Permalänk
Medlem

Ny trådlös router

Hej

Är nu så innerligt trött på min klabbande Dlink DSL-g604T, tappar synken mot adslet hela tiden och den trådlösa täckningen är ur usel.
Har efter 3st DL-604 och nu en DSL-G604T blivit ganska anti mot Dlink och är heller inte så sugen på å köpa en netgear.

Har därför tittat lite på denna:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010066054

Är det något å ha eller finns där bättre för ungefär samma peng?

Ska även skaffa nytt trådlöst nätverkskort då min mors gamla slutade funka förra veckan. Något Ni rekomenderar?

Tack på förhand.

MVH Kristoffer

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk

Haj Haj
Jag kör en liknande router den du kör (WRT54GL), det fina med denne är att du kan haxxa den och lägga en en annan firmware på den.

Jag kör själv DD-WRT på den och man kan ställa in ganska precis allt, det tar alldrig slut, du kan to.m. använda den till att knäcka Wlan.

Den ända nackdelen är att den har kanske inte världen bästa throughput (WAN till LAN max överföringshastighet) men så länge du inte sitter på 100mbit så ska det inte vara några problem.

Jag kan rekomdera annars allt från netgear, även deras wlan kort. Om du ska ha till en stationär dator (wlan kort) så köp usb, man får ofta mycket bätre mottagning med dom.

Ha re
//LANz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lantzanders
Haj Haj
Jag kör en liknande router den du kör (WRT54GL), det fina med denne är att du kan haxxa den och lägga en en annan firmware på den.

Jag kör själv DD-WRT på den och man kan ställa in ganska precis allt, det tar alldrig slut, du kan to.m. använda den till att knäcka Wlan.

Den ända nackdelen är att den har kanske inte världen bästa throughput (WAN till LAN max överföringshastighet) men så länge du inte sitter på 100mbit så ska det inte vara några problem.

Jag kan rekomdera annars allt från netgear, även deras wlan kort. Om du ska ha till en stationär dator (wlan kort) så köp usb, man får ofta mycket bätre mottagning med dom.

Ha re
//LANz

Troughput är inte så viktigt att den är hög efterssom jag ändå bara har 8Mbit/s, lär nog inte skaffa mer efterssom det duger bra för mig (ingen nerlastare).

Usb kort har jag väldigt dålig erfarenhet, jämförde ett usb mot ett internt och då fick jag 54Mbit till den med internt och 24 till usb kortet, signalstyrkan var hög på det interna och låg på det externa. Nu var förvisso det externa ett dlink och det interna ett gigabyte.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen