laddat ner Lotro via internet, men när jag ska logga in på det så står det att lösenordet är fel :S är det olika lösenord på lotro och online tjänsten ?

Så varför kan jag inte logga in ?

Måste man ha mines of moria för att spela ?

Du har nog laddat ner USA versionen, EU versionen ska det vara.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Du har nog laddat ner USA versionen, EU versionen ska det vara.

Fan va cp nu funka det helt plötsligt :S

Vilken server ska man köra ? Vill ha den som det spelar mest på.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Eldar ?

Behöver hjälp med Spider-Bane questet.

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Var detta en Dragon? alla andra man stött på har ju varit Drakes.. små småttingar, förvisso har man stött på Brûllug i Sarnûr (44k/LvL50), men den är namnsatt som en Drake.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Var detta en Dragon? alla andra man stött på har ju varit Drakes.. små småttingar, förvisso har man stött på Brûllug i Sarnûr (44k/LvL50), men den är namnsatt som en Drake.

http://i39.tinypic.com/amtqaa_th.jpg
http://i40.tinypic.com/ftj1ac_th.jpg
http://i44.tinypic.com/15mjmsl_th.jpg
http://i41.tinypic.com/2n80cn7_th.jpg
http://i40.tinypic.com/efnxx4_th.jpg

En drake är en mycket mycket mycket mycket svagare version av en drake, en vanlig drake är te.x. thorog som är 24-manna raid.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
En drake är en mycket mycket mycket mycket svagare version av en drake, en vanlig drake är te.x. thorog som är 24-manna raid.

Tack för att du förklarade att en drake är svagare än en drake och att en vanlig drake är thorog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu ska jag börja spela igen. Men när jag ska väla server i början kan jag inte välja någon av dom stora. Eldar eller snowburn. Vad har hänt?

Permalänk
Medlem

Jag har börjat lira igen. Inte köpt moria än dock eftersom jag började om. Helt ok med folk på Eldar än så länge så det känns kul. Snart är man lvl 22

Permalänk
Medlem

Har även jag hittat tillbaka till lotro, riktigt roligt faktiskt.
Jag hoppas bara att det håller i sig och dom inte låter uppdateringarna med innehåll dröja för länge.
Tycker även att det är rätt snyggt nu med det DX10 godis som ligger i numer.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cequence
Har även jag hittat tillbaka till lotro, riktigt roligt faktiskt.
Jag hoppas bara att det håller i sig och dom inte låter uppdateringarna med innehåll dröja för länge.
Tycker även att det är rätt snyggt nu med det DX10 godis som ligger i numer.

I Eregion och Moria har du en hel del att göra framför dig Mkt trevligt, särskilt Eregion

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka servrar spelar ni på? Själv har jag nyss börjat spela på Evernight då min granne lirar där. Spelet är riktigt trevligt och jag spelar just nu en lvl22 Champion.

Testade 14 dagars trial sen uppgraderade jag med gold edition vilket endast kostade 50:- mer än den vanliga angmar utgåvan.
Gold edition ger 45 dagars speltid, bree-häst vid lvl 25 samt lite ingame prylar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesker
Vilka servrar spelar ni på? Själv har jag nyss börjat spela på Evernight då min granne lirar där. Spelet är riktigt trevligt och jag spelar just nu en lvl22 Champion.

Testade 14 dagars trial sen uppgraderade jag med gold edition vilket endast kostade 50:- mer än den vanliga angmar utgåvan.
Gold edition ger 45 dagars speltid, bree-häst vid lvl 25 samt lite ingame prylar.

Jag spelar på Snowbourn. Schysst pris du fick betala Hästen är trots allt ganska dyr ingame!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

beställde faktist Moria igår, ska nog få hem det på tisdag eller så, kommer fortsätta på Snowbourn där jag även har min 37 Captain, ska bli roligt och se hur det har blivit

Permalänk
Medlem

Undra om man ska börja igen xD. Blev lvl 28 med min captain. Det är ingen speltid med i expansionen väll?

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att det finns lite återvändare. Ni är mer än välkomna att joina vårt kinship; Sain Minuial. Helsvenskt med ventrilo. Trevligt gäng i alla åldrar. Inte hardcore, alla spelar olika. Har ofta väldigt kul ihop och hjälper varadra så ofta vi kan.
http://www.sainminuial.se/rek.htm --> Skriv ihop en ansökan om ni är intresserade!

Visa signatur

Permalänk

Ska ge det en chans till ...håller på att installera det igen nu, har inte varit igång sedan 2007, ska bli intressant och se vad som hänt sedan dess

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesker

Jag kör på Gilrain, skrik till om du skapar en char där så kan jag hjälpa dig en sväng.
Kör 3 chars för tillfället, Clarabella, lvl 60 mini, Balobo, lvl 58 hunter samt en liten lvl 21 warden vid namnet Dorkwipe.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB SATA SDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A