Permalänk
Medlem

Datorn startar inte. HJÄLP

Datorn vägrar att starta efter att jag fixade kabeldragningen!
Det började med att den stannade när P4 loggan kom fram precis vid start. Jag stängde av datorn kollade alla kablar och inget var fel. När jag sedan försöker sätta igång datorn så funkar det inte alls, den stängdes av efter att fläktarna har dragit igång. Jag trodde först att det var nätagget som var trasig men det hände exakt samma sak när jag provade med ett annat nätagg.

Så, vad kan det vara för fel? Finns det någon risk att det är processorn som har gett upp, eller är det modekortet som kör en sen aprilskämt?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

P4 @ 3.4
Taggan 480w
Saphire x1950pro
MSI mobo (ingen anning vad det är för modell)

Visa signatur

|golden rubbers in these denim pockets

Permalänk

omöjligt att på rak arm säga vad som är fel. du får köra en felsökning a la uteslutningsmetoden. del för del, ja du fattar...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, jag startar datorn men den dör efte1-3 sec, har bytat ut moderkortet/minnerna/nätaggregatet/hddn, men samma problem, jag tror nu att det kan vara grafikkortet eller processorn, så jag kan återkomma efter jag har kollat dom delarna:)

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem

hade samma problem me min förra processor så kollade jag efter då va 2st pins böjda :/

Permalänk
Medlem

Lyckades fixa problemet. Det ända som var fel var en liten plastbit i modekortet som satt fast vid en 3-pins kontakt, en sådan som sitter på hårdiskarna. efter att ha rättat till den så funkade datorn perfekt.

Visa signatur

|golden rubbers in these denim pockets

Permalänk

härligt!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster